Dělej, čmuchale! Reklama s Terminátorem připravila banku o 49 miliard

  13:03aktualizováno  13:03
Terminátor jako lék na nerozhodnost lidí, kteří nakupují v supermarketu? Navíc na pojízdném miniaturním tanku? Vtipné, ale docela určitě praštěné. Přesto se tomu bankovní skupina Lloyds moc nesměje. Spot, s nímž nemá vůbec nic společného, totiž nesmírně zvyšuje její náklady na vyplácení pojistek.

Starší žena drží v jedné ruce malé jablko, ve druhé velké. Jinak oba kousky ovoce vypadají stejně. Z její tváře čtete zoufalý výraz. Rozhodnout se nemůže ani muž stojící opodál. Bezradně zírá na kuchyňské ubrousky a nedokáže si vybrat. Ale naštěstí je tu Terminátor.Tedy jeho hlava. A navíc na malém pojízdném pásovém obrněnci.

Jeden by si myslel, že se ocitl v japonské reklamě, jenomže tuhle má pod taktovkou britský finanční regulátor FCA. „Čmuchale, rozhodni se! Dělej!“ křičí hlava Schwarzeneggera na vyjeveného muže středních let, který v ruce třímá parfém. Pardon? O co jde? Divák se to dozvídá za chvíli. Ve frontě u pokladny filmový hrdina oslovuje postarší dámu: „Rozhoupali jste se aspoň s výběrem PPI?“ Zkratkou se myslí pojištění neschopnosti splácet, uzavírané při získání úvěru, a v reklamě jde o možnost tuto službu reklamovat. 

Z vyšetřování regulátora FCA totiž vyšlo najevo, že mnoho klientů uzavřelo u Lloyds půjčky a pojištění za netransparentních podmínek, bez vědomí rizik. A také, že si banka neověřovala, zda jsou klienti schopni půjčky splácet. Na případné pojistné plnění by kvůli tomu pak neměli nárok. Proti špatné pojistce se mohou bránit, k čemuž je vybízí i reklama. Bankovní dům musí klientům vrátit celé v minulosti uhrazené pojistné.

Ale podmínky reklamací se mají od srpna 2019 měnit - hlasatelka zpráv v reklamě za studiovým pultíkem postaveným před obchodním domem promlouvá k lidem a klade jim na srdce, aby proto co nejdříve uplatnili své nároky v rámci pojistek, tzv. PPI claim.

Kompenzace, které Lloyds vyplácí svým pojištěncům, zatěžují banku už několik let. Skandál si vyžádal na straně banky náklady v řádu stovek milionů korun. 

Banka Lloyds se zbavuje realitní divize, chce za ni jednu libru

Ztřeštěná reklama měla obrovský úspěch a lidi přiměla vznášet své nároky. Nárůst kompenzací v rámci pojistek bankovní skupině Lloyds v důsledku spotu narostl o 1,7 miliardy liber, tedy o 49 miliard korun, uvedl list Bloomberg. Za týden se sešlo v britské bance jedenáct tisíc námitek, zhruba o dva tisíce více než jindy. Finanční ředitel skupiny se obává, že kvůli tomu bude banka nucena navýšit rezervy, které jsou určeny pro výplatu kompenzací.  

A to je možná teprve začátek. Regulátor FCA se chystá do televizí vyrazit s dalšími třemi reklamními kampaněmi.

Autor:

Nejčtenější

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Pošta měří, jak se její zaměstnanci při práci „zapotí“

Měření fyzické zátěže zaměstnanců České pošty

Pošťáci se baví. Česká pošta svým zaměstnancům měří, jak se za směnu fyzicky namáhají. Letos za to utratila téměř půl...

Další z rubriky

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Výměnu peněz ve směnárně půjde do tří hodin stornovat, schválila Sněmovna

Ve směnárně Chequepoint na Staroměstském náměstí jsme za 40 euro dostali jen...

Zákazníci směnáren budou moci do tří hodin stornovat svou výměnu peněz. Novelu příslušného zákona ve středu schválila...

Česká ekonomika dál brzdí, oproti začátku roku roste polovičním tempem

Svařovna v nošovické továrně Hyundai

Česká ekonomika už druhé čtvrtletí po sobě šlape na brzdu. Od července do září meziročně zpomalila růst na 2,3...

Najdete na iDNES.cz