RegioJetu přibývají v autobusech cestující, hlavně u zahraničních spojů

  11:00aktualizováno  11:00
Sázka na masivní rozvoj mezinárodních linek se autobusovému dopravci RegioJet začíná vyplácet. Meziročně v nich počet zákazníků stoupl o více než třetinu. Vyplývá to z pololetních výsledků o přepravených cestujících, které RegioJet zveřejnil ve čtvrtek.

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8 | foto: RegioJet

Celkově firma svezla na všech linkách za první pololetí 4,21 milionů pasažérů, což je meziročně dvanáctiprocentní růst.

„V prvním pololetí nám velmi rychle přibývali cestující zejména na mezinárodních linkách a v zahraničí. Získali jsme nové klienty pro linku z Bratislavy do Vídně, ale také například pro tradiční linku Praha – Berlín a zpět, kde jsme rostli téměř o dvaadvacet procent,“ řekla ředitelka autobusové dopravy RegioJet Ivana Kašická. V počtech cestujících nejsou zahrnutí pasažéři na linkách, které RegioJet jezdí pro Deutsche Bahn (více čtěte zde).

Právě na trase mezi Prahou a Berlínem aktuálně mezi dopravci hoří největší konkurenční boj, který výrazně tlačí ceny jízdenek směrem dolů, o přízeň zákazníků se uchází ještě Eurolines a Flixbus, s cenami dolů šly i České dráhy.

Kvůli zahraniční expanzi firma změnila označení svých autobusů, už nejezdí pod značkou Student Agency, ale mezinárodně srozumitelnějším názvem RegioJet.

Hlavní byznys v autobusech má ale RegioJet stále v Česku, kde už ale na vnitrostátních linkách příliš neroste. Za první pololetí přepravil 2,93 milionů cestujících, o 1,7 % více než za stejné období loni. Mezinárodní linky se počtem cestujících přiblížily k milionu, na slovenských vnitrostátních přepravil dopravce 377 tisíc lidí.

Podle RegioJetu nejvíce z vnitrostátních linek rostly spoje Praha – Chomutov – Most s meziročním nárůstem cestujících přibližně 26 %, linka Brno – České Budějovice s růstem 8,1 % a Brno – Olomouc – Ostrava s téměř pětiprocentním růstem počtu cestujících.

Klíčovou trasou zůstává spojení Praha - Brno, kde firma přepravila 560 tisíc lidí. Podle RegioJetu zůstává počet cestujících stejný, i přes modernizaci D1 a časté kolony a také nasazení modernějších vlaků na rychlíky z Prahy do Brna ze strany Českých drah.

Firma loni expandovala i do vnitrostátní dopravy v Německu, mezi Berlínem a Drážďany přepravila 25 tisíc lidí.

RegioJet má ve flotile celkem 210 autobusů.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Lepší kamiony v Praze, než na vesnici. Magistrát zřejmě ustoupí od zákazu

Ilustrační snímek

Obyvatelé obcí na východ od­ Prahy si mohou oddechnout. Nové vedení hlavního města nepodporuje plán předchozího složení...

Má smysl ‚Zemanův plavební kanál‘? V Rozstřelu odpoví zastánce i odpůrce

Průplav Rýn-Mohan-Dunaj

Prospěje výstavba plavebního kanálu propojujícího povodí Labe, Odry a Dunaje české ekonomice, nebo jde jen o drahý a...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Najdete na iDNES.cz