Reklamní Super Bowl vyhrál opět Anheuser

  • 7
Zatímco na hřišti se v neděli musel o vítěze slavného Super Bowlu svést tuhý boj, šampión reklamního klání, které tradičně toto utkání dvou nejlepších týmů amerického fotbalu doprovází, byl znám už dopředu. Nejmasivnější, nejdražší a podle kritiků i nejoriginálnější reklamní kampaň měl opět americký pivovar Anheuser-Busch.

Na propagaci svých značek Budweiser a Bud Light si pivovar zaplatil hned jedenáct třicetivteřinových šotů. To při ceně okolo 2,2 milionů dolarů za jeden představuje v přepočtu dohromady 720 milionů korun.

Finále amerického fotbalu je pro televizní inzerenty každoročně příležitostí k představení nových kampaní a oslovení obrovského počtu lidí.

Televizní přenos totiž sleduje kolem 130 milionů Američanů, což je zhruba polovina celého národa a asi o třicet milionů lidí víc, než kolik se jich v roce 2000 dostavilo k prezidentským volbám.

Těm všem připravily inzerenti opět reklamní hody. Basketbalová legenda Michael Jordan prodával s hvězdou akčních filmů Jackie Chanem spodní prádlo, další basketbalista Yao Ming propagoval karty VISA, Pepsi zase vsadila na rockera Ozzyho Osbourna.

Čtyřicet procent všech reklamních spotů během Super Bowlu skoupili čtyři podnikoví obři - vedle Pepsi a Anheuser-Bush ještě Sony a General Motors.

Zpravodajství ze zápasu čtěte ZDE.

,