Reklamovat lze nejen vady konstrukční, ale i jiné vady, které nejsou způsobeny opotřebením nebo nesprávným používáním. Důležitý je vždy charakter vady. Skutečnost, že je zboží reklamováno ještě v den nákupu, zde nehraje roli. Na vrácení peněz by paní Melicharová měla nárok v případě, že by se jednalo o vadu neodstranitelnou, kvůli níž by nemohla nábytek používat, nebo pokud by měl stůl nebo židle současně nejméně tři opravitelné vady. Slevu by paní Melicharová mohla žádat v případě, že by nábytek nebylo možné opravit, ale vady nebránily jeho používání. Pokud Alena Melicharová nesouhlasí s rozhodnutím prodejce o reklamaci, musí svůj nárok uplatnit soudní cestou. Závěrem bych chtěla poznamenat, že takzvané "desetidenky", kdy bylo možné zboží ve stanovené době vrátit bez ohledu na charakter vady, byly "vymožeností" některých státních podniků a dávno již neplatí.
Občanský zákoník, §622:
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Nebyla-li věc ještě použita, může kupující namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týkali se vada jen součástí věci, výměnu součásti. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou.
Občanský zákoník, §623:
1) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci anebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva příslušejí kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
2) Jde-li o jiné vady neodstranitelné, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.