Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Protivné reklamy: Vousy má dítě i dřevník. Smysl nehledejte

  11:23aktualizováno  11:23
Po zhlédnutí letní fousaté reklamy na sirupy Jupí od Kofoly budete mít možná v tváři výraz jako dítě na snímku. Možná se jen pousmějete. Reklama Fousaté léto volá, v níž má plnovous snad všechno - od dítěte po slunečnici - je ujetá. A každopádně se o ní hodně diskutuje.

Je neuchopitelná, absurdní, ujetá a trochu lepkavá. Kdo se jí bude snažit pochopit, snadno narazí na zeď. Na internetu se objevují různé výklady toho, proč má všechno v reklamě vousy. Protože je mají maliny, sirup dělá vousy, protože proto...

Hlavu si lámou zbytečně, jak prozradila redakci iDNES.cz autorka reklamy Barbora Novotná, spot hlubší smysl nedává. „Je to schválně ujeté, vůbec žádná logika v tom není. Je to jen o fous bláznivější. Zadání od klienta bylo takové, že chtěl něco divného,“ vysvětlila.

Autorka a kreativní ředitelka ryze ženské agentury Woman není v reklamním světě žádným nováčkem. Vytvořila například oceňovaný spot na Kofolu Zlaté prasátko, ve kterém táta s dcerou řeže v lese vánoční stromek, a stojí i za dalšími kampaněmi pro tuto značku.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Kladně přijalo reklamu na Fousaté léto podle Novotné 60 procent lidí, zbytku se nelíbí. „Ale vzbudila velkou pozornost, a to je dobře,“ dodává. V současnosti v televizích běží už jen produktová reklama na jednu z příchutí, vousaté dítě už v ní ale nenajdete.

Podobně jako lidé „z ulice“ jsou v názorech na Fousaté léto rozděleni i odborníci na reklamu. „Mám k ní ambivalentní pohled. Je to reklama, která mě strašně rozčiluje, přijde mi hrozně vlezlá a protivná, ale když jsem přes léto viděl, že děti, které ji slyší, uhání k televizi a broukají si melodii, pochopil jsem, že nějak funguje,“ hodnotí Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

„Přijde mi celkem roztomilá. Není provokativní provedením, je úchylná myšlenkou, ale celkově to balí do takové roztomilosti. Snaží se myšlenkou odlišit od reklamního hluku, ale nesnaží se prudit na rozdíl od XXX Lutz a Alzy,“ uvádí Martin Charvát z kreativního studia Remembership.

Text písně Fousaté léto

Fousaté léto volá,
protože pořád jsem to já,
objevuju, nacházím,
na chuť tomu přicházím.
Fousaté léto ahoj,
všechno jedním douškem zahoj,
a pod jednou jabloní,
louka rosou zavoní.
Jupíí
Fousaté léto je Jupí,
Fousaté léééééto.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

V Česku vyšlo nejméně knih za deset let, boom zažívají audioknihy

Nové prostory knihkupectví Oliva

Za knihy se loni v Česku utratilo 7,8 miliardy korun včetně DPH, o 300 milionů korun, tedy o čtyři procenta více než...

Zdá se vám Gambrinus jiný než dřív? Sedíte ve špatné hospodě, říká sládek

Sládek Zdeněk Polák

Jedním z nejdéle sloužících sládků v Česku je Zdeněk Polák. Ten už 42 let vaří v pivovaru Plzeňský Prazdroj...

Praha chce ovládnout Pražské služby, od AVE CZ koupí zbytek akcií

Pražské služby - ilustrační snímek.

Praha prodá podíl zhruba 24 procent v Pražské teplárenská firmě AVE CZ, od které zároveň odkoupí 19,3 procenta...



Najdete na iDNES.cz