„Poskytováním pomoci přidělilo Řecko společnostem Olympic Airways a Olympic Airlines výhodu, která nebyla dostupná pro jejich konkurenty,“ sdělila komise.
Řecko své ztrátové aerolinky podporovalo už delší dobu. V roce 2003 sloučilo zadlužené Olympic Airways a dvě dceřiné firmy do nové společnosti Olympic Airlines. Ty pak čerpaly pomoc dál.
Evropská komise ale odmítla považovat tyto dvě společnosti - původní a nástupnickou - za dva odlišné subjekty.
Opakovaná pomoc téže firmě je přitom podle evropských pravidel zakázaná. „Nové dotace představují porušení principu ́jednou a naposledy ́, firma už z dotací profitovala v minulosti,“ uvedla agentura AP.
Zatím není zcela jasné, jak by se v případě bankrotu Olympicu podařilo zajistit spojení Řecka s některými vzdálenými ostrovy. Některé trasy by ale mohli převzít soukromí dopravci. Například konkurenční společnost Aegean Airlines už v pondělí objednala osm letounů Airbus A320.