Další tři lokomotivy z celkového počtu devíti dovezla firma patřící pod Student Agency tento týden přímo z Itálie. Jde o lokomotivy, které vyrobila kdysi Škoda Plzeň a v Česku jezdí pod označením 163. Na pravidelné spoje vyjedou v první polovině příštího roku.
"Jedná se o plně provozuschopné a podle zkušeností italského dopravce také vysoce spolehlivé lokomotivy ve velmi dobrém technickém stavu," říká Jan Paroubek, provozní ředitel společnosti RegioJet.
Lokomotivy v Česku projdou ještě mírnými úpravami před uvedením do ostrého provozu. Důvodem jsou požadavky na splnění českých norem. Například prohodí v kabině stanoviště strojvedoucího z levé na pravou stanu. Zvýší také jejich rychlost. Dosud jezdí lokomotivy rychlostí maximálně 120 kilometrů za hodinu, úprava převodu má zajistit zvýšení rychlosti na 140 kilometrů v hodině.
To je sice méně, než maximální povolená rychlost 160 kilometrů v hodině na českých tratích, takové tempo je ale povolené jen na části tratě mezi Prahou a Ostravou. Firma současně vymýšlí grafické řešení lokomotiv, na jejich podobu vypsala i zákaznickou soutěž.
RegioJet zatím tají, s jakými vagóny příští rok vyjede. Firma na nákup 50 vozů vypsala soutěž, výsledky ale ještě neoznámila. Firma podle návrhu jízdního řádu bude jezdit mezi Prahou a Ostravou, některé spoje budou zajíždět do Českého Těšína a slovenské Žiliny.