Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet chce jezdit do Vídně vlakem, mezi Prahou a Brnem po hodině

  15:30aktualizováno  15:30
Rakousko je dalším cílem expanze železničního dopravce RegioJet. Firma už požádala o kapacitu na trati Praha–Vídeň od prosincového jízdního řádu.

Na trati do Vídně se dá očekávat ostrý boj ČD a RegioJet | foto: RegioJet

Mezi Prahou a Vídní chce jezdit každým směrem čtyřikrát denně. Informaci potvrdil mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Přesné časy zatím dopravce nezveřejnil. Bude záležet na tom, jak se k žádosti postaví Správa železniční dopravní cesty a zda bude pro další spoje na trati místo.

RegioJet by v Rakousku měl jezdit na licenci rakouské firmy GKB (Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb) se sídlem v Grazu, která je činná jak v pravidelné osobní, tak i nákladní dopravě.

Na trase do Vídně jezdí zatím pouze railjety Českých drah a ÖBB. Linka do Vídně je dalším krokem k expanzi RegioJetu na trase Praha–Brno. Dosud zde firma jezdí třikrát denně. Od nového jízdního řádu by měla jezdit prakticky každou hodinu. Podle informací iDNES.cz má dopravce zažádáno ještě o čtyři páry vlaků z Prahy do Bratislavy, čtyři jen do Brna a čtyři do Vídně. Mluví se také o konci spoje do Starého Města u Uherského Hradiště a to jak ve směru přes Břeclav, tak Olomouc. Další plány nechce RegioJet zatím komentovat.

Firmě počet cestujících mezi Brnem a Prahou roste, běžně jezdí už osmivozové soupravy. RegioJet zrušil i některé autobusy po D1 mezi Brnem a Prahou, aby nalákal více lidí do vlaků. Od února navíc zavedl mimošpičkové jízdné, díky němuž cena jízdenky klesla až na 135 korun. Rozkopaná D1 přilákala už dříve více cestujících Českým drahám.

Dopravci měli čas na podávání objednávky na kapacitu v novém jízdním řádu do poloviny dubna. Objednávka není ještě závazná a neznamená, že vlaky skutečně vyjedou. Dá se očekávat ostrý boj Českých drah proti tomu, aby RegioJet kapacitu dostal, stejně tak i velkou snahu RegioJetu, aby České dráhy na této trase přišly o státní objednávku.

Novinkou v jízdním řádu má být i spojení do Opavy, kam má RegioJet zajíždět. Na své hlavní trase Praha–Ostrava–Košice podal RegioJet žádost o jedenáct párů denně, z toho tři do Košic.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Vlaky se na trať z Volar do Strakonic vrátí v listopadu, oprava bude stát 140 milionů

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Na poškozený úsek železniční trati, která spojuje jihočeské Strakonice a Volary, se vlaky vrátí na konci listopadu....

Jiný úřad, jiná pravidla. Část billboardů u dálnic možná bourání unikne

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Část billboardů u silnic a dálnic možná unikne bourání, které vyžaduje rok stará novela zákona o provozu na pozemních...

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...



Najdete na iDNES.cz