Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Recese zasáhla i propagační předměty

  17:58aktualizováno  17:58
Neklamné známky toho, že na ekonomiku útočí recese, pocítí letos také zákazníci německých firem. V rámci snižování nákladů totiž společnosti začaly šetřit i na vánočních a novoročních pozornostech pro klienty. Výrobcům reklamních předmětů kvůli hrozí značné ekonomické problémy.

"Předvánoční prodej, který je pro nás jedním z nejdůležitějších, se rozvíjí velmi tristně," prohlásil přestavitel Svazu německých výrobců reklamních předmětů (GWW) Martina Leipold. "Platí sice zásada, že malé dárky utužují přátelství, ale mnoho firem letos doufá, že to půjde i bez nich," dodal.

Svaz sdružuje v Německu asi čtyři tísícovky  podniků, přičemž některým z nich už obrat klesl až o polovinu. Loňského výsledku 6,2 miliardy marek letos dosáhnou jen stěží. Leipold konstatoval, že propad nastal už v létě, a jako téměř na všem se i na odbytu propagačních dárků podepsaly útoky z 11. září.

"Obchodní situace je velmi obtížná," potvrdil August Beyer, marketingový manažer největšího německého výrobce reklamních předmětů Hach AG. "Podniky dnes marku třikrát obrátí, než ji
vydají na prezenty. To platí i o firmách, které dosud byly velmi velkorysé," dodal.

Pokud firmy dárkové předměty stále objednávají, chtějí je věnovat svým exkluzivním a nepostradatelným obchodním partnerům. Tomu ale musí odpovídat i úroveň předmětů, takže stojí o luxusní zboží, jako například láhve vzácného vína.

Z klasické reklamní branže se ve vyšší kategorii udržuje zájem o drahé psací potřeby, elektronické diáře a kvalitní textilie s decentním logem. Mnohem více než dříve se na výběru podílí také cena, protože za jeden dárek si firma nemůže odepsat z daní více než 75 marek.

Proto si nejvyšší obrat udržují levné artikly. Okolo šedesáti procent firem se letos chce prezentovat kuličkovými tužkami, každý třetí podnik nějakou pochutinou.

Výraznější boom zaznamenávají s ohledem na nastupující jednotnou evropskou měnu jen předměty, kterou jsou tak či onak spjaty s euro. Počínaje čokoládovými mincemi v "centech" či "euro" až po kalkulačky na přepočítávání cen integrovatelné do nákupních
vozíků. 

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Lidé kupují solární panely včetně baterií. Jistí se tak před blackouty

Zájem lidí o solární elektrárny na střechách nastartovaly peníze z dotačního programu Nová zelená úsporám. Zároveň roste obliba baterií, které umožňují...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.