Další zpoždění startu spolupráce s RegioJetem potvrdily Deutsche Bahn (DB). "I v jízdním řádu 2014/2015 budeme dál spolupracovat s Českými drahami," uvedl bez dalšího vysvětlení mluvčí DB pro osobní dopravu Andreas Fuhrmann.
Deutsche Bahn před rokem a půl překvapivě oznámily, že na lince mezi Hamburkem a Prahou nebudou už dál spolupracovat s Českými drahami, ale pouze RegioJetem. První posun v rozhodnutí udělaly DB už loni, kdy se dohodly s Českými drahami na spolupráci i v jízdním řádu 2013/2014. Původně DB oznámily, že RegioJet začne do Německa jezdit už letos v prosinci.
Šéf a majitel RegioJetu Radim Jančura nechce další odklad příliš komentovat s odvoláním na smlouvu s DB. Podle něj ale start na konci roku 2015 neznamená žádný problém a jsou na něm domluveni. Podle něj je podepsána smlouva a zadána výroba celkem 73 vozů v rumunské firmě Astra Vagoane Calatori. "Výroba běží, prototyp bude jezdit do dvou měsíců," uvedl Jančura. O prototypu však firma mluví už přes rok.
Vozy pro linku Praha - Hamburk pod křídly RegioJetu nebudou na rozdíl od linky Praha - Ostrava žluté, ale v bíločerveném korporátním nátěru Deutsche Bahn. Mateřská Student Agency s DB dlouhodobě spolupracuje, její busy zajišťují i autobusové spojení pod hlavičkou DB z Prahy do Norimberka a Mnichova.
České dráhy po oznámení o další spolupráci s DB a RegioJetem začaly v Německu hledat jiného partnera, s kterým by na této lince dál jezdily. Teď zřejmě hledání přestane. "České dráhy jsou na této lince tradičním partnerem německého národního dopravce a další spolupráci s ním samozřejmě vítáme," uvedl mluvčí drah Radek Joklík.