Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Protivné reklamy: „Nerozumím vlastní vagíně.“ Firma chtěla bořit tabu

  13:00aktualizováno  13:00
„Ahoj, to jsem já, tvé bezstarostné já, které jen tak něco nerozhodí.“ Spot na vaginální tablety s hláškou „nerozumím vlastní vagíně“ ovšem dle reakcí veřejnosti i stížností na Radu pro reklamu rozhodil hodně lidí. Podle firmy Walmark bourá tabu. Na opačné straně se ozývá výtka, že je sprostý nebo že ukazuje ženu jako nesvéprávnou bytost.

Loňská reklama se sloganem „buďte opět sama sebou“ na tablety na kvasinkovou i bakteriální infekci pro ženy si u řady diváků vysloužila nálepku „provokativní“. A nejen u žen.

„Další z řady reklam, které ukazují ženy jako nesvéprávné jedince. Pokud se jedná o dialog, říká se tomuto formátu v branži ‚rozhovor blbé a blbější‘. Tady to zvládne herečka sama. Co si budeme namlouvat, není to úplně nejlepší způsob, jak lidem vysvětlit přidanou hodnotu produktu,“ hodnotí Martin Charvát z agentury Remembership. Připouští však, že spot mohl být účinný.

“Někdy i ty úplně blbé reklamy mají účinnost překvapivě vysokou, proto se ostatně dělají,“ dodal. Podle reakcí na internetu a stížností u Rady pro reklamu spot z různých důvodů rozčiloval řadu lidí.

O vagíně při Harry Potterovi

Hned několik stížností se sešlo loni na podzim na Radě pro reklamu. „Podle mě je naprosto nevhodné, aby se v jakési reklamě vyskytovalo slovo „vagína“, navíc, když je vysílána v přestávce filmu Harry Potter. Moje dcera byla velice v rozpacích, když se jí osmiletý bratranec ptal, co to znamená,“ stálo v jedné ze stížností.

V seriálu protivné reklamy už vyšlo:

„Nejsem chronický stěžovatel, nejsem puritán. Nicméně poslouchat, ať už odpoledne či večer, co a jak se cítí má vagína, je úlet,“ stěžoval si další pisatel.

Podle nezávislé Arbitrážní komise Rady pro reklamu však byla reklama v pořádku a „nezávadná“. Namítla, že slovo „vagína“ je plně v souladu se spisovnou češtinou. Rada ji nicméně doporučila vysílat v časech, kdy se na televizi nedívají děti.

Aby vyhodnotila možný úspěch reklamy, nechala si společnost Walmark ještě před jejím vysíláním provézt průzkum, kdy u spotřebitelek zjišťovala, jak se jim líbí. Zjistila přitom, že ženy si samy přejí přímočarost a otevřenost. Tou zároveň firma chtěla překročit společenské tabu, kdy se ženy zdráhají o svých intimních partiích mluvit.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Delegace z Číny na Hradě řešila kauzu CEFC, skupina si majetky v ČR ponechá

Jednání delegace čínského státního konglomerátu CITIC na Pražském hradě (18....

Na Pražském hradě ve středu proběhlo klíčové setkání prezidenta Miloše Zemana s vedením čínského státního konglomerátu...

Zemědělci dostanou za loňské sucho slíbené dvě miliardy, rozhodla vláda

(ilustrační snímek)

Vláda poskytne zemědělcům dvě miliardy korun jako odškodnění za loňské sucho. Podle materiálu by zároveň měli za jarní...

Čechům chutnají biopotraviny čím dál víc, předloni za ně dali 2,5 miliardy

Byznys s biopotravinami v Česku dál roste. Lidé za ně v roce 2016 utratili 2,55 miliardy korun, obrat firem přesáhl...

Najdete na iDNES.cz