Už v lednu se automobilka pochlubila rekordními prodeji. Za rok to bylo 879 200 automobilů. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia.
Výrazně se automobilce daří na Východě. V Rusku prodeje rostly o 63 procent na 74 tisíc vozů, v Indii o polovinu na 30 tisíc. Ve východní Evropě a Číně zájem o auta se zeleným šípem vzrostl o pětinu.
Klíčovým asijským trhem zůstává Čína, kde se prodalo 220 tisíc vozů. To je téměř dvakrát tolik jako v celé střední Evropě (123 200 aut). V západní Evropě se prodalo 362 tisíc aut (+ 9 %) a ve východní Evropě přes 34 tisíc škodovek.
Škoda 2011Tržby: Zisk: Zaměstnanců (celosvětově): Prodeje aut (v tisících): |
"Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Stále podle něj platí ambiciózní cíl, aby Škodovka v roce 2018 prodávala celosvětově okolo 1,5 milionu vozů.
Svou pozici nejprodávanějšího modelu dál posílila Octavia, naopak nejméně oblíbený byl Roomster. Nejvíce se prodeje zvýšily modelu Yeti, které rostly o třetinu na 70 tisíc aut. Loni firma v ČR uvedla nový vůz do města Citigo a v Indii nabídla lokální verzi kompaktního vozu Rapid. Evropskou verzi vozu firma představí v září na pařížském autosalonu.