náhledy
Na počítači lze namodelovat libovolné konfigurace a vybavení trolejbusu. Simulace jsou základem pro komunikaci s dodavateli karosérií a dílů, kterým je možné upřesnit požadavky.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Výboj statické elektřiny by mohl poškodit elektronické součástky, zaměstnanci proto musí být uzemněni.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Správné zapojení kabelů a funkčnost se testují v elektrozkušebně.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Letos se počet vyrobených trolejbusů přiblíží číslu 270. Rekord měla firma loni, kdy ze závodu vyjelo kolem tří stovek vozidel.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Montáž se obejde bez sofistikovaných strojů. Většinu činností zvládnou dělníci rukama.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Většina dělníků je proškolených na více činností a mohou se v rutinních úkolech střídat.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
V areálu Škodovky není trakční vedení, s trolejbusy proto manipuluje traktor. K zákazníkům odjíždějí nejčastěji na kamionech, někdy však i po železnici.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Trolejbusy v plzeňském areálu Škody Electric.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
V osmipatrové budově probíhá montáž trakčních pohonů, ale také se domlouvají nové zakázky. V nižší budově (vlevo) probíhá finální montáž do karosérií.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Trolejbusy jsou zevnitř doslova vycpané různými kabely.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Trolejbusy jsou zevnitř doslova vycpané různými kabely.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Trolejbusy jsou zevnitř doslova vycpané různými kabely.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Ke správné instalaci baterie je zapotřebí tým lidí.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Montáž tykadel nebo klacků, jak se říká v místní hantýrce sběračům.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Montáž tykadel nebo klacků, jak se říká v místní hantýrce sběračům.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Do haly se vejde asi tucet trolejbusů. Červené míří do maďarské Budapešti.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Do zadní části se umisťují dvě trakční baterie pro přejezdy mimo trolejové vedení.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Instalace elektromotoru. Jejich výroba probíhá ve druhé hale plzeňského areálu.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
V elektrozkušebně stráví trakční pohony (celá červená skříň) dva dny. Provádí se napěťový test a zkouška funkčnosti jednotlivých elektronických modulů.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Odliv lidí z firmy není nijak velký, pohybuje se kolem pěti procent. Někteří proškolení technici odcházejí například k ČEZ.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Loni jela firma na plný výkon. Vyrobila rekordní zhruba tři stovky trolejbusů. V důsledku navýšení objemu výroby zavedla dvousměnný provoz. Kvalifikované pracovníky s dlouholetými zkušenostmi je v poslední době těžké najít. Je to dáno hlavně změnou situace na pracovním trhu a působením rozvíjejících se firem v průmyslovém odvětví v regionu. „Škoda Electric nabízí svým zaměstnancům pravidelná školení a vytváří kvalitní pracovní prostřední, aby mohla své zaměstnance stabilizovat,“ líčí vedoucí výroby Josef Příhoda.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Ve Škodě Electric pracuje kolem 800 lidí.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Trakční pohon trolejbusu umístěný na střeše se skládá z několika elektronických modulů. Řídí třeba klimatizaci nebo zpracovávají a rozvádějí napětí.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA
Člen představenstva Škody Electric a obchodní ředitel Karel Majer. „Největší tuzemské zakázky posledních měsíců jsou pro Ústí nad Labem nebo pro Brno,“ říká. Trolejbusy provozuje třináct měst v ČR.
Autor: Ladislav Němec, MAFRA