Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Protivné reklamy: Hornbach chtěl být jiný. Křičí jupíjupíjéé

  14:27aktualizováno  14:27
Dlouhá léta používá německý hobby řetězec ztřeštěnou znělku Jupí Jájá Jupí Jupí Jé! Začal se s ní vymezovat vůči tvrdé konkurenci na tamním trhu. Stala se však tradicí i jinde. Pokřik na konci každé reklamy působí trochu monotónně, patří však mezi nejúčinnější zvuková loga v reklamě.

Znělku, která zní jako píseň mužského sboru dělníků na staveništi, vymyslela více než před 12 lety agentura NHB. Od té doby ji řetězec používá téměř ve všech kampaních.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Hornbach je značkou, která porušuje všechna pravidla marketingu, v reklamě se snaží působit nekonvenčně. Tomu odpovídá i zvukové logo. A to je velmi úspěšné. Průzkumy podle analýzy na německém serveru toninsel.de tvrdí, že jasné povědomí o značce má při poslechnutí této znělky 95 procent lidí. V tom se řadí vůbec k nejúspěšnějším.

„Taková hudba funguje. Lidi konzumují reklamu jinak než televizní pořady a filmy. Akorát my o tom hrozně spekulujeme,“ myslí si Miroslav Pomikal z agentury Young & Rubicam.

Příběh a vtip

Reklamy Hornbachu se často pojí s nějakým nevšedním příběhem, který se vtipně propojuje s kutilstvím. Dvorním dodavatelem reklam je německá agentura Heimat. Lokalizaci v tuzemsku zajišťuje místní marketingové oddělení.

Zvukové logo má většinou stejnou podobu, jen výjimečně se od ní odchýlí. Například v roce 2004 hobby market natočil sérii spotů, kde kutilské nástroje vtipně recituje a popisuje Blixa Bargeld, frontman industriální kapely Einstürzende Neubauten. Znělka, vždy poněkud zkomolená, se stává součástí děje.

Autor:



Nejčtenější

Muslimové ve vánoční reklamě nás urážejí, vzkazují lidé řetězci Tesco

V reklamě Tesca ve Velké Británii má svou roli i muslimská rodina.

Jen pár dní po prvním odvysílání se vánoční reklama obchodního řetězce Tesco ve Velké Británii stala terčem kritiky....

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...



Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Další z rubriky

Kam napřesrok k moři? Hitem bude Turecko a Egypt, hlásí cestovky

Ilustrační snímek

Cestovky po slabším roce 2016, kdy Češi zájezdy k moři odkládali, vyhlížejí růst tržeb. Turecko a Egypt budou příští...

Odbory bank a pojišťoven hrozí stávkou, chod poboček protesty neohrozí

Ilustrační snímek.

Odborový svaz pracovníků peněžnictví a pojišťovnictví v úterý na shromáždění členů vyhlásil stávkovou pohotovost...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.