Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamu musí strpět i diváci v zahraničí

aktualizováno 
Reklamy se promítají vždy a dlouho, většinou je to okolo dvaceti minut. Největší část reklam je věnována upoutávkám na nové filmy, zpravidla na ty, které promítá daná síť kin. Reklam na výrobky je méně. Lidé jsou již na delší reklamy zvyklí a příliš jim to nevadí. Diváci běžně přicházejí do kina později, během reklam nebo až po nich. Ti, kteří jsou v sále již od začátku, si krátí čas konzumací jídla a pití. Při odchodu si nedělají vrásky s odhozením odpadků na zem. Během krátkých přestávek mezi promítáním proběhnou sálem zaměstnanci kina a vše uklidí před příchodem nových návštěvníků. Vstupné se pohybuje okolo sedmi liber, ale jsou možné i slevy. Například v kinech patřících do řetězce Odeon je možnost jít do určité odpolední hodiny na dětskou vstupenku. Ve všední dny je to většinou možné do pěti a o víkendech do tří hodin odpoledne. Výhodou těchto časnějších představení je nejen nižší cena, ale také to, že je možné sednout si kamkoliv. Nejlepší místa jsou v zadních řadách, kde jsou vyšší sedadla nebo více místa na nohy. Ceny vstupenek také závisí na tom, jaký film se promítá a o jaké kino jde. Zaplatím samozřejmě více, když půjdu do kina v centru Londýna, než do nějakého na předměstí.
Ivana Chrástová, Londýn

Kina v Německu se podobají českým

Začátky hlavních večerních představení ve Frankfurtu nad Mohanem bývají mezi osmou a půl devátou, mnoho kin však promítá i od půl jedenácté. S čestnou výjimkou některých klubů je na začátku každého představení nutné přečkat obvyklou čtvrthodinovou přehlídku svalnatých marlboromužů a slečen upíjejících martini a zhlédnout nabídku nově připravovaných filmů. Hojně využívaná je možnost konzumace nápojů a různých zákusků, a to včetně piva. Všechny kinosály jsou ovšem přísně nekuřácké. Ceny vstupenek se pohybují od deseti do patnácti marek, záleží na poloze a velikosti kina (za stejnou částku se dají pořídit například dvě až tři piva, půl hodiny volání z mobilního telefonu nebo středně krásná kytice růží).
Pavel Jiroušek, Frankfurt nad Mohanem

Kina v Paříži a Bruselu mají režim podle majitele

Návštěvníci pařížských ani bruselských kin se často vůbec nemusí zatěžovat hledáním svých sedadel. Každý si sedne, kam chce nebo kde je místo. Cena vstupenek je sice na české poměry vysoká - 40 francouzských nebo 250 belgických franků -, ale to je asi tolik jako jedno pořádné menu u McDonald's. Kino na pařížském náměstí Bastily žádá, aby divák odložil před vstupem do sálu jídlo a pití a také aby vypnul mobilní telefon. V bruselském multikině UGC požadují jen vypnutý mobil, ale nijak s tím člověka neobtěžují. V prvním kině čeká diváka na úvod deset, ale spíše patnáct minut reklam bez přestávky. Jen některé z nich se týkají budoucích filmů. V UGC je to naopak - nejdříve upoutávky na nové filmy, ale potom má člověk dojem, že filmové plátno vlastní telefonní firmy. Po komerčních reklamách pak následuje ještě několik informací o kreslených filmech.
Michal Mocek, Brusel, Paříž

