Do hlavního města Maďarska zatím společnost Radima Jančury RegioJet jezdí autobusy z Prahy a z Vídně, teď zavádí vlakovou linku, uvedl v tiskové zprávě mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Cesta z Prahy do stanice Budapešť-Keleti potrvá téměř sedm hodin, což je o několik minut déle, než jedou vlaky Českých drah přes Bratislavu. Do stanice Budapešť-Kelenföld potrvá šest hodin a 46 minut. Jančurovy vlaky do Budapešti přijedou po poledni a po 20:00, zpět jedou v 5:45 a 12:45, uvedl Ondrůj. Zastaví také v maďarských lázních Mosonmagyarovar a Györ a ve městě Hegyeshalom.
Zaváděcí ceny jízdenek ve třídě standard z Prahy do Budapešti začínají na 539 korunách, což je srovnatelné s nabídkou Českých drah, jejichž Včasná jízdenka stojí 548 korun. Ve třídě low-cost nabízí RegioJet jízdenky od 399 korun a tuto cenu podle Ondrůje zachová do vyprodání.
Více vlaků, více nehod. Provoz na kolejích se zvýšil o desetinu |
„Stejně jako na ostatních linkách jsou ceny nastaveny tak, aby provoz vlaků byl ziskový,“ tvrdí Ondrůj. Levné mezinárodní jízdenky si podle něj dopravce může dovolit například díky vysoké obsazenosti spojů, řekl serveru iDNES.cz.
Výrazně levnější bude RegioJet ve srovnání s rakouskými drahami mezi Vídní a Budapeští, kde nabídne podle svých informací ve třídě low-cost jízdenku od devíti eur, ve standardu od 13 eur (240 korun, resp. 346 korun). Rakušané nabízí na svém webu s větším předstihem jízdenky okolo 20 eur, s menším předstihem často i za 47 eur (533 korun, resp. 1 253 korun).
RegioJet tak rozšíří nabídku svého vlakového spojení, dosud obsluhuje trasu z Prahy přes Ostravsko severním Slovenskem až na východní Slovensko a také z Prahy do Brna a Břeclavi a odtud do Vídně či Bratislavy. Jezdí také na linkách na veřejnou objednávku. V Česku mezi Brnem a Bohumínem, kde na jaře zvýšil ceny velké části jízdenek nad úroveň, za níž jezdili cestující před jeho příchodem, a na Slovensku mezi Bratislavou a Komárnem.
Na konci června začaly žluté vlaky vozit cestující do Chorvatska:
30. června 2020 |