Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Reklamní cenu si odnesla Kofola i internet s Krausem

  1:00aktualizováno  1:00
Ve čtvrtek se rozdávaly ceny za nejúčinnější kampaně Effie 2006. Hlavní ceny si odnesly reklamy na Kofolu, Renault, rychlý internet s Janem Krausem a kampaň za bezpečnost silničního provozu s Liběnou Hlinkovou, vdovou po zemřelém hokejovém trenérovi Ivanu Hlinkovi.

Reklama „Chyťte ho“ s Janem Krausem chytila neočekávaný počet zákazníků. | foto: Michal ŽákiDNES.cz

Jednou ročně dostanou reklamní agentury do ruky pádný argument pro inzerenty, proč za reklamu utrácet peníze. Přitom nemusí jít vždy o miliony, i dobrý nápad, který je levný, umí zvýšit obrat.

Effie 2006 oceňovala, jak svým nápadem pomohly reklamní agentury přitáhnout nové klienty, zvednout prodej, zviditelnit značku nebo i zpomalit řidiče.

Soutěž letos podesáté pořádala Asociace komunikačních agentur (AKA). V tomto ročníku se vybíralo z kampaní proběhnuvších od ledna 2005 do června 2006. Šlo o 73 kampaní přihlášených 21 agenturami ve čtyřech kategoriích: rychloobrátkové zboží, zboží dlouhodobé spotřeby, služby a sociální a ekologický marketing.

Kofola ovládla 27 % trhu
Největší konkurence byla mezi rychloobrátkovým zbožím, na které jde tradičně nejvíce peněz určených pro reklamu. Soutěžilo tak například Maggi, nelepící se těstoviny Panzani, Becherovka, piva Kozel a Bernard, sýrové omáčky a další.

Vítězná kampaň na Kofolu, "Když ji miluješ, není co řešit", je spolu s předešlým vánočním prasátkem a nudapláží pojmem, který se zapsal do českého marketingu. Značka známá z dob socialismu procitla s minimem prostředků natolik, že už ovládla 27 procent trhu s kolou.

"Prvních pět let nového tisíciletí dopadlo pro Kofolu nad očekávání dobře. Lokální značce se na stagnujícím trhu podařilo získat stejný podíl, jakým se dosud mohl pyšnit jen globální lídr (Coca-Cola). To všechno bez změny cenové politiky a s podstatně nižšími mediálními náklady," popisuje Slavo Marušinec z reklamní agentury Kaspen.

Renault se stal jedničkou, Kraus pomohl O2
To, že auta jezdí nejen na benzin, ale i na reklamu, dokázala agentura Publicis s kampaní pro Renault.

"Komplexní, průběžná komunikace přispěla k tomu, že se Renault v roce 2005 znovu stal v ČR dovozcem číslo jedna. Proti předchozímu roku prodal o 2795 osobních aut více, čímž zároveň zvýšil svůj tržní podíl o 42 procent, aniž navýšil ve srovnání s konkurencí svoje mediální výdaje," ocenila porota reklamu v kategorii zboží dlouhodobé spotřeby.

V porotě zasedli lidé z marketingu a reklamní branže. Další dvě ze čtyř zlatých cen udělili kampaním, kterým výrazně pomohly osobnosti, které se v nich objevily.

Herec a moderátor Jan Kraus podpořil 4x rychlejší Internet Expres nynější Telefóniky O2 v kampani "Chyťte ho" tak, že prodej překvapil i samotnou firmu. Za dva měsíce se prodalo téměř 67 tisíc připojení, to je o třetinu nad plán. Zároveň 35 procent z těch, kdo službu nemají, v průzkumu uvedlo, že chtějí Internet Expres vyzkoušet.

Osudová kampaň
Druhou osobností, která si určitě nikdy nepředstavovala, že bude bodovat v kampani, je Liběna Hlinková, jejíž manžel zemřel při tragické autonehodě v roce 2004. Její osamělý pohled od štědrovečerního stolu z billboardů i tisku zaregistrovali i neřidiči.

"Kampaň se zasloužila o to, že poprvé od roku 1990 se ve dvou po sobě jdoucích letech potvrdil pokles úmrtí a těžkých zranění při dopravních nehodách. Citově působivé vystoupení Liběny Hlinkové mělo i velký mediální ohlas a přispělo k zapamatovatelnosti, ale i k pozitivnímu účinku kampaně," uvedla agentura Euro RSCG v přihlášce.

Autoři:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Ministr vnitra odvolal šéfa České pošty Elkána, chybí mu prý vize

Martin Elkán, generální ředitel České pošty

Ministr vnitra v demisi Lubomír Metnar odvolal ke konci února generálního ředitele České pošty Martina Elkána. Poště...

Dluží, aby mohli pracovat. Zaměstnávání cizinců v Česku provází korupce

(Ilustrační snímek)

Mongolové platí stovky eur překupníkům, aby se dostali do Česka. Kvůli kupčení svolali letos dokonce dvě demonstrace....

Rizikové půjčky vévodí českému úvěrovému trhu. Banky ztrácí podíl na trhu

(Ilustrační snímek)

Rizikovým způsobem si půjčuje peníze 28 procent Čechů. Dvě třetiny dlužníků si vzalo půjčku od nebankovních společností...

Najdete na iDNES.cz