Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence mezi Prahou a Košicemi vzroste, Regiojet spouští noční vlak

  8:00aktualizováno  8:00
Ještě loni jezdily mezi Prahou a Košicemi jen vlaky Českých drah, teď si zákazníci mohou vybírat mezi třemi dopravci. A konkurence od června ještě přiostří: Regiojet se poprvé pouští do byznysu vlaků jezdících přes noc. I přes velký pokles cen všichni tři hráči tvrdí, že jsou se zájmem cestujících spokojeni.

RegioJet testuje nové vagóny Astra. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Regiojet spustí noční vlaky od 14. června, zatím třikrát týdně: ve čtvrtek, v pátek a v neděli, tedy ve dny největší poptávky. „Chceme se na trase Praha-Košice stát stejným fenoménem, jako se Regiojet stal na trase Praha-Ostrava,“ řekl majitel Regiojetu Radim Jančura. Kromě spoje Praha-Košice nově spustí i noční vlak z Bratislavy do Košic. 

Dopravce nasadí na trasu své běžné vagóny, o lůžkových a lehátkových vozech neuvažuje. Z Prahy vyrazí ve 21:56, z Košic ve 21:23, na konečné bude v 7:00, respektive 6:18. Nově tak přibude i spoj pro pozdní odjezd z Prahy na Moravu nebo brzký ranní příjezd z východu republiky do hlavního města. Vlaky začnou zastavovat i ve Spišské Nové Vsi. Podobně jako u denních vlaků začne cena na devíti eurech. 

Regiojet slibuje „superbezpečnou přepravu“. Kromě palubního personálu bude ve vlaku i bezpečnostní služba. Palubní servis bude upraven tak, aby od jedné do čtvrté byl ve vlaku noční klid. Jeden vůz bude vyčleněný pro nepřetržitý servis. V ceně bude i snídaně zdarma. 

Dopravci jsou s vlaky do Košic spokojení

Podle Regiojetu přepravuje každý vlak do Košic denně v průměru 600 lidí. „Za první tři měsíce letošního roku využilo vlaku EuroCity RegioJet, spojující denně Košice, Poprad, a Žilinu s destinacemi v České republice 108 tisíc cestujících,“uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. 

Podle něj zatím firma neuvažuje, že by díky nočnímu vlaku začala rušit některé autobusové spoje Student Agency, které spojují Prahu a slovenská města. 

České dráhy, které mezi Prahou a Košicemi dosud vypravují nejvíce vlaků, jezdí od prosince denně s pendoliny. „Provoz spoje SC Pendolino do Košic průběžně sledujeme, vyhodnocujeme a zatím jsme s ním spokojeni,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. 

České dráhy od nového jízdního řádu spojily tři noční vlaky do dvou, jezdí s lůžkovými a lehátkovými vozy, většinou klimatizovanými. „Noční spoje na této relaci stále provozujeme především jako ubytovací spoje, jako hotel na kolejích, kde lidé tráví noc v posteli a nikoliv na obyčejné sedačce, a díky tomu mohou do cíle přijet mnohem lépe odpočatí,“ dodal Štáhlavský.

Spokojený s výsledky je i Leo Express, který zatím převezl na trase mezi Prahou a Košicemi podle svého vyjádření 60 tisíc lidí. „Jsme rádi, že inspirujeme konkurenci, která nás sleduje a vidí, jakou jsme našli díru na trhu. Vidí totiž, že když něco děláme lépe než státní dráhy, trh se zvětšuje a je na něm místo pro více dopravců. Naši zákazníci a zákazníci Regiojetu jsou různé cílové skupiny, proto společně dokážeme, že na trase Praha-Košice dotované státní dráhy vůbec nemusejí jezdit,“ říká šéf Leo Express Leoš Novotný.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Vlastníci billboardů změnili názor, část poutačů u silnic odstraní

Provozovatelé billboardů u silnic a dálnic sami odstraní poutače, na něž je ve výzvě upozornilo ministerstvo dopravy. Řekl to v pátek mluvčí Svazu...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.