Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet zamíchal cenami vlaků. Část zdražil, část zlevnil

  11:00aktualizováno  11:00
Soukromý dopravce RegioJet změnil tento týden ceník na své hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Více začíná rozlišovat, zda jede vlak ve špičce, nebo mimo špičku. Za „špičkové“ s vyšší cenou ale považuje dopravce více vlaků než dosud.

Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku. | foto: RegioJet

Podle nového ceníku spadla cena ve třídě Standard mimo špičku ze 190 nově na 159 korun u trasy Praha – Ostrava, pro majitele kreditových jízdenek ze 152 korun na 127 korun.

Dosud byla za mimošpičkové považována většina spojů, dražší byly všechny vlaky mířící až na Slovensko a pak čtvrteční a páteční odjezdy odpoledne a večer směr na Moravu a z Moravy v neděli a pondělí zpět. Nově je mimošpičkových jen pět párů vlaků, které mezi Prahou a Moravou jezdí.

Přeřazením z mimo špičky do špičky tak řada vlaků zdražila. Změny cen se týkají i ostatních relací na této trase. Současně ale RegioJet začíná mít v systému více „špiček“. U některých vlaků ve špičce, hlavně v úterý, středu či sobotu, cenu snížil z 260 na 219 korun, 175 korun s kreditovou jízdenkou. U vlaků hlavně ve čtvrtek, v pátek či neděli chce ve špičce naopak 285 korun s kreditovou jízdenkou.

„Těmito úpravami reagujeme na vývoj na trhu. U zlevnění chceme motivovat cestující, kteří jsou časově flexibilní, aby jezdili mimošpičkovými spoji za ještě výhodnější ceny,“ vysvětlil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Spojení mezi Prahou a Ostravou je v Česku bezkonkurenčně nejlevnější v přepočtu na kilometr kvůli cenové válce tří dopravců. Nejlevnější je na trase Leo Express, který začíná na 99 korunách, za tuto cenu ale nabízí jen omezený počet míst.

Křišťálová Lupa 2016
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.