Česká kosmetická značka Astrid patří Řekům. Koupila ji firma Sarantis

  13:16aktualizováno  14:22
Řecká společnost Sarantis kupuje českou společnost Astrid T.M. Podle řeckého webu Capital.gr za ní zaplatila 6,5 milionu eur, v přepočtu zhruba 179 milionů korun. Tato cena představuje hodnotu výroby a ochranných známek Astrid bez nemovitostí, které převzaty nebyly.

Českého výrobce kosmetiky Astrid koupí řecká společnost Sarantis. | foto: koláž iDNES.cz

Obrat Astridu vloni v České a Slovenské republice překonal sedm milionů eur, tedy 190 milionů korun, a zisk dosáhl 16,5 milionu korun.

Astrid je firma s dlouhou historií, vznikla v roce 1847. Na tuzemském trhu ji nyní distribuovala společnost Henkel.

Sarantis patří k předním evropským hráčům ve výrobě a distribuci kosmetických přípravků a výrobků pro domácnost. Při akvizici ji radila s podmínkami prodeje výrobních zařízení a ochranných známek společnost Weinhold Legal.

Historie Astrid

Firmu založil ji František Prochaska, který si v roce 1847 otevřel v pražské Celetné ulici obchod s mýdlem a mýdlárnu. V revolučním roce 1848 byla dílna zdemolována. František ji však postavil znovu a její sídlo přenesl na Prahu 7, kde firma sídlí dodnes.

Spolupracoval s francouzskými výrobci esencí. Pařížský Dior jí později jako jedinému zahraničnímu výrobci svěřil výrobu svých produktů. Později spolupracovala také s dalšími zahraničními firmami. V licenci od firmy Beiersdorf Hamburg začala vyrábět Nivea krém a v licenci od firmy Schwarzkopf například lak na vlasy Taft.

K 1. lednu 1996 byla vytvořena akciová společnost Astrid Cosmetics, která pokračuje ve výrobě kosmetiky dodnes.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Česku ujíždí západní vlak. Nestíhá tempo inovací, kulhá na trhu práce

Ilustrační snímek

V konkurenceschopnosti Česká republika drtí Visegrád, ale selhává v pokusu dohánět země západní Evropy. Největší...



Najdete na iDNES.cz