Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Protivné reklamy: Hornbach chtěl být jiný. Křičí jupíjupíjéé

  14:27aktualizováno  14:27
Dlouhá léta používá německý hobby řetězec ztřeštěnou znělku Jupí Jájá Jupí Jupí Jé! Začal se s ní vymezovat vůči tvrdé konkurenci na tamním trhu. Stala se však tradicí i jinde. Pokřik na konci každé reklamy působí trochu monotónně, patří však mezi nejúčinnější zvuková loga v reklamě.

Znělku, která zní jako píseň mužského sboru dělníků na staveništi, vymyslela více než před 12 lety agentura NHB. Od té doby ji řetězec používá téměř ve všech kampaních.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Hornbach je značkou, která porušuje všechna pravidla marketingu, v reklamě se snaží působit nekonvenčně. Tomu odpovídá i zvukové logo. A to je velmi úspěšné. Průzkumy podle analýzy na německém serveru toninsel.de tvrdí, že jasné povědomí o značce má při poslechnutí této znělky 95 procent lidí. V tom se řadí vůbec k nejúspěšnějším.

„Taková hudba funguje. Lidi konzumují reklamu jinak než televizní pořady a filmy. Akorát my o tom hrozně spekulujeme,“ myslí si Miroslav Pomikal z agentury Young & Rubicam.

Příběh a vtip

Reklamy Hornbachu se často pojí s nějakým nevšedním příběhem, který se vtipně propojuje s kutilstvím. Dvorním dodavatelem reklam je německá agentura Heimat. Lokalizaci v tuzemsku zajišťuje místní marketingové oddělení.

Zvukové logo má většinou stejnou podobu, jen výjimečně se od ní odchýlí. Například v roce 2004 hobby market natočil sérii spotů, kde kutilské nástroje vtipně recituje a popisuje Blixa Bargeld, frontman industriální kapely Einstürzende Neubauten. Znělka, vždy poněkud zkomolená, se stává součástí děje.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Ilustrační snímek

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním...

Další z rubriky

Na módě vydělám, věří investor. Z Pietro Filipi chce tygra v inovacích

Silný rok. Investor Michal Mička koupil v roce 2017 českou módní značku Pietro...

Před dvěma lety ho téměř nikdo neznal. Dnes má třicetiletý investor Michal Mička podíly v devíti firmách a šéfuje české...

Nafta se vrátila na třicet korun za litr. Zdražení trápí hlavně malé firmy

(Ilustrační snímek)

Cena nafty se po půl roce opět vrátila na hranici třiceti korun. Zdražování přitom trápí hlavně malé silniční dopravce...

Retro čepice Raškovka šla na dračku, začali proto šít další tisíce kusů

Skikrosařka Andrea Zemanová při představování první části olympijské kolekce -...

Prvním českým pomyslným vítězem nadcházející zimní olympiády je Raškovka. Čepice podobná té, v níž závodil skokan na...

Najdete na iDNES.cz