Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Protivné reklamy: „Nerozumím vlastní vagíně.“ Firma chtěla bořit tabu

  13:00aktualizováno  13:00
„Ahoj, to jsem já, tvé bezstarostné já, které jen tak něco nerozhodí.“ Spot na vaginální tablety s hláškou „nerozumím vlastní vagíně“ ovšem dle reakcí veřejnosti i stížností na Radu pro reklamu rozhodil hodně lidí. Podle firmy Walmark bourá tabu. Na opačné straně se ozývá výtka, že je sprostý nebo že ukazuje ženu jako nesvéprávnou bytost.

Loňská reklama se sloganem „buďte opět sama sebou“ na tablety na kvasinkovou i bakteriální infekci pro ženy si u řady diváků vysloužila nálepku „provokativní“. A nejen u žen.

„Další z řady reklam, které ukazují ženy jako nesvéprávné jedince. Pokud se jedná o dialog, říká se tomuto formátu v branži ‚rozhovor blbé a blbější‘. Tady to zvládne herečka sama. Co si budeme namlouvat, není to úplně nejlepší způsob, jak lidem vysvětlit přidanou hodnotu produktu,“ hodnotí Martin Charvát z agentury Remembership. Připouští však, že spot mohl být účinný.

“Někdy i ty úplně blbé reklamy mají účinnost překvapivě vysokou, proto se ostatně dělají,“ dodal. Podle reakcí na internetu a stížností u Rady pro reklamu spot z různých důvodů rozčiloval řadu lidí.

O vagíně při Harry Potterovi

Hned několik stížností se sešlo loni na podzim na Radě pro reklamu. „Podle mě je naprosto nevhodné, aby se v jakési reklamě vyskytovalo slovo „vagína“, navíc, když je vysílána v přestávce filmu Harry Potter. Moje dcera byla velice v rozpacích, když se jí osmiletý bratranec ptal, co to znamená,“ stálo v jedné ze stížností.

V seriálu protivné reklamy už vyšlo:

„Nejsem chronický stěžovatel, nejsem puritán. Nicméně poslouchat, ať už odpoledne či večer, co a jak se cítí má vagína, je úlet,“ stěžoval si další pisatel.

Podle nezávislé Arbitrážní komise Rady pro reklamu však byla reklama v pořádku a „nezávadná“. Namítla, že slovo „vagína“ je plně v souladu se spisovnou češtinou. Rada ji nicméně doporučila vysílat v časech, kdy se na televizi nedívají děti.

Aby vyhodnotila možný úspěch reklamy, nechala si společnost Walmark ještě před jejím vysíláním provézt průzkum, kdy u spotřebitelek zjišťovala, jak se jim líbí. Zjistila přitom, že ženy si samy přejí přímočarost a otevřenost. Tou zároveň firma chtěla překročit společenské tabu, kdy se ženy zdráhají o svých intimních partiích mluvit.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Test dětských moučníků: svačinky bez bílkovin, zato plné cukrů a tuků

Ilustrační snímek

I když dětské snacky vypadají jako ideální školní svačina, raději zůstaňte u ovoce nebo chleba. Ty dítěti dodají...

Další z rubriky

České firmy by měly během mise v Rusku uzavřít kontrakty za 20 miliard

Tramvaj T3.

Během podnikatelské mise, která do Ruska doprovodí prezidenta Miloše Zemana, by měly české firmy podepsat 13 kontraktů...

Slevy na Černý pátek nabídnou i dopravci, autosalony nebo operátoři

Černý pátek prodejní akce

Černý pátek už není jen doménou eshopů. Lidé si jej natolik oblíbili, že se do něj letos rozhodly zapojit i kamenné...

Další fiasko? Plán ministerstva práce na obměnu IT systému se hroutí

Ilustrační snímek

Plány ministerstva práce na obměnu IT systémů na úřadech práce se hroutí jako domeček z karet. Systém pro agendu...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.