Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Protivné reklamy: Vousy má dítě i dřevník. Smysl nehledejte

  11:23aktualizováno  11:23
Po zhlédnutí letní fousaté reklamy na sirupy Jupí od Kofoly budete mít možná v tváři výraz jako dítě na snímku. Možná se jen pousmějete. Reklama Fousaté léto volá, v níž má plnovous snad všechno - od dítěte po slunečnici - je ujetá. A každopádně se o ní hodně diskutuje.

Je neuchopitelná, absurdní, ujetá a trochu lepkavá. Kdo se jí bude snažit pochopit, snadno narazí na zeď. Na internetu se objevují různé výklady toho, proč má všechno v reklamě vousy. Protože je mají maliny, sirup dělá vousy, protože proto...

Hlavu si lámou zbytečně, jak prozradila redakci iDNES.cz autorka reklamy Barbora Novotná, spot hlubší smysl nedává. „Je to schválně ujeté, vůbec žádná logika v tom není. Je to jen o fous bláznivější. Zadání od klienta bylo takové, že chtěl něco divného,“ vysvětlila.

Autorka a kreativní ředitelka ryze ženské agentury Woman není v reklamním světě žádným nováčkem. Vytvořila například oceňovaný spot na Kofolu Zlaté prasátko, ve kterém táta s dcerou řeže v lese vánoční stromek, a stojí i za dalšími kampaněmi pro tuto značku.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Kladně přijalo reklamu na Fousaté léto podle Novotné 60 procent lidí, zbytku se nelíbí. „Ale vzbudila velkou pozornost, a to je dobře,“ dodává. V současnosti v televizích běží už jen produktová reklama na jednu z příchutí, vousaté dítě už v ní ale nenajdete.

Podobně jako lidé „z ulice“ jsou v názorech na Fousaté léto rozděleni i odborníci na reklamu. „Mám k ní ambivalentní pohled. Je to reklama, která mě strašně rozčiluje, přijde mi hrozně vlezlá a protivná, ale když jsem přes léto viděl, že děti, které ji slyší, uhání k televizi a broukají si melodii, pochopil jsem, že nějak funguje,“ hodnotí Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

„Přijde mi celkem roztomilá. Není provokativní provedením, je úchylná myšlenkou, ale celkově to balí do takové roztomilosti. Snaží se myšlenkou odlišit od reklamního hluku, ale nesnaží se prudit na rozdíl od XXX Lutz a Alzy,“ uvádí Martin Charvát z kreativního studia Remembership.

Text písně Fousaté léto

Fousaté léto volá,
protože pořád jsem to já,
objevuju, nacházím,
na chuť tomu přicházím.
Fousaté léto ahoj,
všechno jedním douškem zahoj,
a pod jednou jabloní,
louka rosou zavoní.
Jupíí
Fousaté léto je Jupí,
Fousaté léééééto.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

banka UniCredit
Internetové bankovnictví UniCredit Bank má stále drobné potíže

Klienti UniCredit Bank, kterým minulý týden několik dní nefungovalo internetové a mobilní bankovnictví, se v pondělí opět potýkají s některými omezeními...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.