Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reportér Jan Sůra po třídenním testování Českých drah

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. září 2015 do 15:30

OTÁZKA: Dobrý den, jezdím každý den vlaky ČD mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, a kupuji si měsíční jízdenku s IN25. Chystá se tendr na rychlíkovou linku Pardubice - Liberec, a pokud jí nevyhrají ČD, tak mi jiný dopravce slevu nejspíše uznávat nebude, a byl by zázrak pokud by si dopravci uznávali alespoň měsíční jízdenku bez slevy IN25. Pokud se toto stane, tak budu mít buď možnost mít jízdenku jak na ČD a zároveň na jiného přepravce a nebo si budu kupovat jízdenku na ten vlak, který zrovna stihnu, nebo využívat jen vlaky ČD. Každopádně buď dojde k prodražení cestování nebo prodloužení času, takže nejspíše přesednu do auta. Další věc je, že až na některých tratí bude jezdit pouze někdo jiný než ČD, tak tam nejspíše nepůjde využít celodenní jízdenku ČD (na kterou jste jezdil vy), a pokud si koupím jízdenku na určitou cestu, tak budu muset kupovat zvláštní jízdenku na každého přepravce. Jsem sice zastáncem tendrů na tratě, ale mám z toho velké obavy. Jaký na to máte názor vy? Pavel H.
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, děkuji za váš třídenní článek, musela to být jistě dlouhá cesta. Neuškodilo by ale víc objektivity, mnohdy jste svou práci dehonestoval několika větami. Vaše inklinace k Regiojetu je dlouhodobě znatelná, což je docela škoda. Jaký máte obecně názor na českou železnici? Co si myslíte, že musí dopravci (nebo České dráhy) udělat, aby nalákali ještě více cestujících zejména z automobilů? Michal Dočkal
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, díky za sondu do práce a stavu Českých Drah. Možná by stálo ale za úvahu zkusit tento test rozšířit více na osobní a spěšné vlaky, protože podle mého názoru, alespoň tedy v Jihomoravském kraji, je stav takový, že po nasazení moderních jednotek RegioPanter se nyní objevují zpět jednotky řady 560 z počátku 70. let a "RegioPanteři" opět záhadně mizí a linku S2 obsluhují jen 2 soupravy (koncem loňského roku to bylo přesně naopak) Nechtěl byste zkusit i tuto výzvu a zdokumentovat i osobní vlaky a spěšné? U dálkových spojů je jasně vidět postup vpřed, ale v rámci regionu bych řekl, že to je zastavené na mrtvém bodu. Otakar B.
OTÁZKA: Dobrý den, v čem by podle Vás měli České dráhy nejvíce investovat aktualně? A který vlak ČD je nejlepší? Myslíte si že kvalita cestovaní a služby ČD začinaji být jako například ve Francii nebo Německu nebo jsou od toho dost daleko? Jinak obdivuji vaší dlouhou cestu a přeji Vám hezký den. Richard
OTÁZKA: Díky za zajímavé články, snad si to někdo z ČD přečte. Myslíte, po této zkušenosti, že železnice má budoucnost (v dlouhodobém horizontu desítek let)? Nejsou současné investice jen bublinou, která praskne, a už se nevrátí? Vždyť na železnic platí (stejně jako v ostatní hromadné dopravě), že jedete odkud nechcete, kam nechcete, s kým nechcete a kdy nechcete. To přestává být akceptovatelné pro čím dál větší část populace. Martin Pištora
OTÁZKA: Bylo to zajimave cteni. Trosku skoda, ze jste behem cesty improvizoval. Cesta ma tudiz nizsi vypovidajici hodnotu. Vetsina lidi se vlakem nevozi jen tak nazdarbuh, ale ma nejaky cil. Takze pokud nejaky spoj kvuli zpozdeni ujede, nemuze (nebo nechce) se spontanne rozhodnout, ze pojede jinam. Prinejmensim na to pravdepodobne nema jizdenku. Lukas KC
