Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet si musel půjčit Bardotku. Na Slovensku mu kamiony ničí vlaky

  15:00aktualizováno  15:00
O čtvrtinu motorových jednotek, které používá na trase Bratislava - Komárno, přišel soukromý dopravce RegioJet během půl roku. Dopravce má nezvyklou smůlu: tři z dvanácti souprav jsou odstavené kvůli střetu s kamiony na přejezdech.

Lokomotiva řady 749 přezdívaná Bardotka v barvách českého nákladního dopravce IDS Cargo. | foto: http://ids-cargo.cz/

Po květnovém a zářijovém střetu s kamionem musely do opravy dvě jednotky Siemens Desiro, v úterý dopravce přišel o další jednotku Bombardier Talent (o nehodě jsme psali zde). Škody se blíží už třem milionům eur. Viníkem nehody byl vždy řidič kamionu, který nerespektoval výstražná světla na přejezdech nebo značení.

RegioJet proto musel sáhnout k nezvyklému řešení: od českého nákladního dopravce IDS Cargo si pronajal lokomotivu řady 749 přezdívanou Bardotka, za kterou zapojil své vagóny pro dálkové vlaky. Cestující tak sice nebudou mít nízkopodlažní soupravy, ale navýší se celková kapacita souprav.

Za nedostatečnou kapacitu vlaků kritizovalo RegioJet už slovenské ministerstvo dopravy. Podle RegioJetu je to ale dáno i tím, že na trase výrazně přibylo cestujících: za poslední čtyři roky jich přibylo 300 %. RegioJet tvrdí, že bez toho, aby ministerstvo coby objednatel vlaků odsouhlasilo nasazení více souprav, se situace nevyřeší.

RegioJet soupravu s lokomotivou nasazuje na spěšné vlaky, které jezdí ve špičce. „Uvolní se tím kapacita dosavadních jednotek, některé vlaky zdvojíme,“ dodal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Kdo opravy zaplatí?

RegioJet kvůli nehodám s kamiony poznává podobný problém, jako mají České dráhy s placením opravy pendolina z nehody ve Studénce.

Škoda na vozidlech RegioJetu je totiž vyšší, než limit povinného ručení na havarované kamiony. Dopravci tak hrozí, že se o platbu za havárii, za kterou nemůže, bude muset soudit nebo ji zaplatit ze svého. Nejde přitom o jednoduchou opravu: jednotky Desiro ani Talent tohoto typu se už nevyrábí, a i proto trvá rekonstrukce déle.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

České dráhy objednaly deset nových vlaků za tři miliardy korun

Mezi oddíly a nástupními prostory jsou automatické posuvné dveře ovládané...

České dráhy zmodernizují vozový park na mezistátních a dálkových spojích. Od sdružení společností Siemens a Škoda...

Z nebe bude přeplněná dálnice. Provoz se zdvojnásobí, tvrdí studie

Ilustrační snímek

Za dvacet let bude křižovat oblohu více než dvojnásobný počet letadel. V nové studii Global Market Forecast to odhaduje...

Plnou parou na červenou. Strojvedoucích porušujících předpisy přibývá

Ilustrační snímek

Strojvedoucích, kteří nezastaví před návěstidlem, neustále přibývá. Drážní inspekce chce proto dopravce připojit k...

Najdete na iDNES.cz