Řidičky se o autech radí raději s ženami. Renault chce proto do servisů a prodejen nasadit alespoň polovinu žen.

Řidičky se o autech radí raději s ženami. Renault chce proto do servisů a prodejen nasadit alespoň polovinu žen. | foto: Profimedia.cz

Renault nasadí do prodejen více žen, řidičky je mají raději

  • 46
Francouzský automobilový koncern Renault chce do svých autosalónů, autoservisů a prodejen s náhradními díly nabrat více žen. Slibuje si od toho větší tržby. Zjistil totiž, že velká část žen se před mužskou obsluhou necítí dobře a dává přednost specialistkám. Ženy by měly tvořit aspoň polovinu zaměstnanců koncernu.

Firma tak pravděpodobně začala dávat pozor na průzkumy, které ukazují, že mnohé ženy, které si jdou například dát opravit auto, mají v mužském prostředí nepříjemný pocit, že jsou terčem přinejmenším skrytého posměchu nebo že se nechají napálit.

Potkají-li ale ženu za přijímací přepážkou nebo, což už se může rovnat zázraku, přímo mezi automechaniky, vnímají ji jako blízkého spojence, od kterého se snáze dočkají porozumění.

A právě na to začal Renault slyšet. "V současnosti tvoří ženy v Renaultu, mimo jeho výrobu, 26 procent všech pracovníků. Jejich počet chceme zvýšit, abychom byli efektivnější. Nesmíme zapomenout, že každý druhý automobilista je žena," řekl deníku Le Parisien obchodní ředitel automobilky Bernard Cambier.

O modelu auta rozhodují většinou ženy

Firma si je také vědoma toho, že třetinu nových vozidel kupují ženy a když se pro koupi rozhoduje pár, z šedesáti procent o modelu rozhodne zase žena.

Podle průzkumu agentury TNS Sofres tvoří ženy v automobilovém průmyslu 25 procent pracovní síly, a to navíc spíše v oblasti komunikace a marketingu. "Naším cílem je dospět za tři roky k tomu, abychom měli v autorizovaných prodejnách polovinu prodejkyň," dodal Cambier. Podle něj se to má týkat i oblasti poprodejních služeb, tedy v rámci autoopraven a v prodejnách náhradních dílů.

Renault chystá rozsáhlou náborovou kampaň a chce spolupracovat také s učilišti, která mají nalákat více dívek do technických oborů. Koncern také v rámci propagačních účelů podporuje existenci internetové komunity žen v automobilovém průmyslu.

,