Ve Spojených státech se v kině dá přežít celé odpoledne

Kina ve Spojených státech amerických připomínají pohodlné pelíšky. Čisto, klimatizace, komfortní sedačky s uličkami pro basketbalisty. Za čtyři až šest dolarů, na kolik v průměru přijde jedna vstupenka, je o diváka opravdu královsky postaráno. Nechybí zde ani široká nabídka nápojů a pochutin, vše samozřejmě v nadměrných porcích a velikostech. Nemá význam mluvit o tom, že i to nejzapadlejší kino nabízí naprosto dokonalý zvuk i obraz. I zde divák musí přetrpět asi patnáctiminutový blok reklam, který se však naštěstí z větší části skládá z upoutávek na jiné filmy. Oblíbený je trik, jehož v multikinech s úspěchem využívá místní mládež. Zaplatí při vstupu pouze za jeden film, ale jelikož mezi jednotlivými sály prakticky nefunguje žádná kontrola, mohou studenti v klidu strávit celé odpoledne přecházením z jednoho promítání na druhé.
Petra Staňková, Miami

Testovaná kina

Město
Název kina a adresa Název filmu Cena Délka Délka
vstupenky filmu reklam
(Kč) (min) 1) (min:sek) 2)

PRAHA

BLANÍK, Václavské nám. 56, Praha 1 Devátá Brána 119 127 11:55
GALAXIE, Praha 4 Mickovy modré oči 110 101 7:00
LUCERNA, Vodičkova 36, Praha 1 Eyes Wide Shut 120 159 8:30
SVĚTOZOR, Vodičkova 41, Praha 1 Samotáři 100 105 0 64
U HRADEB, Mostecká 21, Praha 1 Sníh padá na cedry 100 133 4:25
AUTOKINO STRAHOV Zkurvená nuda 98 90 7:00

BRNO

ALFA, Poštovská 8 Fantazie 2000 50 75 11:35
KAPITOL, Divadelní 3 Eyes Wide Shut 80 159 2:24
MORAVA, Palackého 29 Muž na Měsíci 60 120 9:12
MORAVA, Palackého 29 Samotáři 60 105 11:00
SCALA, Moravské nám. 3 Romance 80 91 11:20

HRADEC KRÁLOVÉ

CENTRÁL, třída Karla IV. 774 Himalája - Karavana 55 115 2:00
STŘELNICE, Střelecká 45 Gladiátor 70 155 1:24
LETNÍ KINO MÍR South Park: Peklo na Zemi 50 80 7:22

PLZEŇ

EDEN, Rejskova 10 Himalája - Karavana 66 115 21:00
ELEKTRA, Americká 24 Matrix 55 135 14:10

PARDUBICE

DUKLA, Gorkého Vítězové a poražení 56 162 5:10

Poznámky: 1) podle oficiálních informací, 2) číslo udává délku promítaných reklam a upoutávek na filmy před začátkem projekce filmu

TEST DNES je nezávislá příloha pro spotřebitele financovaná z rozpočtu redakce MF DNES * Redakčně testované zboží nakupuje v běžné obchodní síti * K testování nepřijímá vzorky od výrobců nebo dovozců * Testy výrobků jsou zpracovávány v akreditovaných laboratořích nebo státních zkušebnách * Testované zboží navíc posuzuje tým nezávislých odborníků * Odborníci pověření vedením testu v laboratořích nejsou závislí na výrobcích ani prodejcích * Testy ze zahraničních spotřebitelských časopisů TEST DNES publikuje pouze s výslovným souhlasem jednotlivých vydavatelů a pouze v případech, kdy více než polovina testovaných vzorků je zastoupena i na českém trhu * Příloha rovněž zveřejňuje výsledky šetření státních orgánů * Články v příloze neobsahují placenou inzerci, nejsou ovlivněny výrobci ani žádnými finančními zájmy * Uveřejněné materiály nesmějí být reprodukovány bez souhlasu redakce * Výsledky testů nesmějí být použity bez souhlasu redakce ke komerčním účelům * Starší i nové testy z této přílohy lze najít v internetovém magazínu iDNES na adrese http://www.idnes.cz/test. Své připomínky a vzkazy k příloze TEST DNES můžete zaslat elektronickou poštou na adresu testdnes@mafra.cz Připomínky k testům hospod pak na adresu hospody@mafra.cz






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.