Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet nevyjede jen s vlastními vagony, část si na začátek půjčí

  5:03aktualizováno  5:03
Společnost RegioJet nevyjede na trať mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v půlce roku jen se svými vagony. Firma připustila, že nestihne za tak krátkou dobu mít všechny vozy nové a část si proto půjčí. Půjčenými vagony by si firma v budoucnu mohla vypomoci i v dopravních špičkách.

Vlaková souprava společnosti RegioJet na nádraží v Ústí nad Labem. | foto: Martin Adamec, MAFRA

"Bude přechodné období, kdy budeme částečně využívat operativního pronájmu, do léta celou sadu nových vozů nejde vyrobit. Budou ale převažovat nové vagony a na podzim by pak už měly být všechny hotové," řekl v rozhovoru pro MF DNES majitel firmy Radim Jančura. Podle něj bude dopravce používat pronajaté vozy také později na dopravu ve špičkách.

RegioJet změnil u vlaků postupně strategii toho, co prozrazuje na veřejnost. Ještě loni firma slibovala, že výrobce vagonů odtajní do loňských Vánoc, to se ale nestalo. Místo původní otevřenosti teď tají informace co nejdéle. Jančura odmítá, že by to bylo kvůli případným potížím celého projektu, firma prý postupně platí zálohy.

Rozhovor s Radimem Jančurou čtěte v pondělním vydání MF DNES.

"Vyrábí se první prototyp interiéru vagonů. Chceme koncept představit kompletně, až bude vyrobená první souprava. Nechceme ukazovat jen obrázky. Mělo by jít celkem o šest souprav o pěti vozech," dodal Jančura.

Železniční odborná veřejnost spekuluje, že výrobcem by mohla být rumunská společnost Astra.

Jančurova firma už má devět lokomotiv, které loni koupila od italského dopravce. Jde o dvacet let staré škodovácké stroje přezdívané peršingy. RegioJet je musel jen mírně upravit pro provoz v Čechách. Jejich rekonstrukce je prakticky hotová. 

Firma poprvé prozradila, že lokomotivy začne na jaře pronajímat na zkoušku jiným dopravcům, než se spustí samotný projekt expresů. "Poptávka po nich je velmi silná, budou od prvního dne provozu vydělávat," dodal Jančura.

Jeho vlaky ještě ani nevyjely a Jančura už na představení RegioJetu plánoval, co další rok. "V plánu máme vlaky až do Košic. Jezdíme tam čtyřikrát denně autobusy, ty bychom mohli zrušit," nastínil Jančura.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.