"Tuto reklamu považuji za naprosto neuvěřitelnou. Hraničí s trestným činem," uvedl šéf Rady pro reklamu (RRP) Radek Pokorný. V nejbližší době RRP vyzve šiřitele reklamy, aby ji ukončil. Spot se objevil ve vysílání rádia R1 a Expresradia.
Diesel v reklamě podkreslené výkřiky a střelbou z kulometů láká na slevy, kterými vyhlašuje cenovou válku vietnamským obchodníkům. Nepřímo tak naznačuje, že Vietnamci často nabízejí padělky značkového zboží. Tvůrce reklamního spotu však uvádí, že jde o nadsázku a ne xenofobní podtext.
"Radě by neuškodilo více nadhledu nad reklamami. Pokud jsem se někoho z vietnamské komunity dotkl, tak se mu omlouvám, dělal jsem reklamu na slevy a ne mediální urážky nějaké skupiny obyvatel," řekl iDNES.cz autor reklamního spotu Petr "Hasta Luego" Vančura.
RRP tvrdí, že reklama nesmí obsahovat nic, co by hrubým a nepochybným způsobem uráželo národnostní, rasové nebo náboženské cítění spotřebitelů. "Tuto reklamu lze jednoznačně označit za xenofobní. Zvolená forma reklamy nevyužívá přijatelné nadsázky a její vyznění ji posouvá daleko za hranice etiky ve smyslu norem Kodexu reklamy," uvedla RRP.
Reklama ve stylu pornofilmů
Poslední reklama společnosti Diesel není první, která se dá řadit mezi kontroverzní "kousky". V srpnu uvedla speciální narozeninovou kolekci "Dhirty-Thirty" reklamou ve stylu pornofilmů ze sedmdesátých až osmdesátých let. Tu odvysílaly americké televize. Loni na sebe Diesel upozornil sérií videí, která parodují soutěž Big Brother.