Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Protivné reklamy: Hornbach chtěl být jiný. Křičí jupíjupíjéé

  14:27aktualizováno  14:27
Dlouhá léta používá německý hobby řetězec ztřeštěnou znělku Jupí Jájá Jupí Jupí Jé! Začal se s ní vymezovat vůči tvrdé konkurenci na tamním trhu. Stala se však tradicí i jinde. Pokřik na konci každé reklamy působí trochu monotónně, patří však mezi nejúčinnější zvuková loga v reklamě.

Znělku, která zní jako píseň mužského sboru dělníků na staveništi, vymyslela více než před 12 lety agentura NHB. Od té doby ji řetězec používá téměř ve všech kampaních.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Hornbach je značkou, která porušuje všechna pravidla marketingu, v reklamě se snaží působit nekonvenčně. Tomu odpovídá i zvukové logo. A to je velmi úspěšné. Průzkumy podle analýzy na německém serveru toninsel.de tvrdí, že jasné povědomí o značce má při poslechnutí této znělky 95 procent lidí. V tom se řadí vůbec k nejúspěšnějším.

„Taková hudba funguje. Lidi konzumují reklamu jinak než televizní pořady a filmy. Akorát my o tom hrozně spekulujeme,“ myslí si Miroslav Pomikal z agentury Young & Rubicam.

Příběh a vtip

Reklamy Hornbachu se často pojí s nějakým nevšedním příběhem, který se vtipně propojuje s kutilstvím. Dvorním dodavatelem reklam je německá agentura Heimat. Lokalizaci v tuzemsku zajišťuje místní marketingové oddělení.

Zvukové logo má většinou stejnou podobu, jen výjimečně se od ní odchýlí. Například v roce 2004 hobby market natočil sérii spotů, kde kutilské nástroje vtipně recituje a popisuje Blixa Bargeld, frontman industriální kapely Einstürzende Neubauten. Znělka, vždy poněkud zkomolená, se stává součástí děje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů (ČKP) Jan Matoušek.
Začíná hon na neplatiče povinného ručení. Chybovat nebudeme, říká šéf ČKP

Vybírání „pokut“ od nepojištěných řidičů provázely velké přehmaty. Výzvu k jeho zaplacení nezřídka našli ve schránce i ti, kteří auto neřídili nebo...  celý článek

Kafe X v San Franciscu otevřela první robotickou kavárnu
Zdaňme roboty, kteří připraví lidi o práci, navrhují Zelení a Piráti

Desítky miliard korun v budoucnu vypadnou na příjmech státu z daní a z pojistného. A na vině budou roboti. Varují před tím ve svých volebních programech Zelení...  celý článek

Ilustrační snímek
Klamavé inzeráty a falešní kupci. Poznejte nejpoužívanější triky realitek

Český trh s realitami se potýká se silnou konkurencí a s vůbec největším počtem realitních zprostředkovatelů v EU. Tlak na výsledky nutí makléře využívat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.