Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nevhazujte reklamu. Zájem lidí o akční letáky klesá, tvrdí studie

  15:17aktualizováno  15:17
Letáky obchodních řetězců odmítá stále více lidí. Poslední čtyři roky klesá i podíl Čechů, kteří podle nich nakupují. V roce 2013 to bylo 40 procent lidí, letos 30 procent. Už pětina rodin má na schránce nápis, že letáky nechce. Vyplývá to ze studie GfK Shopping Monitor 2018.

Reklamu nechci, varují stále častěji poštovní schránky českých domácností. | foto: Profimedia.cz

Papírové letáky obchodníků teď čte 61 procent českých domácností, zatímco ještě v roce 2013 to bylo 76 procent lidí. Také úroveň distribuce letáků obchodních řetězců stále klesá - nyní je dostává 72 procent domácností. Sedm procent domácností uvedlo, že k nim letáky nezanáší.

Akční letáky na internetu

Na AkcniCeny.cz najdete všechny elektronické letáky vašich oblíbených řetězců a nejrůznější zboží v akci!

Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Elektronické letáky si na internetu prohlíží 15 procent domácností a deset procent domácností podle nich nakupuje.

Jako hlavní nákupní místo potravin a dalšího rychloobrátkového zboží uvádí 46 procent domácností hypermarkety. Po růstu v posledních třech letech si tak hypermarkety, jako Kaufland, Globus či Tesco, mírně pohoršily. Loni je označilo za hlavní zdroj svých nákupů 49 procent lidí.

Obliba diskontů roste

Diskonty, například Lidl a Penny Market, nyní preferuje rekordních 27 procent lidí, meziročně o čtyři procentní body více. Obliba supermarketů, jako jsou Albert či Billa, vzrostla o procentní bod na 17 procent. V menších prodejnách hlavně nakupuje poslední tři roky desetina lidí.

„Trvanlivé zboží české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Pro čerstvé potraviny chodí relativně vysoký počet lidí raději do menších prodejen. U drogerie jsme zaznamenali výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ uvedl Pavel Cabal z GfK.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Ajťačky v Česku žalostně chybí. Poptávka po nich přitom roste

Bezstarostné posílání dat

Firmy zoufale hledají ICT odborníky. Nejsou. Není divu, počet míst v informačních a komunikačních technologiích se za...

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Vyděšená mrkev nabádá děti k pití alkoholu. Britové zatrhli reklamu Aldi

Mrkev Kevin v reklamě Aldi má děsivé vize. Vidí duchy. Podle regulátora ale...

Z britských obrazovek musela zmizet reklama s roztomilou animovanou mrkví jménem Kevin. Zelenina, která se úspěšně...

Najdete na iDNES.cz