Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamní cenu si odnesly sušenky i čokoládový notebook

  1:00aktualizováno  1:00
Reklamní agentura Euro RSCG získala první ceny soutěže Effie 2005. Její kampaně na sušenky, čokoládový notebook Dell a na Komerční banku splnily účel. Přilákaly pozornost klientů a zvedly obrat firem.
Režisér Hřebejk byl jednou z postav reklamy na Komerční banku.

Režisér Hřebejk byl jednou z postav reklamy na Komerční banku. | foto: David VotrubaiDNES.cz

Čtvrtou hlavní cenu za sociální marketing získala Mark BBDO za kampaň Avonu na prevenci rakoviny prsu.

Effie, jedno z hlavních reklamních ocenění v Česku, se na rozdíl od ceny za kreativitu Louskáček dá měřit.

"Je to soutěž, jíž si váží i zadavatelé reklamy. Dokazuje, že reklama může být velmi dobrou investicí, výsledky se prověřují," říká jeden z porotců a expert na reklamu Jiří Mikeš.

Výše zmíněné reklamy jsou učebnicovým příkladem toho, jak reklama dokáže vylepšit účetní výsledky.

Například sušenky Zlatá esíčka od Opavia-Lu se posledních pět let neměnily, a tak bylo načase je znovu připomenout jako mls ke kávě a čaji. Loni kromě reklamy dostaly i nové obaly.

Realita naprosto zastínila původní cíl zvednout obrat o 15 procent. Hned po kampani se obrat zdvojnásobil a vysoký nárůst si udržel i půl roku po ní.

"Staré dobré značce se podařilo navrátit mládí. Čím je značka silnější, tím jsou výsledky lepší," říká šéf Euro RSCG Gilles Bérouard.

U Komerční banky ze stejné dílny porota ocenila budování značky za poslední čtyři roky. Zásadně se změnilo to, jak lidé banku vnímají. Na počátku bylo důležité přesvědčit klienty o odhodlání banky změnit se, zlepšit služby a představit úspěšně změněnou banku pro náročné klienty. To už nastoupila kampaň - Můj svět. Moje banka.

Poselství banky obhajují v reklamě osobnosti, jež uspěly ve svých profesích, jako režisér Hřebejk, ředitel pražské zoo Fejk, majitel pivovaru Bernard nebo olympijská medailistka Kůrková.

Cenu za reklamu na notebook značky Dell v kategorii zboží dlouhodobé spotřeby si agentura připne k dalším cenám za tento čokoládový vtip. Papírový model notebooku Dell Latitude X300, který má klávesnici z čokolády, posloužil jako trojský kůň. Pronikl k šéfům firem, jež se dosud o počítače Dell nezajímaly.

Reklamní akce byla mimořádně úspěšná nejen v prodeji notebooků, ale celkově zvedla zájem o značku. Pro zajímavost: velikost i hmotnost modelu odpovídaly pravému modelu.

Česká pobočka francouzské Euro RSCG, která se letos navíc stala agenturou roku, se řadí k hlavní pětce českého reklamního trhu spolu s Ogilvy & Mather, Leo Burnett, Mark BBDO a McCann Erickson.

Které reklamy nejvíce zabraly

• Euro RSCG pro Opavia-Lu: Zlatá esíčka "smlsněte si spolu"
• Euro RSCG pro Dell Computer: Čokoládový notebook
• Euro RSCG pro Komerční banku: Čtyři roky budování špičkové image značky
• Mark BBDO pro AVON Cosmetics: AVON proti rakovině prsu - Braňte se!
Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Černá a bílá půda? Jihoafrický prezident chce vrátit pozemky černochům

Cyril Ramaphosa byl svého času chráněncem Nelsona Mandely, nyní směřuje do...

Jihoafrický prezident plánuje, že napraví křivdy koloniální minulosti a předá půdu vlastněnou bělochy do rukou...

Otevírací doba obchodů o svátcích 28. září, 28. října a 17. listopadu

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 m² musí mít zavřeno...

Čtvrt milionu lidí v Česku pracuje načerno. Za legální práci firmy nechtějí platit

Na mostě nedaleko 149. kilometru dálnice D1 u Jabloňova na Žďársku dělníci...

Šedá zóna v podobě nelegálních zprostředkovatelů práce v Česku existuje dlouhodobě, v poslední době však díky dobře...



Najdete na iDNES.cz