Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama míří do virtuálního světa. Stačí jedno mrknutí a spustí se spot

  10:29aktualizováno  10:29
Do světa virtuální reality brzy pronikne reklama. S technologií známou především z herního průmyslu teď začala experimentovat společnost Google. Její reklama by se brzy mohla zobrazovat prostřednictvím virtuální reality na mobilních telefonech.

Google za tímto účelem otevřel experimentální workshop s názvem Area 120. Cílem experimentů je najít takový formát, který uživatelé nepřehlédnou a zároveň je ovlivní požadovaným směrem.

(Ilustrační snímek)

Google momentálně testuje reklamu, která připomíná malou kostku. Každá její strana nabízí přístup k videoreklamám různých firem. Pokud uživatel kostce věnuje pozornost nebo se jí dotkne, objekt se začne otáčet. V případě, že se uživatel zadívá na určitou stranu, systém rozkryje nad kostkou plochu, ve které se promítne videoreklama. Pokud uživatel nechce reklamu vidět, musí svůj pohled zaměřit na tlačítko „zavřít reklamu“ a ta se vypne. Využívání virtuální reality v oblasti marketingu není žádnou novinkou.

V Česku ji začal v únoru k prezentaci nemovitostí testovat například realitní projekt Flatio. Speciální formáty reklamy používané v prostředí virtuální reality jsou však něčím zcela ojedinělým. Pustil se do nich zatím jen Google, který chce být připraven na očekávaný boom virtuální reality mezi běžnými uživateli.

Čeká se na boom

Otázkou však zůstává, zda se novinka od největšího internetového vyhledávače dokáže ve světě i v Česku prosadit. „Virtuální realita v České republice existuje již řadu let. Tento druh technologií se obvykle vyvíjí podle stejné křivky – růst, boom, pokles. Reklama ve virtuální realitě má největší smysl v období boomu, “ říká k potenciálu novinky v Česku kreativní ředitel agentury Remembership Martin Charvát.

Zapomeňte na virtuální realitu. Nová technologie vylepší tu stávající

Podobný názor zastává i stratég reklamní agentury Ogilvy Jiří Jón. „Využití reklamy ve VR je přímo závislé na tom, jak se bude této technologii dařit obecně. Dá se předpokládat, že bude mít stále větší a větší význam. Virtuální realita v reklamě se zatím nedá považovat za mainstream – a pár let určitě ještě nebude. Využití je spíše v B2B segmentu či ‚třešničce na dortu‘ v komunikaci,“ říká Jiří Jón.

Aktuálním problémem v Česku i ve světě je omezený počet uživatelů zařízení podporujících tuto technologii. Podle Deutsche Bank globálně virtuální realitu v roce 2016 v mobilních telefonech využilo 22,5 milionu uživatelů. Pro srovnání, v roce 2015 to bylo pouhých 6,5 milionu uživatelů. Do roku 2020 počítá Deutsche Bank s více než 154 miliony mobilními uživateli virtuální reality. Z nich pouze 3,2 procenta budou uživatelé na denní bázi.

Jak uvedl portál Médiář.cz, očekává se, že se celosvětový trh s hardwarem pro virtuální realitu v roce 2017 zdvojnásobí ze zhruba 70 milionů dolarů na 150 milionů dolarů.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Už žádné veganské klobásky ani slanina. Francie zakáže zavádějící názvy

Veganské karbanátky s mořskou řasou nori nahrazují veganům vánočního kapra.

Výrobci potravin ve Francii budou muset popřemýšlet o nových způsobech, jak popsat některé vegetariánské a veganské...

Nákup médií beru jako občanskou povinnost, řekl Křetínský listu Le Figaro

Daniel Křetínský

Podnikatel Daniel Křetínský považuje investice do médií za svou občanskou povinnost a to vzhledem k potížím, kterým...

Královské miminko spustí vlnu útrat a pomůže ekonomice, věří Britové

Po narození dalšího potomka královského rodu vzroste poptávka nejen po dětském...

Důvěra britských spotřebitelů se v posledních letech snížila a několik známých prodejců muselo své obchody zavřít nebo...

Najdete na iDNES.cz