První jí vynesla kampaň Domácí žvýkání na žvýkačky Orbit, druhou reklama na finanční služby GE Money Bank.
Soutěž pořádá Asociace komunikačních agentur. V letošním jedenáctém ročníku se v ní utkalo jednasedmdesát kampaní. Porotci hodnotí především to, jaký přínos reklama pro svého zadavatele skutečně měla.
"Soutěžící musejí doložit, jaké má reklama obchodní výsledky. Ty se pak ještě ověřují u zadavatele reklamy," uvedl ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek.
Na rozdíl od minulých ročníků se rozšířil počet soutěžních kategorií ze čtyř na šest.
Podívejte se: www.idnes.tv |
Kampaň pro žvýkačky Orbit byla vyhodnocena jako nejefektivnější v kategorii Potraviny a nápoje, kampaň pro GE Money bank pak v kategorii Finanční služby. V obou těchto kategoriích je podle Janouška každoročně největší konkurence.
Porotci neudělili cenu EFFIE v kategorii Ostatní služby a bez zlaté EFFIE zůstala kategorie Ostatní rychloobrátkové zboží.
EFFIE vznikla v USA
"V kategorii Ostatní služby byl okruh přihlášených kampaní malý a žádná z nich porotce nepřesvědčila o tom, že by cenu EFFIE měla získat. V kategorii Ostatní rychloobrátkové zboží porotci zlatou EFFIE neudělili proto, že žádná z nich se nevyrovnala vítězům ostatních kategorií," vysvětlil.
EFFIE vznikla ve Spojených státech a na základě licence se koná ve čtyřiceti zemích světa jako soutěž, která vyzdvihuje podstatu a smysl komerční komunikace: pomáhat výrobcům zboží i poskytovatelům služeb posilovat značky, rozvíjet podnikání a vytvářet zisk.
Asociace komunikačních agentur sdružuje sedmdesát pět největších komunikačních agentur, které mají přibližně pětaosmdesátiprocentní podíl z 20 miliard korun obratu na českém trhu komerčních komunikací.
Kdo získal ceny EFFIE 2007 podle katergorií | ||
Potraviny a nápoje | ||
1. Mark BBDO / Wrigley - Orbit Domácí žvýkání | ||
2. Kaspen / Budějovický Budvar - Jeden z nás – Pardál | ||
3. Euro RSCG Prague / Opavia LU - Hnutí za dobrou snídani | ||
Ostatní rychloobrátkové zboží | ||
2.Euro RSCG Prague / Oriflame - Inspirováno přírodou, vyvinuto Oriflame |
||
3. Euro RSCG Prague / Reckitt Benckiser - Woolite vaše oblečení v pračce ochrání |
||
Finanční služby |
||
1. Mark BBDO / GE Money Bank - Přejděte k nám, bude vám lépe REVOLUCE NA TRHU BĚŽNÝCH ÚČTŮ | ||
2. Proximity Prague / HVB Bank - Postavte si svou vlastní banku | ||
3. Mather Communications / Penzijní fond České pojišťovny - Penzijní připojištění – Tramvaj | ||
Výrobky dlouhodobé spotřeby | ||
1. Wunderman / Microsoft - Antipirátská guerillová kampaň | ||
2. Jazz Communications / Olympus C&S - Mju:síš ho mít | ||
3. Euro RSCG Prague / Citroen Česká republika - Nová strategie komunikace cen | ||
Sociální, ekologický a kulturní marketing | ||
1. Proximity Prague / Fond ohrožených dětí - Poslouchejte medvídka! Už nemůže dále mlčet | ||
2. Mark BBDO + Starcom Mediavest Group / Avon Cosmetics - "Zachraňte své ženy" - AVON proti rakovině prsu | ||
3. Mather Communications / Občanské sdružení 3DUBY - Troja 2008, Pozdrav z žumpy | ||
Zdroj: AKA |