„Investice, provoz a správa dopravní infrastruktury na vodních cestách zůstane v resortu Ministerstva dopravy. Dohodli se na tom ministr zemědělství Miroslav Toman spolu s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem s tím, že po dvou letech vyhodnotí fungování současného modelu a případně rozhodnou o legislativních změnách,“ uvedlo v tiskové zprávě ministerstvo dopravy.
Původní plán, který Ťok oznámil krátce před svou rezignací, počítal s převedením pravomocí z Ředitelství vodních cest na jednotlivá říční povodí. Ta v současnosti řeky včetně plavebních zařízení spravují. Mají ale na starosti zejména hospodaření s vodou a převedením plavby na tyto organizace spadající pod resort zemědělství, by podle odborníků význam říční plavby stále více upadal.
Investice do dopravní infrastruktury na vodních cestách zůstane v resortu ministerstva dopravy. Po dvou letech úřad plánuje vyhodnotit, zda se zachování stávajícího stavu osvědčilo.