Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevhazujte reklamu. Zájem lidí o akční letáky klesá, tvrdí studie

  15:17aktualizováno  15:17
Letáky obchodních řetězců odmítá stále více lidí. Poslední čtyři roky klesá i podíl Čechů, kteří podle nich nakupují. V roce 2013 to bylo 40 procent lidí, letos 30 procent. Už pětina rodin má na schránce nápis, že letáky nechce. Vyplývá to ze studie GfK Shopping Monitor 2018.

Reklamu nechci, varují stále častěji poštovní schránky českých domácností. | foto: Profimedia.cz

Papírové letáky obchodníků teď čte 61 procent českých domácností, zatímco ještě v roce 2013 to bylo 76 procent lidí. Také úroveň distribuce letáků obchodních řetězců stále klesá - nyní je dostává 72 procent domácností. Sedm procent domácností uvedlo, že k nim letáky nezanáší.

Akční letáky na internetu

Na AkcniCeny.cz najdete všechny elektronické letáky vašich oblíbených řetězců a nejrůznější zboží v akci!

Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Elektronické letáky si na internetu prohlíží 15 procent domácností a deset procent domácností podle nich nakupuje.

Jako hlavní nákupní místo potravin a dalšího rychloobrátkového zboží uvádí 46 procent domácností hypermarkety. Po růstu v posledních třech letech si tak hypermarkety, jako Kaufland, Globus či Tesco, mírně pohoršily. Loni je označilo za hlavní zdroj svých nákupů 49 procent lidí.

Obliba diskontů roste

Diskonty, například Lidl a Penny Market, nyní preferuje rekordních 27 procent lidí, meziročně o čtyři procentní body více. Obliba supermarketů, jako jsou Albert či Billa, vzrostla o procentní bod na 17 procent. V menších prodejnách hlavně nakupuje poslední tři roky desetina lidí.

„Trvanlivé zboží české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Pro čerstvé potraviny chodí relativně vysoký počet lidí raději do menších prodejen. U drogerie jsme zaznamenali výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ uvedl Pavel Cabal z GfK.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Zuckerbergovo bezpečí podražilo, Facebook denně platí stovky tisíc

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg

Facebook loni utratil za bezpečnost Marka Zuckerberga 7,3 milionu dolarů, v přepočtu 150 milionů korun. Vyplývá to ze...

Další z rubriky

Zdraví i ve zvířecích miskách. Lidé chtějí krmiva s vysokým obsahem masa

Psi žerou

Kvalitní krmiva s vysokým obsahem masa, přidávání superpotravin, strmě rostoucí obliba pamlsků a doplňků pro zvířecí...

Čínský kolos CITIC založí společný podnik s CEFC Europe

Delegace čínského státního konglomerátu CITIC, který převzal investice skupiny...

Zástupci čínských společností CITIC Group a CEFC Europe již podepsali závazné memorandum o vzniku společného podniku....

Podezřele levné stavební nabídky budou mít utrum, stát víc ocení kvalitu

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Úředníci ministerstva dopravy dostanou manuál, který by je měl upozornit na podezřele nízkou cenu ve výběrových...

Najdete na iDNES.cz