Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Radost i smutek na houpačce. Recept McDonald’s na zlato

  15:30aktualizováno  15:30
V záplavě reklam na McDonald’s vyčnívá hned několik spotů. Jedním z těch povedenějších, který se dočkal i ocenění na prestižním festivalu v Cannes, byla reklama s názvem Sign. Sází na čisté a jednoduché zpracování s vtipnou pointou.

Hlavní pozornost třicetivteřinového spotu se upíná na dítě v houpací židli, které je postavené před okno. Jakmile se houpe dopředu, směje se, cestou zpět se zase mračí. Z této reakce se agentuře Leo Burnett podařilo vytěžit vtipnou pointu. Stačilo umístit před okno logo řetězce McDonald’s.

Seriál kultovní reklamy

iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy z domova i ze světa.

Spot se vysílal v roce 1996 v době přestávky v rámci konání Olympijských her v Atlantě. Autoři za něj získali zlatou medaili na festivalu v Cannes.

„Děti a zvířátka fungovaly v reklamě před třiceti lety a fungují i dnes. Zvláště v době, kdy jsou lidé ‚správně přecitlivělí‘. A to byli Američané v roce 1996, kdy se konala olympiáda v Atlantě. Do této nálady pak přistála jednoduchá reklama šitá na míru olympijské náladě s miminem a vyhrála zlato na celé čáře,“ říká kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal.

S další povedenou reklamou přišel McDonald’s o tři roky později v rámci produktové kampaně „99p“ na svůj „čtvrtlibrák“. „Idea byla jednoduchá: Jak málo toho musí člověk v práci udělat, aby si vydělal na čtvrtlibrák. Instalatér jen zakroutí hlavou nad trubkama dřezu, realitní agent jen otevře dveře bytu a má burger „v kapse“.

McDonald’s je jedním z nejaktivnějších inzerentů mezi globálními fast-food občerstveními. V USA je dokonce čtvrtým nejsilnějším inzerentem vůbec. Vystřídal přes dvě desítky reklamních sloganů. Jeho televizní reklamy se zaměřovaly spíše na budování image než na zviditelnění konkrétního produktu.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Další z rubriky

Konec příručních zavazadel zdarma. Nízkonákladovka Ryanair otáčí

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.

Více než čtyři roky uplynuly od doby, kdy irská letecká společnost Ryanair povolila svým pasažérům přepravovat na...

Němečtí uzenáři dostali mastnou pokutu, šponovali ceny šunky a salámu

Příbramský masokombinát zaměstnává 1 600 lidí (22.3.2016).

Vrchní zemský soud v Düsseldorfu rozhodl, že výrobce uzenin Rügenwalder Mühle musí zaplatit pokutu ve výši 5,5 milionu...

Trump slíbil silnou ekonomiku. USA se sice daří, ale je to jeho zásluha?

Donald Trump

Donald Trump má za sebou první rok ve funkci amerického prezidenta. Ve svém loňském inauguračním projevu coby nový...

Najdete na iDNES.cz