Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Reklama míří do virtuálního světa. Stačí jedno mrknutí a spustí se spot

  10:29aktualizováno  10:29
Do světa virtuální reality brzy pronikne reklama. S technologií známou především z herního průmyslu teď začala experimentovat společnost Google. Její reklama by se brzy mohla zobrazovat prostřednictvím virtuální reality na mobilních telefonech.

Google za tímto účelem otevřel experimentální workshop s názvem Area 120. Cílem experimentů je najít takový formát, který uživatelé nepřehlédnou a zároveň je ovlivní požadovaným směrem.

(Ilustrační snímek)

Google momentálně testuje reklamu, která připomíná malou kostku. Každá její strana nabízí přístup k videoreklamám různých firem. Pokud uživatel kostce věnuje pozornost nebo se jí dotkne, objekt se začne otáčet. V případě, že se uživatel zadívá na určitou stranu, systém rozkryje nad kostkou plochu, ve které se promítne videoreklama. Pokud uživatel nechce reklamu vidět, musí svůj pohled zaměřit na tlačítko „zavřít reklamu“ a ta se vypne. Využívání virtuální reality v oblasti marketingu není žádnou novinkou.

V Česku ji začal v únoru k prezentaci nemovitostí testovat například realitní projekt Flatio. Speciální formáty reklamy používané v prostředí virtuální reality jsou však něčím zcela ojedinělým. Pustil se do nich zatím jen Google, který chce být připraven na očekávaný boom virtuální reality mezi běžnými uživateli.

Čeká se na boom

Otázkou však zůstává, zda se novinka od největšího internetového vyhledávače dokáže ve světě i v Česku prosadit. „Virtuální realita v České republice existuje již řadu let. Tento druh technologií se obvykle vyvíjí podle stejné křivky – růst, boom, pokles. Reklama ve virtuální realitě má největší smysl v období boomu, “ říká k potenciálu novinky v Česku kreativní ředitel agentury Remembership Martin Charvát.

Zapomeňte na virtuální realitu. Nová technologie vylepší tu stávající

Podobný názor zastává i stratég reklamní agentury Ogilvy Jiří Jón. „Využití reklamy ve VR je přímo závislé na tom, jak se bude této technologii dařit obecně. Dá se předpokládat, že bude mít stále větší a větší význam. Virtuální realita v reklamě se zatím nedá považovat za mainstream – a pár let určitě ještě nebude. Využití je spíše v B2B segmentu či ‚třešničce na dortu‘ v komunikaci,“ říká Jiří Jón.

Aktuálním problémem v Česku i ve světě je omezený počet uživatelů zařízení podporujících tuto technologii. Podle Deutsche Bank globálně virtuální realitu v roce 2016 v mobilních telefonech využilo 22,5 milionu uživatelů. Pro srovnání, v roce 2015 to bylo pouhých 6,5 milionu uživatelů. Do roku 2020 počítá Deutsche Bank s více než 154 miliony mobilními uživateli virtuální reality. Z nich pouze 3,2 procenta budou uživatelé na denní bázi.

Jak uvedl portál Médiář.cz, očekává se, že se celosvětový trh s hardwarem pro virtuální realitu v roce 2017 zdvojnásobí ze zhruba 70 milionů dolarů na 150 milionů dolarů.

Autor:



Nejčtenější

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Tištěné noviny mohou do deseti let zmizet, tvrdí šéf The New York Times

New York Times, USA

Za deset let by mohla digitální platforma plně nahradit tištěnou verzi, naznačil ředitel The New York Times (NYT) Mark...

Slováci si polepší. Vláda zvýší příplatky za práci o víkendech a svátcích

Fronta u pokladny Kauflandu v Bohdalci

Zaměstnanci na Slovensku dostanou za práci v noci, o víkendech a o svátcích přidáno. Parlament ve středu velkou...

Německo nestíhá snižovat emise, zvažuje MHD všude zdarma

Německo, Saské Švýcarsko. Značná část pasažérů využívá tramvaj jako...

Německá vláda hodlá v důsledku hrozící žaloby ze strany Evropské komise výrazně rozšířit opatření ke zvýšení čistoty...

Najdete na iDNES.cz