Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo jídla sledování filmů. Hladovozy se cestujícím RegioJetu nelíbí

  16:40aktualizováno  16:40
Soukromý dopravce RegioJet čelí kritice některých cestujících zvyklých na donášku nápojů a občerstvení. Od začátku ledna totiž zavedl v některých vlacích takzvané klidové zóny, kde výrazně omezil i možnost nákupu občerstvení. RegioJet v novince vidí naopak příležitost, jak přilákat další zákazníky.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Student Agency

Takzvané klidové zóny zavedl dopravce ve vozech Astra vyráběných v Rumunsku, které majitel firmy Radim Jančura označil za nejmodernější ve střední Evropě. Cestující mají v sedačce vlastní obrazovku, vůz je ale také podstatně plnější: zatímco v ostatních vozech bývá kolem 50 míst, v tomto je 80 sedaček.

Klidová zóna má jiný servis: palubní posádky mají projít vozem jen třikrát za celou cestu a nabízet pouze základní bezplatný servis, tedy čaj, kávu, vodu nebo mošt, ke koupení jsou jen balené věci, jako například sušené maso, plněné croissanty či gumoví medvídci Haribo. Chybí ale například oblíbené koláče či saláty, které RegioJet prodává ve vlaku za výrazně nižší ceny, než například v kavárnách.

Cestující, kteří jsou u RegioJetu zvyklí na velmi levné jídlo a pití v porovnání s konkurencí, se netají svojí kritikou. Některé příběhy, které cestující umístili na profil RegioJetu na Facebooku, přitom mají až groteskní rozměr.

Například David Chlebek popisuje svoji cestu z Ostravy do Prahy, kdy se s kamarády usadil v klidové zóně. Když zjistil, že si nemohou objednat v tomto voze jídlo, poprosil kamarádku sedící v jiném voze o objednávku a pak si ji šli vyzvednout.

Jenže když si objednané jídlo odnášeli zpět, stevardka jim jídlo zabavila a vrátila peníze. Cestující si také pravidelně stěžují na problém se zablokovanými dveřmi nových vozů či na to, že do nástupního prostoru sněží.

Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj potvrdil, že během prvních týdnů mohou být cestující překvapeni, protože si během rezervace nevšimli, že si dělají rezervaci do klidové zóny s jiným typem servisu.

„Toto je zcela pochopitelné, stejně jako to, že je hodně cestujících, kteří nechtějí využít klidové zóny a rádi cestují se stejným rozsahem servisu jako doposud,“ dodal Ondrůj. Podle něj RegioJet vyhodnocuje podněty od zákazníků a promítne je do případných úprav.

Ke sledování filmu se stevardka nehodí

Podle Ondrůje se firma rozhodla pro klidovou zónu v kapacitně největších vozech i proto, že tu cestující mají obrazovky a mohou sledovat filmy, u kterých nechtějí být neustále vyrušováni, zda si něco nekoupí. „Dělali jsme si průzkum oslovením cestujících z pendolin a Leo Expressu. Vyšlo z nich, že tito zákazníci preferují vagony s otevřeným prostorem,“ vysvětluje zařazení těchto klidových zón majitel RegioJetu Radim Jančura.

Podle svých slov chystá i na toto téma velkou lehce provokativní reklamní kampaň na téma: Ruší Vás stevardka? Novou službou chce oslovit lidi, kteří dosud s RegioJetem nejezdili, protože pro ně byl servis obtěžující.

RegioJet chce letos dál navýšit počet zákazníků z loňských 3 milionů na 3,5 milionu. K podobnému kroku omezení aktivního prodeje přistoupili i jiní dopravci: například irský Ryanair omezil neustálé prodávání něčeho zejména u ranních a večerních letů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.