Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamy na Ultra Fit 'n ' Slim a Bref nejsou úplně bez kazu

aktualizováno 
Na televizní obrazovky se po roce vrátily dvě reklamy, ve kterých se osobně angažují dvě reálné ženy, nikoliv herečky.
Na televizní obrazovky se po roce vrátily dvě reklamy, ve kterých se osobně angažují dvě reálné ženy, nikoliv herečky. V obou reklamách ovšem něco skřípe. V jednom šotu tvrdí moderátorka Soňa Dvořáková, že díky dietnímu koktejlu Ultra Fit 'n' Slim zhubla šestnáct kilogramů za deset týdnů, ale zapomíná říci, že přitom tvrdě cvičila. Ve druhém propaguje lékařka Hana Šuralová pod pozměněným jménem Suralová čisticí prostřede k Bref, čímž zase porušuje lékařskou etiku. "Opravdu jsem o tolik zhubla," vloni potvrdila své výroky z reklamy na dietní koktejl Ultra Fit 'n' Slim Soňa Dvořáková. "Do toho jsem ovšem cvičila." Mluvčí distribuční firmy Delpharmea Dita Dudková tehdy doplnila: "Měla dokonce osobního trenéra." Hana Šuralová vychvalující dezinfekční schopnosti Brefu využívá své lékařské autority a doporučuje ho nakupovat. Výrobce Henkel by si ovšem využití lékaře na západ od našich hranic z etických důvodů nikdy nedovolil. Bránily by mu v tom etické kodexy i tamní právní předpisy. "V západních zemích není možné, aby se pracovníci ve zdravotnictví podíleli na komerčních reklamách," řekla k tomu místopředsedkyně Občanského sdružení na ochranu pacientů Vladimíra Bošková. Bývalá manažerka české pobočky rakouské reklamní agentury Max TBWA Hana Kollmanová, která šot na Bref vyrobila, slova Boškové potvrdila: "V Rakousku nemůže místní lékař dělat reklamu sám sobě ani žádnému výrobku." Právník České lékařské komise v Brně Jaromír Kožošek ovšem vysvětluje: "Etická komise rozhodla, že doktorka Šuralová výslovně nepřestoupila žádné ustanovení českého etického kodexu a nebudeme jí v reklamě bránit." Zároveň dodává osobní mínění členů komise: "Nelze říci, že by se nám taková praxe líbila." Proč? Vysvětlení nabízí druhý právník brněnské komory Lukáš Prudil, který citoval v souvislosti s první reklamní kampaní na Bref disciplinární řád: "Lékař je povinen zdržet se nedůstojného a vtíravého nabízení lékařské pomoci nedůstojnými inzeráty, letáky a jinými nevhodnými prostředky."


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Už nejen vejce. Toxický fipronil našli Němci i v dalších potravinách

V Německu se vedle vajec toxický insekticid fipronil našel i v dalších potravinách, včetně pečiva, vaječných salátů nebo vaječných likérů. S odvoláním na...  celý článek

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo deseti druhů másel dvě, zato rakouská. Aneb jak se liší obchody u sousedů

Velký supermarket v Dolních Rakousích je v pátek dopoledne plný penzistů úplně stejně jako o pár kilometrů dál za českou hranicí. A ani nabídka v regálech se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.