Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklam na webu je více, než se čekalo

aktualizováno 
Výdaje českých inzerentů do internetové reklamy letos porostou rychleji, než se očekávalo. Oproti původním odhadům mezi 95 a sto miliony korun lze podle Michala Krejčího z mediální agentury IP Praha předpokládat zlepšení zhruba o pět procent. "Je realistické očekávat, že hranice sta milionů bude prolomena a celková proinvestovaná částka se bude pohybovat mezi sto a sto pěti miliony," uvedl Krejčí. Loni to bylo 55 milionů korun.

Přesnější údaje zatím nelze uvést, neboť do konečných výsledků mohou ještě promluvit slevy uplatňované velkými zadavateli.

„Někteří už nakupují reklamní prostor za miliony korun a mohou dostávat množstevní slevy. Jejich výši ale zatím neznáme,“ sdělil Krejčí. Nejvíce peněz do internetové propagace směřuje z oblasti telekomunikací, kde jsou velmi aktivní všichni tři mobilní operátoři, z bankovnictví, automobilového průmyslu a nově i z oblasti spotřebního zboží, jako jsou potraviny či kosmetika.

Za překonáním očekávání z první poloviny letošního roku stojí vedle hospodářského oživení, které se odrazilo ve větších nákupech spotřebitelů a zvýšené aktivitě inzerentů, také rozvoj technologií.

Ty umožňují on-line reklamu účinněji zaměřit na příslušné cílové zákazníky. K dispozici jsou nyní přesné informace o návštěvnících jednotlivých webových stránek, na nichž je reklama umístěna. „Víme, z kterého jsou regionu, jak jsou připojení a jestli je to z domova či ze zaměstnání. Rovněž kdo jim připojení poskytuje nebo jaký užívají prohlížeč,“ vypočítává Krejčí.

Právě vysoká efektivnost tohoto způsobu komunikace s potenciálními spotřebiteli stojí za velkými objemy investovaných prostředků v internetově rozvinutějších zemích. Ve Spojených státech směřovalo do on-line reklamy v letošním prvním čtvrtletí 1,95 miliardy dolarů, meziročně o 182 procent více. V přepočtu jde o více než 76 miliard korun, což je asi šestkrát víc, než kolik loni směřovalo do všech inzertních prostředků v tuzemsku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Průzkumný vrt v Cínovci.
Zatím bez reakce. Australská EMH analyzuje usnesení Sněmovny k lithiu

Australská společnost European Metals Holdings, se kterou ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) podepsal memorandum o lithiu, bude tento týden...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.