(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Šípek, Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy

Kuriózní reklamace: brouk v televizi a digestoř místo autosedačky

  • 13
Kdo rozbil televizi? Brouk, nebo zákazník? Otázka zní poněkud zábavně, smrtelně vážně ji však řešil prodejce televizoru, zákazník i právníci dTestu, kterým na stole kuriozita letos přistála vedle tisíců dalších případů.

"Jeden z nejkurióznějších případů uplynulého roku řešil na poradenské lince kupující, jenž si pořídil televizor s úhlopříčkou jeden a půl metru. Z krásného obrazu se ovšem netěšil dlouho, na obrazovce totiž záhy spatřil stín brouka i s nožičkami," popsalo sdružení dTest jeden z několika kuriózních příběhů letoška.

Brouk se záhadným způsobem zatoulal do útrob zařízení a dostal se mezi vrstvy obrazovky, kde zůstal uvězněn. Neobvyklá reklamace sice prodejce zaskočila, ale rozhodl bez váhání. "Za brouka neodpovídáme, reklamace se zamítá."

"Spotřebiteli bylo doporučeno vyhledat soudního znalce s tím, že by znalec musel konstatovat, že na televizi je výrobní vada spočívající v otvoru, který není standardní, a právě jím se do televize dostal hmyz. Je třeba vycházet z toho, že každá televize má nějaké průduchy a není obvyklé, aby do televize lezl hmyz," uvedl vedoucí právní poradny Lukáš Zelený. Pokud by byl posudek ve prospěch klienta, ale přesto se s firmou nedohodl, mohl by se soudit.

Poradci spotřebitelského sdružení se zabývali i dalšími kuriozitami. Jeden ze spotřebitelů překvapeně zíral, když ze zásilky z e-shopu vybalil digestoř. Objednal si totiž autosedačku. Prodejce navíc odmítl zaslat autosedačku, dokud spotřebitel digestoř nevrátí na své náklady.

Pes sežral peníze, v troubě shořel rohlík

Kuriozity se nevyhýbají ani pojišťovnám, kterým poškození klienti hlásí těžko uvěřitelné příběhy. "Popálila jsem se při pečení cukroví na předloktí pravé dolní končetiny," ohlásila České pojišťovně jedna z klientek. Další klient v pojistné události popsal, jak tříletý bígl Andy sežral v hospodě ze stolu šest set korun. Část pětisetkoruny se prý podařilo psovi z tlamy vylovit.

Klientka po dopravní nehodě poslala České pojišťovně obrázek s "náčrtem a popisem" poškození svého vozidla.

Celá řada hlášení se týká úrazů v choulostivých mužských a ženských partiích. Česká pojišťovna zaznamenala kopnutí býkem, kopnutí bruslí, pád na tyč od klepadla, pád na dětskou kolébku, úder deskou při řezání na cirkulárce nebo přiskřípnutí penisu prkénkem od toalety.

"Uklízečka utírala prach. Když se natahovala, spadlo koště, které rozbilo sklo. Utíráním také sepnula mikrovlnku, kde byl rohlík, který shořel, a mikrovlnka vyhořela," popsal vznik škody jeden z klientů pojišťovny Generali.

Kuriózní jsou i automobilové nehody. Jeden z klientů se zmiňuje o "neviditelném autě", v dalším případě firma poupravila verzi svého řidiče o nehodě. Auto prý nevjelo do příkopu, ale poškodily jej volně pobíhající koně.

"Paní při snaze zaparkovat nabořila nejdřív jeden a následně i druhý vůz. Když pochopila, že se na vybrané místo nevejde, snažila se zaparkovat v mezeře vedle mého vozu. Přitom ale nacouvala do třetího auta. Vystoupil jsem z vozu a chtěl paní navést, jenže ona si spletla rychlosti a přimáčkla mě k vozu. Při vystupování z auta mě pak udeřila dveřmi do hlavy. Víc už si nepamatuji," popsal klient nesnáze.