Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Značka Ford v Česku předstihla Hyundai, ukazují registrace za květen

  18:30aktualizováno  18:30
Počty nově registrovaných vozů v Česku dál rostou, po dlouhé době se výrazně mění i pořadí nejprodávanějších modelů. Z pozice české trojky sesadila automobilku Hyundai značka Ford.

Ford Fiesta ST | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Data za květen ukazují další velký růst zájmu. Podle statistik Svazu dovozců automobilů stoupl v květnu meziročně objem registrací osobních aut o 11 % na rekordních 27 009 aut.

První Škoda Auto se po náběhu nových modelů vrátila k růstu, za květen jí registrace stouply o 17 %. Druhý je dlouhodobě Volkswagen, po dlouhé době se ale změnila pozice třetí nejregistrovanější značky.

Na té byl dlouho Hyundai, v květnu ho ale o několik desítek kusů vozidel předstihl Ford, který v Česku plní registr vozidel hlavně s modelem Fiesta. Ford (1 761 vozidel) v květnu rostl o více než třicet procent, Hyundai (1 734) ztrácel o více než desetinu.

Pokles Hyundai je částečně očekávaný: původní verze velmi prodávaného modelu i30 skončila a nabíhá nový model, končí i pravidelný zástupce automobilky v první desítce nejprodávanějších aut v Česku, model ix20. Konec jedné generace a start nové vede obvykle k poklesům, což dokazovala i ztráta tržního podílu Škody Auto v předchozích měsících.

Reexporty jsou oříškem

V případě Fordu se dlouho mluví o tom, že jejich objemy jsou částečně navýšené tzv. reexporty, kdy část aut mizí vzápětí za hranicemi kvůli výhodnější ceně.

„Podle našich informací odpovídá podíl reexportů značky Ford přibližně našemu podílu na českém trhu – a pohybuje se tedy někde v rozmezí 6 – 7 procenty,“ uvedla společnost na dotaz iDNES.cz.

Na takovou skutečnost upozorňují například statistiky společnosti Médea Research používající metodiku, že z registrací odečítá auta, která z českého registru vozidel zmizí do půl roku. Podle této metodiky je Ford až jedenáctý a Hyundai třetí.

Jenže ani tato metodika nenabízí zcela věrohodná data o českém trhu. Někteří importéři našli cestu, jak držet dávno vyvezená auta v registru déle, než šest měsíců. Médea navíc dlouhodobě pracuje pro Hyundai, který na problém s reexporty opakovaně upozorňuje. Portál iDNES.cz ale v minulosti upozornil, že reexporty se týkají i této značky.

Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia před Fabií, Rapidem a Superbem. Na pátém místě je VW Golf. Do první desítky se dostala letošní novinka Škody - SUV model Kodiaq.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ovocnáři sklidí o čtvrtinu méně jablek, mají nejhorší rok za šest let

Úroda jablek v českých sadech bude kvůli mrazům a nízké sklizni nejnižší od roku 2011. Podle posledního odhadu k začátku září měla meziročně klesnout o 24...  celý článek

Žena na pohovoru (ilustrační snímek).
Soulad mezi postoji zaměstnance a vedením firmy je vzácný, říká poradce

Jen každá desátá firma se shoduje s postoji svých zaměstnanců. Při přijímání nových pracovníků je proto vhodné přeskočit fráze jako „změňte s námi svět“ a...  celý článek

Severně od Chebu, kousek od německých hranic, vznikají housle, violy, basy a...
Housle pro Ameriku, kytary pro Rusko. Český výrobce plánuje expanzi

V Lubech na Chebsku se rodí housle, violy, čela, kontrabasy a kytary. Za minulého režimu zásoboval podnik pod názvem Cremona všechny země RVHP, předloni...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.