Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet chce jezdit z Bratislavy do Banské Bystrice. Chybí mu licence

  14:34aktualizováno  14:34
Český železniční dopravce RegioJet chce na Slovensku vstoupit na trh vnitrostátní autobusové dopravy, ale tamní úřady mu prý protiprávně dosud nevydaly příslušnou licenci, prohlásil majitel RegioJetu Radim Jančura. Podle Bratislavského samosprávného kraje však RegioJet zatím nesplnil všechny podmínky.

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží (22. září 2011) | foto: Yan Renelt, MF DNES

„Už před 14 dny jsme měli mít v ruce autobusovou licenci na linku Bratislava-Nitra-Banská Bystrica, kterou budeme provozovat bez dotací. Bratislavský samosprávný kraj (nevydáním licence) jednal v rozporu se zákonem,“ řekl ve středu Jančura, který se odvolal na právní posudek. Uvedl rovněž, že v sídle Bratislavského samosprávného kraje (BSK) se v minulosti uskutečnilo setkání konkurenčních dopravců, kde se zúčastněné strany prý domluvily na tom, že udělají všechno pro to, aby RegioJet licenci nedostal.

Jančura rovněž poznamenal, že RegioJet získal souhlasná stanoviska všech krajů, kterou měly autobusy jeho firmy projíždět. Na základě toho měl prý BSK vydat licenci. Úřad podle něj ale protiprávně požádal Nitranský samosprávný kraj o nové stanovisko, ve kterém se tento kraj k autobusové lince RegioJetu už postavil zamítavě. Podle informací ČTK tak kraj učinil na základě nesouhlasu města Nitra. RegioJet mezitím požádal o udělení autobusové licence i Banskobystrický samosprávný kraj.

„Podle zákona o silniční dopravě můžeme vydat licenci jen se souhlasem všech dotčených krajů, přičemž už nyní víme, že Nitranský kraj vydal nesouhlasné stanovisko,“ řekla mluvčí BSK Iveta Tyšlerová. Tvrdila, že Nitranský kraj v prvním vyjádření neuvedl, zda s udělením licence RegioJetu souhlasí nebo nikoliv. Samotné řízení o žádosti RegioJetu podle mluvčí ještě nebylo ukončeno.

RegioJet plánuje zavést 14 autobusových spojů z Bratislavy do zhruba 90 kilometrů vzdálené Nitry denně; polovina spojů by pak pokračovala do Banské Bystrice na středním Slovensku. Stejný počet autobusů by firma provozovala i v opačném směru. Jízdné by bylo výrazně levnější, než na trase nyní účtuje konkurence.

Jančura uvedl, že i v případě, že RegioJet licenci na autobusovou dopravu nezíská, zvažuje zmiňovanou linku spustit. Bez licence by firma mohla podle něj přepravovat jen uzavřenou skupinu cestujících. Touto skupinou by RegioJet prý označil všechny cestující, kteří si zakoupí jízdenku přes internet. Jančura uvedl, že předpokládá rovněž spory o využívání autobusových nádraží na trase.

RegioJet na Slovensku v současnosti zajišťuje státem dotovanou vlakovou dopravu na regionální trati z Bratislavy do Komárna a v prosinci hodlá zahájit dálkovou vlakovou přepravu mezi Bratislavou a Košicemi. Dopravce patří do skupiny Student Agency, která kromě jiného provozuje mezinárodní autobusové linky mezi ČR a Slovenskem. Spory v minulosti provázelo i zavádění autobusových linek Student Agency v ČR.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Protest pražských taxikářů na ruzyňském letišti proti šoférům Uberu (18. 9....
Pražské taxikáře čeká větší boj, po Uberu míří na letiště další konkurent

Na tento týden ohlásili pražští taxikáři protestní jízdu českou metropolí. Cítí se totiž dotčení tím, že na letiště Václava Havla jezdí i řidiči od společnosti...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.