V první fázi investuje koncern do výstavby 350 milionů eur. Dalších 200 až 400 milionů věnuje podniku později. O výši druhé částky rozhodne až to, jaké vozy se budou v továrně vyrábět.
"Byl bych rád, kdyby se Maroko tímto projektem stalo naší strategickou globální základnou na nejvyšší úrovni konkurenceschopnosti," prohlásil šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn, když v sobotu podepisoval předběžnou dohodu o výstavbě továrny s marockým králem Mohammedem VI.
Nová montovna zaměstná přímo ve výrobě šest tisíc lidí, dalších třicet tisíc míst vznikne v návazných profesích a službách. Francouzský podnik tak bude jedním z největších zaměstnavatelů v oblasti Tangeru, kde se nachází druhý největší marocký přístav hned po Casablance.
"Je to zatím největší investice naší skupiny Renault-Nissan, jinak Nissan sám už investoval větší částku v Číně," citoval Ghosna server Turkishpress.com.
Továrna bude vyrábět malé levné vozy
Renault už v Maroku vyrábí Renaulty Logan, a právě těmto autům by se měl podobat i nový vůz vyráběný v Maroku. "Budou to malá a velmi ekonomická auta," dodal pro server Ghosn.
Prodávat se budou pod značkou Renault, Dacia a Nissan a koncern je bude vyvážet převážně do rozvojových zemí, dodala ČTK.
Na vývoz poputuje asi devadesát procent aut, zbytek se prodá v Maroku, vyplývá z tiskové zprávy skupiny.
Renault a Nissan zaujímají na marockém trhu asi třetinový podíl.