Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Student Agency

Levnější i dražší než ČD. RegioJet odhalil ceník vlaků Praha - Brno

  • 276
Cestující budou těžit z konkurence více železničních dopravců na trase Praha - Brno - Bratislava. RegioJet, který zde začne od prosince jezdit třikrát denně, zvolil ve většině případů levnější jízdné než České dráhy. Vyplývá to z ceníku, jenž soukromý dopravce ve středu zveřejnil.

Pro cestující ale nový ceník neznamená zdaleka takový pád cen jako v případě začátku konkurence mezi Prahou a Ostravou. RegioJet začne mezi Prahou a Brnem na ceně 175 korun s kreditovou jízdenkou ve třídě Standard. To je o deset korun více, než dosud stojí cesta žlutými autobusy. Bez kreditové jízdenky cestující zaplatí 219 korun.

České dráhy startují s cenou bez slevových karet na 189 korunách. V ceně RegioJetu bude na rozdíl od Českých drah káva či denní tisk. Ve třídě Relax bude cena jízdenky 299 korun.

Nejde úplně jednoduše říct, zda bude RegioJet levnější nebo dražší: záleží například na tom, kdy u Českých drah kupujete jízdenku a zda máte jejich slevovou IN kartu nebo ne či zda si pořídíte zdarma kreditovou jízdenku RegioJetu.

Na trase Bratislava - Praha budou v cenově nejvýhodnější třídě Standard s veškerým palubním servisem jízdenky za 394 korun při platbě kreditovou jízdenkou a za 399 korun při platbě ostatními způsoby. V třídě Relax lidé zaplatí 499 korun, v Byznysu 599.

I to je více, než se platí v autobusech, ale současně méně než u Českých drah. Ty nabízí jízdenky Praha - Bratislava za 414 korun při nákupu dlouho dopředu, výrazně dražší jsou na poslední chvíli. Například za cestu dnes požaduje e-shop ČD 778 korun.

Bitvu s ČD o nedotované vlaky z Prahy do Brna vyhrál RegioJet

RegioJet bude z Prahy do Brna jezdit od prosince třikrát denně. Dva páry vlaků budou zajíždět do Bratislavy, jeden do Starého Města u Uherského Hradiště.

Majitel společnosti RegioJet Radim Jančura se přitom netají, že chce na trase dál růst. „Plánovaný rozsah spojení pro rok 2017 je začátek. Už v následujícím roce plánujeme počet spojů výrazně navýšit a naším cílem je postupně jezdit vlaky mezi Prahou a Brnem v hodinovém intervalu,“ říká.

Věří také, že stát přestane objednávat a platit za vlaky na této trase Českým drahám. „Podle zákona jako dobrý hospodář nemůže platit dotace tam, kde na trhu existuje jiný dopravce, který dokáže stejnou službu provozovat bez dotací na své podnikatelské riziko,“ dodal Jančura.

V kolik hodin vlaky pojedou

RegioJet nabídne ranní spoj s odjezdem z Bratislavy v 5:45, z Břeclavi v 6:35, z Brna v 7:09 a s příjezdem do Prahy v 9:42. Ve stejném směru pojede také odpolední spoj s odjezdem z Bratislavy v 15:26, z Břeclavi v 16:33, z Brna v 17:09 a s příjezdem do Prahy v 19:42.

V opačném směru Praha - Brno - Břeclav - Bratislava pojede dopolední spoj s odjezdem z Prahy v 7:19, s příjezdem do Brna v 9:51, do Břeclavi v 10:22 a do Bratislavy v 11:12. Ve stejné trase pojede také odpolední spoj s odjezdem z Prahy v 15:19 a příjezdem do Brna v 17:51, do Břeclavi v 18:22 a do Bratislavy v 19:12.

Kromě toho se RegioJet připravuje zavést ranní spoj na trase Staré Město - Hodonín - Břeclav - Brno - Praha s odjezdem ve 4:44 ze Starého Města, v 5:05 z Hodonína, v 5:33 z Břeclavi, v 6:09 z Brna a s příjezdem do Prahy v 8:47.

V opačném směru by spoj RegioJet měl odjíždět z Prahy v 17:19 s příjezdem do Brna v 19:51, do Břeclavi ve 20:25, do Hodonína v 20:54 a do Starého Města ve 21:14.