Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Radost i smutek na houpačce. Recept McDonald’s na zlato

  15:30aktualizováno  15:30
V záplavě reklam na McDonald’s vyčnívá hned několik spotů. Jedním z těch povedenějších, který se dočkal i ocenění na prestižním festivalu v Cannes, byla reklama s názvem Sign. Sází na čisté a jednoduché zpracování s vtipnou pointou.

Hlavní pozornost třicetivteřinového spotu se upíná na dítě v houpací židli, které je postavené před okno. Jakmile se houpe dopředu, směje se, cestou zpět se zase mračí. Z této reakce se agentuře Leo Burnett podařilo vytěžit vtipnou pointu. Stačilo umístit před okno logo řetězce McDonald’s.

Seriál kultovní reklamy

iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy z domova i ze světa.

Spot se vysílal v roce 1996 v době přestávky v rámci konání Olympijských her v Atlantě. Autoři za něj získali zlatou medaili na festivalu v Cannes.

„Děti a zvířátka fungovaly v reklamě před třiceti lety a fungují i dnes. Zvláště v době, kdy jsou lidé ‚správně přecitlivělí‘. A to byli Američané v roce 1996, kdy se konala olympiáda v Atlantě. Do této nálady pak přistála jednoduchá reklama šitá na míru olympijské náladě s miminem a vyhrála zlato na celé čáře,“ říká kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal.

S další povedenou reklamou přišel McDonald’s o tři roky později v rámci produktové kampaně „99p“ na svůj „čtvrtlibrák“. „Idea byla jednoduchá: Jak málo toho musí člověk v práci udělat, aby si vydělal na čtvrtlibrák. Instalatér jen zakroutí hlavou nad trubkama dřezu, realitní agent jen otevře dveře bytu a má burger „v kapse“.

McDonald’s je jedním z nejaktivnějších inzerentů mezi globálními fast-food občerstveními. V USA je dokonce čtvrtým nejsilnějším inzerentem vůbec. Vystřídal přes dvě desítky reklamních sloganů. Jeho televizní reklamy se zaměřovaly spíše na budování image než na zviditelnění konkrétního produktu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Místo malého šálku velký kelímek. Italové se učí pít kávu od Američanů

Když se v Itálii řekne káva, znamená to rychle natočené espresso bez nějakých obřadních „rituálů“. Mladé Italy ale začínají lákat nově otevírané kavárny v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Americká centrální banka se zbavuje dluhopisů, úrokové sazby nemění

Americká centrální banka začne v říjnu snižovat objem svého portfolia dluhopisů, které nakupovala v rámci podpory ekonomiky po finanční krizi a hospodářské...  celý článek

Vodní elektrárna
Liglass Trading zatím nechce zaplatit dohodnutých 807 milionů korun

Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit dohodnutých 37 milionů dolarů (v přepočtu asi 807 milionů korun). Kyrgyzská strana podle firmy zatajila problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.