Papírové letáky obchodníků teď čte 61 procent českých domácností, zatímco ještě v roce 2013 to bylo 76 procent lidí. Také úroveň distribuce letáků obchodních řetězců stále klesá - nyní je dostává 72 procent domácností. Sedm procent domácností uvedlo, že k nim letáky nezanáší.
Akční letáky na internetuNa AkcniCeny.cz najdete všechny elektronické letáky vašich oblíbených řetězců a nejrůznější zboží v akci! |
Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Elektronické letáky si na internetu prohlíží 15 procent domácností a deset procent domácností podle nich nakupuje.
Jako hlavní nákupní místo potravin a dalšího rychloobrátkového zboží uvádí 46 procent domácností hypermarkety. Po růstu v posledních třech letech si tak hypermarkety, jako Kaufland, Globus či Tesco, mírně pohoršily. Loni je označilo za hlavní zdroj svých nákupů 49 procent lidí.
Obliba diskontů roste
Diskonty, například Lidl a Penny Market, nyní preferuje rekordních 27 procent lidí, meziročně o čtyři procentní body více. Obliba supermarketů, jako jsou Albert či Billa, vzrostla o procentní bod na 17 procent. V menších prodejnách hlavně nakupuje poslední tři roky desetina lidí.
„Trvanlivé zboží české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Pro čerstvé potraviny chodí relativně vysoký počet lidí raději do menších prodejen. U drogerie jsme zaznamenali výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ uvedl Pavel Cabal z GfK.