Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevhazujte reklamu. Zájem lidí o akční letáky klesá, tvrdí studie

  15:17aktualizováno  15:17
Letáky obchodních řetězců odmítá stále více lidí. Poslední čtyři roky klesá i podíl Čechů, kteří podle nich nakupují. V roce 2013 to bylo 40 procent lidí, letos 30 procent. Už pětina rodin má na schránce nápis, že letáky nechce. Vyplývá to ze studie GfK Shopping Monitor 2018.

Reklamu nechci, varují stále častěji poštovní schránky českých domácností. | foto: Profimedia.cz

Papírové letáky obchodníků teď čte 61 procent českých domácností, zatímco ještě v roce 2013 to bylo 76 procent lidí. Také úroveň distribuce letáků obchodních řetězců stále klesá - nyní je dostává 72 procent domácností. Sedm procent domácností uvedlo, že k nim letáky nezanáší.

Akční letáky na internetu

Na AkcniCeny.cz najdete všechny elektronické letáky vašich oblíbených řetězců a nejrůznější zboží v akci!

Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Elektronické letáky si na internetu prohlíží 15 procent domácností a deset procent domácností podle nich nakupuje.

Jako hlavní nákupní místo potravin a dalšího rychloobrátkového zboží uvádí 46 procent domácností hypermarkety. Po růstu v posledních třech letech si tak hypermarkety, jako Kaufland, Globus či Tesco, mírně pohoršily. Loni je označilo za hlavní zdroj svých nákupů 49 procent lidí.

Obliba diskontů roste

Diskonty, například Lidl a Penny Market, nyní preferuje rekordních 27 procent lidí, meziročně o čtyři procentní body více. Obliba supermarketů, jako jsou Albert či Billa, vzrostla o procentní bod na 17 procent. V menších prodejnách hlavně nakupuje poslední tři roky desetina lidí.

„Trvanlivé zboží české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Pro čerstvé potraviny chodí relativně vysoký počet lidí raději do menších prodejen. U drogerie jsme zaznamenali výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ uvedl Pavel Cabal z GfK.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Bakalářská práce exministra Krčála je shodná v 28 procentech, řekl rektor

Petr Krčál, ČSSD, kandidát na ministra bpráce a sociálních věcí.

Kontrola bakalářské práce exministra Petra Krčála na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně ukázala, že se obsahově shoduje v...

Češi nevyužívají možnost péče o blízké. O ošetřovné požádalo jen 56 lidí

Ilustrační snímek

Česko má za sebou první měsíc s dlouhodobým ošetřovným, kdy se člověk může až na tři měsíce uvolnit z práce a pečovat o...

Éra digitálních cenovek. Jejich většímu rozšíření brání vysoké náklady

Digitální cenovky v prodejně Tchibo.

Z regálů některých obchodů zmizely papírové cenovky a nahradily je krabičky podobné tabletům. Na elektronickém papíru...

Najdete na iDNES.cz