Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Padesát milionů denně. Škoda Auto loni rekordně vydělávala

  13:16aktualizováno  13:16
Automobilka Škoda Auto zaznamenala loni nejen rekordní výrobu aut, ale i nejlepší hospodářské výsledky ve své historii. Za celý rok vydělala 18,4 miliardy korun. I první dva měsíce letošního roku ukazují, že firma pokračuje v dalším růstu. Automobilka chystá v příštích letech přijmout 2300 lidí.

Jubilejní miliontý vůz fabia ve Škodě Auto. | foto: Škoda Auto.

Detailní výsledky hospodaření firma zveřejnila v pondělí na výroční konferenci. Tržby firmy stouply loni na 11,8 miliardy eur, což je o 13,9 procent více než před rokem. V přepočtu na jeden den tak firma vydělala 50 milionů korun čistého. Na dani z příjmu firma za loňský rok odvedla přes tři miliardy korun. 

Růst by se měl projevit i na zaměstnanosti. Firma zaměstnává už 28 tisíc lidí. Personální šéf automobilky Bohdan Wojnar uvedl, že v příštích letech firma vytvoří 2300 nových pracovních míst.

Prodeje aut poprvé přesáhly milion vozů, firma rostla především v Číně a západní Evropě. Škoda stále věří, že se dostane na 1,5 milionu aut vyráběných ročně, na rozdíl od minulých let ale zmizel časový plán dosažení tohoto cíle. „Překročením hranice 1 milionu prodaných vozů za rok jsme se trvale etablovali mezi velkými výrobci automobilů,“ řekl šéf automobilky Winfried Vahland.

Automobilce se podle výsledků daří prodávat dražší vozy než v minulosti, roste i její samotná ziskovost. „S ohledem na náročné tržní podmínky a trvale tvrdou konkurenci má i nadále nákladová kázeň největší prioritu,“ říká člen představenstva odpovědný za finance Winfried Krause. Podle něj firma rozdělí na dividendách 500 milionů eur, většina ze zisku (13,7 miliardy korun) tak odpluje k německým akcionářům.

Škodě k úspěchu loni pomohly především modely Octavia a Rapid. Octavií loni automobilka prodala 389 tisíc, což je nárůst o osm procent. Ještě větší skok zaznamenal odbyt Rapidů, kterých se loni prodalo 221 tisíc, o 113 procent více, než před rokem. Firma dnes současně poprvé oficiálně potvrdila, že chystá následníka modelu Roomster, jehož výroba končí v příštích měsících. „Pro možný následnický model zvažujeme společnou výrobu s některým z koncernových partnerů,“ řekl Vahland. Má jít o výrobu v polském závodě VW v Poznani, kde se vyrábí VW Caddy.

Bez zajímavosti není ani fakt, že firma už všechny své údaje prezentuje v eurech, jen výroční zpráva zůstala i ve verzi v korunách. Firma to vysvětluje tím, že plánuje v eurech a platí jimi i českým dodavatelům. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.