Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


RegioJet si musel půjčit Bardotku. Na Slovensku mu kamiony ničí vlaky

  15:00aktualizováno  15:00
O čtvrtinu motorových jednotek, které používá na trase Bratislava - Komárno, přišel soukromý dopravce RegioJet během půl roku. Dopravce má nezvyklou smůlu: tři z dvanácti souprav jsou odstavené kvůli střetu s kamiony na přejezdech.

Lokomotiva řady 749 přezdívaná Bardotka v barvách českého nákladního dopravce IDS Cargo. | foto: http://ids-cargo.cz/

Po květnovém a zářijovém střetu s kamionem musely do opravy dvě jednotky Siemens Desiro, v úterý dopravce přišel o další jednotku Bombardier Talent (o nehodě jsme psali zde). Škody se blíží už třem milionům eur. Viníkem nehody byl vždy řidič kamionu, který nerespektoval výstražná světla na přejezdech nebo značení.

RegioJet proto musel sáhnout k nezvyklému řešení: od českého nákladního dopravce IDS Cargo si pronajal lokomotivu řady 749 přezdívanou Bardotka, za kterou zapojil své vagóny pro dálkové vlaky. Cestující tak sice nebudou mít nízkopodlažní soupravy, ale navýší se celková kapacita souprav.

Za nedostatečnou kapacitu vlaků kritizovalo RegioJet už slovenské ministerstvo dopravy. Podle RegioJetu je to ale dáno i tím, že na trase výrazně přibylo cestujících: za poslední čtyři roky jich přibylo 300 %. RegioJet tvrdí, že bez toho, aby ministerstvo coby objednatel vlaků odsouhlasilo nasazení více souprav, se situace nevyřeší.

RegioJet soupravu s lokomotivou nasazuje na spěšné vlaky, které jezdí ve špičce. „Uvolní se tím kapacita dosavadních jednotek, některé vlaky zdvojíme,“ dodal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Kdo opravy zaplatí?

RegioJet kvůli nehodám s kamiony poznává podobný problém, jako mají České dráhy s placením opravy pendolina z nehody ve Studénce.

Škoda na vozidlech RegioJetu je totiž vyšší, než limit povinného ručení na havarované kamiony. Dopravci tak hrozí, že se o platbu za havárii, za kterou nemůže, bude muset soudit nebo ji zaplatit ze svého. Nejde přitom o jednoduchou opravu: jednotky Desiro ani Talent tohoto typu se už nevyrábí, a i proto trvá rekonstrukce déle.

Autor:



Nejčtenější

Už je jen otázkou, kdy realitní bublina v Česku praskne, říká odborník

(ilustrační snímek)

Česká republika čelí realitní bublině a otázkou není, zda praskne, ale kdy praskne. Na odborné konferenci to ve čtvrtek...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Notebooky padaly do košíku za jednu korunu, e-shop objednávky zrušil

(Ilustrační snímek)

Jen krátce se parta kolegů radovala z extrémně výhodné koupě. V e-shopu HPmarket narazili na herní notebooky s cenou 1...

Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...



Další z rubriky

Soumrak jumbojetů se blíží. Provozovat vzdušné Titaniky je drahé

Boeing 747 australské společnosti Qantas letěl ze Sydney do Johannesburgu s...

Zájem aerolinek o nadrozměrná letadla klesá. Po vyřazování Boeingů 747 z provozu následuje i Airbus A380. Jejich...

Prodej hybridů se letos zdvojnásobil, nejlépe se prodává Toyota

Toyota Prius Plug-in hybrid

Prodej nových aut na hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor se letos do listopadu meziročně...

Exnáměstek ČD „zlatý padák“ nedostane. Je proti dobrým mravům, rozhodl soud

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Bývalý personální náměstek Českých drah Milan Ruttner nemá nárok na odstupné ve výši 8,7 milionu korun, rozhodl ve...



Najdete na iDNES.cz