Přesnější údaje zatím nelze uvést, neboť do konečných výsledků mohou ještě promluvit slevy uplatňované velkými zadavateli.
„Někteří už nakupují reklamní prostor za miliony korun a mohou dostávat množstevní slevy. Jejich výši ale zatím neznáme,“ sdělil Krejčí. Nejvíce peněz do internetové propagace směřuje z oblasti telekomunikací, kde jsou velmi aktivní všichni tři mobilní operátoři, z bankovnictví, automobilového průmyslu a nově i z oblasti spotřebního zboží, jako jsou potraviny či kosmetika.
Za překonáním očekávání z první poloviny letošního roku stojí vedle hospodářského oživení, které se odrazilo ve větších nákupech spotřebitelů a zvýšené aktivitě inzerentů, také rozvoj technologií.
Ty umožňují on-line reklamu účinněji zaměřit na příslušné cílové zákazníky. K dispozici jsou nyní přesné informace o návštěvnících jednotlivých webových stránek, na nichž je reklama umístěna. „Víme, z kterého jsou regionu, jak jsou připojení a jestli je to z domova či ze zaměstnání. Rovněž kdo jim připojení poskytuje nebo jaký užívají prohlížeč,“ vypočítává Krejčí.
Právě vysoká efektivnost tohoto způsobu komunikace s potenciálními spotřebiteli stojí za velkými objemy investovaných prostředků v internetově rozvinutějších zemích. Ve Spojených státech směřovalo do on-line reklamy v letošním prvním čtvrtletí 1,95 miliardy dolarů, meziročně o 182 procent více. V přepočtu jde o více než 76 miliard korun, což je asi šestkrát víc, než kolik loni směřovalo do všech inzertních prostředků v tuzemsku.