Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dělej, čmuchale! Reklama s Terminátorem připravila banku o 49 miliard

  13:03aktualizováno  13:03
Terminátor jako lék na nerozhodnost lidí, kteří nakupují v supermarketu? Navíc na pojízdném miniaturním tanku? Vtipné, ale docela určitě praštěné. Přesto se tomu bankovní skupina Lloyds moc nesměje. Spot, s nímž nemá vůbec nic společného, totiž nesmírně zvyšuje její náklady na vyplácení pojistek.

Starší žena drží v jedné ruce malé jablko, ve druhé velké. Jinak oba kousky ovoce vypadají stejně. Z její tváře čtete zoufalý výraz. Rozhodnout se nemůže ani muž stojící opodál. Bezradně zírá na kuchyňské ubrousky a nedokáže si vybrat. Ale naštěstí je tu Terminátor.Tedy jeho hlava. A navíc na malém pojízdném pásovém obrněnci.

Jeden by si myslel, že se ocitl v japonské reklamě, jenomže tuhle má pod taktovkou britský finanční regulátor FCA. „Čmuchale, rozhodni se! Dělej!“ křičí hlava Schwarzeneggera na vyjeveného muže středních let, který v ruce třímá parfém. Pardon? O co jde? Divák se to dozvídá za chvíli. Ve frontě u pokladny filmový hrdina oslovuje postarší dámu: „Rozhoupali jste se aspoň s výběrem PPI?“ Zkratkou se myslí pojištění neschopnosti splácet, uzavírané při získání úvěru, a v reklamě jde o možnost tuto službu reklamovat. 

Z vyšetřování regulátora FCA totiž vyšlo najevo, že mnoho klientů uzavřelo u Lloyds půjčky a pojištění za netransparentních podmínek, bez vědomí rizik. A také, že si banka neověřovala, zda jsou klienti schopni půjčky splácet. Na případné pojistné plnění by kvůli tomu pak neměli nárok. Proti špatné pojistce se mohou bránit, k čemuž je vybízí i reklama. Bankovní dům musí klientům vrátit celé v minulosti uhrazené pojistné.

Ale podmínky reklamací se mají od srpna 2019 měnit - hlasatelka zpráv v reklamě za studiovým pultíkem postaveným před obchodním domem promlouvá k lidem a klade jim na srdce, aby proto co nejdříve uplatnili své nároky v rámci pojistek, tzv. PPI claim.

Kompenzace, které Lloyds vyplácí svým pojištěncům, zatěžují banku už několik let. Skandál si vyžádal na straně banky náklady v řádu stovek milionů korun. 

Banka Lloyds se zbavuje realitní divize, chce za ni jednu libru

Ztřeštěná reklama měla obrovský úspěch a lidi přiměla vznášet své nároky. Nárůst kompenzací v rámci pojistek bankovní skupině Lloyds v důsledku spotu narostl o 1,7 miliardy liber, tedy o 49 miliard korun, uvedl list Bloomberg. Za týden se sešlo v britské bance jedenáct tisíc námitek, zhruba o dva tisíce více než jindy. Finanční ředitel skupiny se obává, že kvůli tomu bude banka nucena navýšit rezervy, které jsou určeny pro výplatu kompenzací.  

A to je možná teprve začátek. Regulátor FCA se chystá do televizí vyrazit s dalšími třemi reklamními kampaněmi.

Autor:



Nejčtenější

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Pět mýtů o evidenci tržeb: A teď bude stát vědět, co nakupuji

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Tu účtenku si radši vezměte, nebo dostanete pokutu! A pokud se chcete zbavit konkurence, pošlete na ni kontrolu z...

Další z rubriky

Jaké značky jsou „nečeské“? Podle některých i Škoda, Barum či Jar

Škoda Atero

Značku aut Škoda vnímá jako českou jen sedm z deseti Čechů. Podobně dopadla firma Barum vyrábějící pneumatiky. Ale...

Tříprocentní úroková sazba. Tak by mohla za dva roky vypadat politika ČNB

Guvernér ČNB Jiří Rusnok přichází na tiskovou konferenci bankovní rady k...

Měnová politika České národní banky by se během jednoho až dvou let měla normalizovat. Reálná úroková míra by mohla...

Internetový útok na web Účtenkovky způsobili zahraniční hackeři

Startuje loterie Účtenkovka. Jak v ní soutěžit?

Výpadek webu uctenkovka.cz byl způsoben útokem hackerů ze zahraničních IP adres. Informovalo o tom dnes ministerstvo...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.