Loňská reklama se sloganem „buďte opět sama sebou“ na tablety na kvasinkovou i bakteriální infekci pro ženy si u řady diváků vysloužila nálepku „provokativní“. A nejen u žen.
„Další z řady reklam, které ukazují ženy jako nesvéprávné jedince. Pokud se jedná o dialog, říká se tomuto formátu v branži ‚rozhovor blbé a blbější‘. Tady to zvládne herečka sama. Co si budeme namlouvat, není to úplně nejlepší způsob, jak lidem vysvětlit přidanou hodnotu produktu,“ hodnotí Martin Charvát z agentury Remembership. Připouští však, že spot mohl být účinný.
“Někdy i ty úplně blbé reklamy mají účinnost překvapivě vysokou, proto se ostatně dělají,“ dodal. Podle reakcí na internetu a stížností u Rady pro reklamu spot z různých důvodů rozčiloval řadu lidí.
O vagíně při Harry Potterovi
Hned několik stížností se sešlo loni na podzim na Radě pro reklamu. „Podle mě je naprosto nevhodné, aby se v jakési reklamě vyskytovalo slovo „vagína“, navíc, když je vysílána v přestávce filmu Harry Potter. Moje dcera byla velice v rozpacích, když se jí osmiletý bratranec ptal, co to znamená,“ stálo v jedné ze stížností.
V seriálu protivné reklamy už vyšlo: |
„Nejsem chronický stěžovatel, nejsem puritán. Nicméně poslouchat, ať už odpoledne či večer, co a jak se cítí má vagína, je úlet,“ stěžoval si další pisatel.
Podle nezávislé Arbitrážní komise Rady pro reklamu však byla reklama v pořádku a „nezávadná“. Namítla, že slovo „vagína“ je plně v souladu se spisovnou češtinou. Rada ji nicméně doporučila vysílat v časech, kdy se na televizi nedívají děti.
Aby vyhodnotila možný úspěch reklamy, nechala si společnost Walmark ještě před jejím vysíláním provézt průzkum, kdy u spotřebitelek zjišťovala, jak se jim líbí. Zjistila přitom, že ženy si samy přejí přímočarost a otevřenost. Tou zároveň firma chtěla překročit společenské tabu, kdy se ženy zdráhají o svých intimních partiích mluvit.