Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamní cenu si odnesla Kofola i internet s Krausem

  1:00aktualizováno  1:00
Ve čtvrtek se rozdávaly ceny za nejúčinnější kampaně Effie 2006. Hlavní ceny si odnesly reklamy na Kofolu, Renault, rychlý internet s Janem Krausem a kampaň za bezpečnost silničního provozu s Liběnou Hlinkovou, vdovou po zemřelém hokejovém trenérovi Ivanu Hlinkovi.

Reklama „Chyťte ho“ s Janem Krausem chytila neočekávaný počet zákazníků. | foto: Michal ŽákiDNES.cz

Jednou ročně dostanou reklamní agentury do ruky pádný argument pro inzerenty, proč za reklamu utrácet peníze. Přitom nemusí jít vždy o miliony, i dobrý nápad, který je levný, umí zvýšit obrat.

Effie 2006 oceňovala, jak svým nápadem pomohly reklamní agentury přitáhnout nové klienty, zvednout prodej, zviditelnit značku nebo i zpomalit řidiče.

Soutěž letos podesáté pořádala Asociace komunikačních agentur (AKA). V tomto ročníku se vybíralo z kampaní proběhnuvších od ledna 2005 do června 2006. Šlo o 73 kampaní přihlášených 21 agenturami ve čtyřech kategoriích: rychloobrátkové zboží, zboží dlouhodobé spotřeby, služby a sociální a ekologický marketing.

Kofola ovládla 27 % trhu
Největší konkurence byla mezi rychloobrátkovým zbožím, na které jde tradičně nejvíce peněz určených pro reklamu. Soutěžilo tak například Maggi, nelepící se těstoviny Panzani, Becherovka, piva Kozel a Bernard, sýrové omáčky a další.

Vítězná kampaň na Kofolu, "Když ji miluješ, není co řešit", je spolu s předešlým vánočním prasátkem a nudapláží pojmem, který se zapsal do českého marketingu. Značka známá z dob socialismu procitla s minimem prostředků natolik, že už ovládla 27 procent trhu s kolou.

"Prvních pět let nového tisíciletí dopadlo pro Kofolu nad očekávání dobře. Lokální značce se na stagnujícím trhu podařilo získat stejný podíl, jakým se dosud mohl pyšnit jen globální lídr (Coca-Cola). To všechno bez změny cenové politiky a s podstatně nižšími mediálními náklady," popisuje Slavo Marušinec z reklamní agentury Kaspen.

Renault se stal jedničkou, Kraus pomohl O2
To, že auta jezdí nejen na benzin, ale i na reklamu, dokázala agentura Publicis s kampaní pro Renault.

"Komplexní, průběžná komunikace přispěla k tomu, že se Renault v roce 2005 znovu stal v ČR dovozcem číslo jedna. Proti předchozímu roku prodal o 2795 osobních aut více, čímž zároveň zvýšil svůj tržní podíl o 42 procent, aniž navýšil ve srovnání s konkurencí svoje mediální výdaje," ocenila porota reklamu v kategorii zboží dlouhodobé spotřeby.

V porotě zasedli lidé z marketingu a reklamní branže. Další dvě ze čtyř zlatých cen udělili kampaním, kterým výrazně pomohly osobnosti, které se v nich objevily.

Herec a moderátor Jan Kraus podpořil 4x rychlejší Internet Expres nynější Telefóniky O2 v kampani "Chyťte ho" tak, že prodej překvapil i samotnou firmu. Za dva měsíce se prodalo téměř 67 tisíc připojení, to je o třetinu nad plán. Zároveň 35 procent z těch, kdo službu nemají, v průzkumu uvedlo, že chtějí Internet Expres vyzkoušet.

Osudová kampaň
Druhou osobností, která si určitě nikdy nepředstavovala, že bude bodovat v kampani, je Liběna Hlinková, jejíž manžel zemřel při tragické autonehodě v roce 2004. Její osamělý pohled od štědrovečerního stolu z billboardů i tisku zaregistrovali i neřidiči.

"Kampaň se zasloužila o to, že poprvé od roku 1990 se ve dvou po sobě jdoucích letech potvrdil pokles úmrtí a těžkých zranění při dopravních nehodách. Citově působivé vystoupení Liběny Hlinkové mělo i velký mediální ohlas a přispělo k zapamatovatelnosti, ale i k pozitivnímu účinku kampaně," uvedla agentura Euro RSCG v přihlášce.

Autoři:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Firmy dopřávají lidem kvalitnější pracovní pomůcky, hlídají ale plýtvání

Ilustrační snímek

Nízká nezaměstnanost nahrává firmám vyrábějícím pracovní oblečení, boty a ochranné pomůcky. Zhruba šestimiliardový trh...

Každý Čech dluží 161 500 korun. Stát musí splatit celkem 1,714 bilionu

Trezory do banky přibyly až později, o čemž svědčí mj. i to, že firma A. Ippen...

Státní dluh v pololetí vzrostl proti konci roku 2017 o zhruba 89 miliard korun na 1,714 bilionu korun. Za růstem dluhu...

Bakalářská práce exministra Krčála je shodná v 28 procentech, řekl rektor

Petr Krčál, ČSSD, kandidát na ministra bpráce a sociálních věcí.

Kontrola bakalářské práce exministra Petra Krčála na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně ukázala, že se obsahově shoduje v...

Najdete na iDNES.cz