Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smrt táty v reklamě na hamburger. McDonald’s se po kritice omluvil

  12:05aktualizováno  12:05
Americký řetězec McDonald’s se omluvil za televizní reklamu, kterou uživatelé sociálních sítí označili za nechutnou. Restaurace s rychlým občerstvením v ní využila motiv dítěte, kterému zemřel otec.

V reklamě mluví matka se svým synem o úmrtí jeho otce. Chlapec se ptá, v čem je mu podobný. Když přijdou do restaurace McDonald’s a syn si objedná rybí hamburger, matka řekne: „Ten měl tvůj táta taky nejradši.“

Divákům se, jak si všiml list Telegraph, ale reklama nelíbila a na sociálních sítích nad ní vyjádřili znechucení. Jeden z uživatelů Twitteru například napsal, že reklama cynicky zneužívá hluboce emocionální situaci ke zviditelnění značky. „Kdo potřebuje tátu, když si může dát rybí hamburger? Tahle nová reklama je ostuda,“ komentoval televizní spot jiný.

15.května 2017 v 21:49, příspěvek archivován: 19.května 2017 v 10:37

Who needs a dad when you can eat a filet o fish? that new McDonald's advert is a disgrace #macdonalds

„Jako dítě jsem přišel o tátu a poslední reklama McDonald’s mi přijde nechutná a odporná. Měli byste se stydět!“ napsal další uživatel.

15.května 2017 v 00:37, příspěvek archivován: 19.května 2017 v 11:24

I lost my father when I was a child and I find the latest McDonald's advert disgusting and offensive. Shame on you! #mcdonalds #badtaste

Americká rada pro reklamu (The Advertising Standards Authority) dostala na reklamu několik stížností, kterými se bude zabývat.

Podle Shelley Gilbertové, zakladatelky organizace Grief Encounter pomáhající dětem smířit se s úmrtím někoho blízkého, firma využila smrti v dětství k tomu, aby propojila mladou generaci a rodiče. „Neúspěšně,“ dodala.

„To rozhodně nebyl náš záměr,“ reagoval mluvčí řetězce. „Chtěli jsme jen zdůraznit to, jakou roli McDonald’s hraje v našich životech, v časech dobrých i zlých,“ doplnil.

Autor:


Témata: McDonald's, reklama


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.