Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dělej, čmuchale! Reklama s Terminátorem připravila banku o 49 miliard

  13:03aktualizováno  13:03
Terminátor jako lék na nerozhodnost lidí, kteří nakupují v supermarketu? Navíc na pojízdném miniaturním tanku? Vtipné, ale docela určitě praštěné. Přesto se tomu bankovní skupina Lloyds moc nesměje. Spot, s nímž nemá vůbec nic společného, totiž nesmírně zvyšuje její náklady na vyplácení pojistek.

Starší žena drží v jedné ruce malé jablko, ve druhé velké. Jinak oba kousky ovoce vypadají stejně. Z její tváře čtete zoufalý výraz. Rozhodnout se nemůže ani muž stojící opodál. Bezradně zírá na kuchyňské ubrousky a nedokáže si vybrat. Ale naštěstí je tu Terminátor.Tedy jeho hlava. A navíc na malém pojízdném pásovém obrněnci.

Jeden by si myslel, že se ocitl v japonské reklamě, jenomže tuhle má pod taktovkou britský finanční regulátor FCA. „Čmuchale, rozhodni se! Dělej!“ křičí hlava Schwarzeneggera na vyjeveného muže středních let, který v ruce třímá parfém. Pardon? O co jde? Divák se to dozvídá za chvíli. Ve frontě u pokladny filmový hrdina oslovuje postarší dámu: „Rozhoupali jste se aspoň s výběrem PPI?“ Zkratkou se myslí pojištění neschopnosti splácet, uzavírané při získání úvěru, a v reklamě jde o možnost tuto službu reklamovat. 

Z vyšetřování regulátora FCA totiž vyšlo najevo, že mnoho klientů uzavřelo u Lloyds půjčky a pojištění za netransparentních podmínek, bez vědomí rizik. A také, že si banka neověřovala, zda jsou klienti schopni půjčky splácet. Na případné pojistné plnění by kvůli tomu pak neměli nárok. Proti špatné pojistce se mohou bránit, k čemuž je vybízí i reklama. Bankovní dům musí klientům vrátit celé v minulosti uhrazené pojistné.

Ale podmínky reklamací se mají od srpna 2019 měnit - hlasatelka zpráv v reklamě za studiovým pultíkem postaveným před obchodním domem promlouvá k lidem a klade jim na srdce, aby proto co nejdříve uplatnili své nároky v rámci pojistek, tzv. PPI claim.

Kompenzace, které Lloyds vyplácí svým pojištěncům, zatěžují banku už několik let. Skandál si vyžádal na straně banky náklady v řádu stovek milionů korun. 

Banka Lloyds se zbavuje realitní divize, chce za ni jednu libru

Ztřeštěná reklama měla obrovský úspěch a lidi přiměla vznášet své nároky. Nárůst kompenzací v rámci pojistek bankovní skupině Lloyds v důsledku spotu narostl o 1,7 miliardy liber, tedy o 49 miliard korun, uvedl list Bloomberg. Za týden se sešlo v britské bance jedenáct tisíc námitek, zhruba o dva tisíce více než jindy. Finanční ředitel skupiny se obává, že kvůli tomu bude banka nucena navýšit rezervy, které jsou určeny pro výplatu kompenzací.  

A to je možná teprve začátek. Regulátor FCA se chystá do televizí vyrazit s dalšími třemi reklamními kampaněmi.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Další z rubriky

Česká pošta přidá zaměstnancům. Mzdy navýší o 7,1 procenta, rozdá odměny

(Ilustrační snímek)

Česká pošta navýší od dubna zaměstnancům tarifní mzdy o 7,1 procenta. Dohodla se na tom s většinou odborových...

Dodavatelé energií se přetahují o zákazníky. Kdo vytápí plynem, ušetří

(Ilustrační snímek)

Uprostřed topné sezony větší hráči s energiemi přicházejí se slevami o několik procent. Innogy zlevní v průměru o 4,5...

Hüner pokračuje v čistkách. Marketingový expert ČSSD končí ve vedení ČEPS

Vítězslav Kulich

Ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner (za ANO) odvolal z představenstva provozovatele energetické přenosové soustavy...

Najdete na iDNES.cz