Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Protivné reklamy: Vousy má dítě i dřevník. Smysl nehledejte

  11:23aktualizováno  11:23
Po zhlédnutí letní fousaté reklamy na sirupy Jupí od Kofoly budete mít možná v tváři výraz jako dítě na snímku. Možná se jen pousmějete. Reklama Fousaté léto volá, v níž má plnovous snad všechno - od dítěte po slunečnici - je ujetá. A každopádně se o ní hodně diskutuje.

Je neuchopitelná, absurdní, ujetá a trochu lepkavá. Kdo se jí bude snažit pochopit, snadno narazí na zeď. Na internetu se objevují různé výklady toho, proč má všechno v reklamě vousy. Protože je mají maliny, sirup dělá vousy, protože proto...

Hlavu si lámou zbytečně, jak prozradila redakci iDNES.cz autorka reklamy Barbora Novotná, spot hlubší smysl nedává. „Je to schválně ujeté, vůbec žádná logika v tom není. Je to jen o fous bláznivější. Zadání od klienta bylo takové, že chtěl něco divného,“ vysvětlila.

Autorka a kreativní ředitelka ryze ženské agentury Woman není v reklamním světě žádným nováčkem. Vytvořila například oceňovaný spot na Kofolu Zlaté prasátko, ve kterém táta s dcerou řeže v lese vánoční stromek, a stojí i za dalšími kampaněmi pro tuto značku.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Kladně přijalo reklamu na Fousaté léto podle Novotné 60 procent lidí, zbytku se nelíbí. „Ale vzbudila velkou pozornost, a to je dobře,“ dodává. V současnosti v televizích běží už jen produktová reklama na jednu z příchutí, vousaté dítě už v ní ale nenajdete.

Podobně jako lidé „z ulice“ jsou v názorech na Fousaté léto rozděleni i odborníci na reklamu. „Mám k ní ambivalentní pohled. Je to reklama, která mě strašně rozčiluje, přijde mi hrozně vlezlá a protivná, ale když jsem přes léto viděl, že děti, které ji slyší, uhání k televizi a broukají si melodii, pochopil jsem, že nějak funguje,“ hodnotí Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

„Přijde mi celkem roztomilá. Není provokativní provedením, je úchylná myšlenkou, ale celkově to balí do takové roztomilosti. Snaží se myšlenkou odlišit od reklamního hluku, ale nesnaží se prudit na rozdíl od XXX Lutz a Alzy,“ uvádí Martin Charvát z kreativního studia Remembership.

Text písně Fousaté léto

Fousaté léto volá,
protože pořád jsem to já,
objevuju, nacházím,
na chuť tomu přicházím.
Fousaté léto ahoj,
všechno jedním douškem zahoj,
a pod jednou jabloní,
louka rosou zavoní.
Jupíí
Fousaté léto je Jupí,
Fousaté léééééto.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Česká pošta přidá zaměstnancům. Mzdy navýší o 7,1 procenta, rozdá odměny

(Ilustrační snímek)

Česká pošta navýší od dubna zaměstnancům tarifní mzdy o 7,1 procenta. Dohodla se na tom s většinou odborových...

Dodavatelé energií se přetahují o zákazníky. Kdo vytápí plynem, ušetří

(Ilustrační snímek)

Uprostřed topné sezony větší hráči s energiemi přicházejí se slevami o několik procent. Innogy zlevní v průměru o 4,5...

Hüner pokračuje v čistkách. Marketingový expert ČSSD končí ve vedení ČEPS

Vítězslav Kulich

Ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner (za ANO) odvolal z představenstva provozovatele energetické přenosové soustavy...

Najdete na iDNES.cz