Londýn bojuje s dětskou obezitou, z MHD zmizí reklama na nezdravé jídlo

  12:39aktualizováno  12:39
Londýnský starosta Sadiq Khan chce bojovat s rostoucí dětskou obezitou, kterou označuje za tikající bombu. Navrhuje proto zakázat v londýnských dopravních prostředcích reklamu na nezdravé jídlo pocházející převážně z fast foodů. Nelíbí se mu ani stánky s jídlem poblíž škol.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

„Chci snížit vliv a tlak, který reklama může vytvářet na děti a jejich rodiče, aby si vybrali zrovna nezdravé jídlo,“ komentoval londýnský starosta Sadiq Khan svůj návrh na zákaz reklamy na nezdravé jídlo a pití v místním metru, vlacích, autobusech a na autobusových zastávkách. V okruhu čtyř set metrů kolem školních zařízení by také měl být zakázán provoz stánků s jídlem s sebou, píše agentura Bloomberg.

Míra dětské obezity v Londýně vysoce překračuje evropský průměr, podle Khana trí nadváhou či obezitou až čtyřicet procent dětí ve věku deset až jedenáct let. Zvlášť děti z chudších oblastí jsou podle něj zasaženy „epidemií tloušťky“.

Dětští lékaři návrh podporují, podle Reklamní asociace však bude mít regulace jen malý dopad, informuje stanice BBC. Mluvčí starosty popsal, že zákaz by se měl vztahovat na všechny podniky vyrábějící nezdravé jídlo bez ohledu na jejich velikost a význam.

Zda jídlo obsahuje příliš tuku, soli nebo cukru, se bude posuzovat podle už existujícího modelu vytvořeného vládní agenturou Food Standards Agency (obdoba tuzemské Potravinářské inspekce). Postižené firmy budou moct reklamu na burgery nebo sladké nápoje vyměnit za zdravější produkty ze své nabídky, jako jsou saláty nebo balené vody.

Reklamní asociace upozorňuje, že reklama na jídlo nebo pití obsahující přílišné množství tuku, soli a cukru je už zakázaná v médiích, kde děti mladší šestnácti let tvoří víc než čtvrtinu publika.

Podobné opatření, jako navrhuje Khan, už funguje například v Amsterdamu, kde je reklama na nezdravé jídlo v MHD zakázána od začátku letošního roku.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Změny klimatu vyženou ceny piva na dvojnásobek, tvrdí vědci

Ilustrační snímek

Pivo se v budoucnu stejně jako čokoláda, káva nebo víno může stát obětí klimatických změn, které povedou až ke...



Najdete na iDNES.cz