Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamace v místě nákupu není vždy nutná

  8:39aktualizováno  8:39
Manžel Daniely Fialové z Valašského Meziříčí koupil v prosinci loňského roku v Praze zlatý prsten se dvěma vsazenými brilianty. V únoru jeden kamínek vypadl a ztratil se. Paní Fialová chce vědět, jak má při reklamaci správně postupovat. Pokud není k opravě určena jiná osoba, může reklamaci uplatnit v kterékoli provozovně prodávajícího, kde je nabízen stejný sortiment zboží, nebo i v jeho sídle.

Prodávající musí při reklamaci vydat potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnila, dále o vadě výrobku a o provedené opravě i o termínu vyřízení reklamace. Termín opravy potom nesmí přesáhnout 30 dnů, pokud se prodejce se zákazníkem nedohodne na lhůtě delší.

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 19 odst. 1: S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, popřípadě i v sídle nebo místě podnikání.

Občanský zákoník § 627 odst. 1: Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Giganti požírají výrobce řemeslných piv. Čeká to i české minipivovary?

Ve světě je to trend. Velké průmyslové pivovary si razí cestu ke speciálním pivům tím, že přebírají malé minipivovary. V Česku se to zatím neděje. Ale i zde...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.