"Ve škole se bavíme jen o Nike, ostatní nikoho nezajímají," říká dvanáctiletý americký školák Gonzalo Basilico.
Adidas spolu s Reebokem se proto budou muset snažit přístup mladých Američanů změnit. Ti mají zatím blíže k Reeboku, který vidí jako 'cool', zatímco Adidas je 'jen' kvalitní a pohodlné oblečení.
"Adidas to ve Spojených státech proti Nike sám neutáhne," říká analytik Commerzbank Gavin Finlayson.
Nike se prezentuje jako oblečení a boty určené v první řadě pro sport. Propagují ho zejména sportovci, v současné době cyklista Lance Armstrong. Přestože se jeho sortiment výrazně neliší od Adidasu, je pro Američany atraktivnější.
Naproti tomu Adidas vyzdvihuje široké využití svých výrobků. Součástí reklamní kampaně je jednak fotbalista David Beckham, který představuje sportovní tvář Adidasu a na druhé straně rapperka a zpěvačka Missy Eliot. Ta prezentuje Adidas jako streetovou módu.
Koupí Reeboku se obraz Adidasu posouvá ještě dále od výhradně sportovní firmy k výrobci víceúčelového módního oblečení a obuvi. To bylo v minulosti doménou právě Reeboku.
Ředitel konzultantské firmy Interbrand Nick Lidell ale upozornil na to, že schizofrenní strategie může být i neúspěšná. "Sportovní a městský styl oblékání jsou si velmi blízké," vysvětluje Lindell. "Určení cílového tržního segmentu bude pro Adidas a Reebok klíčové," dodává.
Společnost Interbrand nedávno zveřejnila seznam sta nejcennějších obchodních značek. Tam se Nike umístil na třicátém, Adidas na 71. místě a Reebok se do první stovky nedostal. - více zde
Lindell si myslí, že optimální strategií pro Adidas bude rozdělení trhu na dvě skupiny, které se nebudou prolínat. Jedna část firmy by pokračovala v přímé konkurenci Nike ve sportovním zboží a druhá by se věnovala módnímu oblečení. "Pokud si rozdělí trh tak, aby se navzájem doplňovali, pak budou úspěšní," míní Lindell.
Reebok zajistí Adidasu také silnější postavení vůči americkým obchodním partnerům a asijským výrobcům. Za Reebok zaplatí Adidas přes tři miliardy eur. - více zde