"Je to šikovné místo pro reklamu, protože se na ni prostě musíte dívat. Nemůžete ani zavřít oči, protože byste se mohli počurat," říká s nadsázkou Jiří Mikeš z Asociace reklamních agentur.
Reklamní agentury své "zboží" prodávají zdůrazňováním předností, které reklama na záchodcích skýtá.
"Výhodou zásahu v tak intimním prostředí je minimální možnost rozptylování pozornosti cílové skupiny. To dovoluje sdělovat podrobnější informace i nabízet intimnější produkty," uvedla obchodní ředitelka společnosti Boomerang Media Klára Kynosová.
"Příkladem může být kampaň klienta Procter & Gamble s vložkami Allways, reklama na kondomy Durex či soukromou kliniku zaměřenou na operaci hemeroidů," dodala Kynosová.
Na koho míří reklama na toaletách |
- Muži i ženy ve věku 18 až 35 let |
Obvykle se však reklama zaměřuje na podporu prodeje zboží a služeb s cílením na mladší lidi s vyššími příjmy. Podle údajů firmy Ad Modum je průměrná doba zhlédnutí reklamy na záchodcích 25 až 45 vteřin.
Služeb této firmy, kterou podle informací z trhu nedávno převzala společnost Face Up, využil i koncern British American Tabacco pro kampaň na cigarety Lucky Strike.
"Reklamy lze umisťovat do vybraných klubů či barů s atmosférou, jakou vyhledává naše cílová skupina," uvedla Klára Dvořáčková z tabákové firmy. "Z průzkumů víme, že spotřebitelé tyto reklamy vítají jako zpestření času stráveného na jinak nezajímavém místě," dodala Dvořáčková.
Netradičních míst, kde jedna reklamní plocha stojí zhruba 1000 až 1500 měsíčně, využívají i "klasičtí" inzerenti.
"Hledají nové způsoby komunikace s mladou cílovou skupinou. Jedná se například o prodej produktů Ballantine's či Gambrinus, nebo od firem EuroTel, Contactel, Dove a dalších," uvedla Kynosová.
"To místo musí být přiměřené zboží či službě. Kondomy, proč ne? Ale inzerovat tam potraviny by asi bylo děsivé," soudí Mikeš.