OTÁZKA: Jak by se Ván po té trase cestovalo s kolem,které má na zadním nosiči cyklistické brašny s oblečením a další nutnou výbavou na pěti denní cestování kolem řeky Labe?hezký den a děkuji. Miroslav Rohel
OTÁZKA: Dobrý den, díky za všechny ty články a hlavně za ten nápad a odvahu do toho jít. I když se mnou v mnohém nesouhlasíte, tak v tom důležitém se snad shodneme. Já nemám nic proti výběrovým řízením na železnici, ale děsí mě že MD vůbec neřeší uznávání jízdních dokladů (nechává to jako dohodu na dopravcích) Touto cestou se vydali v Polsku a vypadá to tam tak, že každý dopravce uznává jenom to co chce. Nerad bych aby železnice v Česku takto dopadla. V jedné odpovědi níže říkáte, že bychom si měli vzít v tomto příklad ze Švýcarska. S tím naprosto souhlasím. Přitom by stačilo kdyby ministerstvo chtělo a nějaký takový univerzální tarif navrhlo. Bohužel zatím se nic neděje. Doufám, že se toho dočkáme. Přeji hezký den a ještě jednou díky. Jan Koběrský
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, chtěl bych se Vás zeptat na srovnání kvality vlaků v Ústeckém kraji se zbytkem republiky. Jak dle Vás na tom tam u nás jsme? Přidejte třeba i srovnání s minulostí. A jaký máte názor na koženkové sedačky vs. ty modré prachovky? Děkuji za odpovědi. Zdeněk V.
OTÁZKA: Je skoda ze jste se nesvezl na primem spoji HK - PHA. Kombinace rychlosti vlaku a kvalitu vagonu je naprosto smrtici. Posledni kapkou je ze s prestupem pres PCE to vyjde obcas rychleji. HK
OTÁZKA: Je pravda, že se uprchlíci melou do paštik? Jan
OTÁZKA: Dobrý den, během prázdnin jsem využil neomezenou jízdenku ČD na 14 dní. Pravdou je že ve více jak v 80% případech vlak nepříjel včas a občas se stalo i to že vlak nepočkal ani na spoj který ho na předešlé části trati nahrazoval v rámci nějaké té výluky. Když vezmu v potaz rostoucí kvalitu dopravních služeb, vnímáte v oblasti osobní přepravy ČD jako konkurenceschopnou? Aleš
OTÁZKA: Dobrý den, co by jste vzkázal / doporučil ČD pro jejich zlepšení? Mgr.Martin Suchan
OTÁZKA: Kde se Vám nejvíc líbilo a kde nelíbilo? :) Alena
OTÁZKA: Jak se Vam libilo nadrazi na Vsetine? Je v pravde historickym skanzenem proti stavu z druhe svetove valky jse novy jen digitalni displej prijezdu a odjezdu. VV
OTÁZKA: Hezký den , plánujete i testování kondice soukromých dopravců jako LeoEx a SA? A následné porovnání všech drážních dopravců ? Petr Kominek
OTÁZKA: Projížděl jste také přes Havířov? Maty
OTÁZKA: Dobrý den Honzo, mrazilo Vás při průjezdu Studénkou? Chudák stanice, snad už se tu žádné neštěstí nestane... Vítek
OTÁZKA: Škoda,že jste se neprojel na trati 240 Brno - Jihlava a linkách IDS JM číslo S4 - to by jste nevěřil,že je 21.století. Ono vůbec jste vynechal linky kolem Brna. Marek Fruhvirt
OTÁZKA: Zdravím,dotaz zní - ČD nejsou pro smích????? Pak sedněte ve Znojmě do vlaku a jeďte na Břeclav, či Jihlavu..... To se nasmějete Jirka
OTÁZKA: Na kolik vyšla celkově tato trasa? :) Jiří
OTÁZKA: Dobrý den, jak se Vám líbilo v rychlíku Praha-Cheb přes ÚL. Mám na mysli např. čistotu, nejen WC. Jan Jílovec
OTÁZKA: Dobrý den, na cestě jste se také svezl nově rekonstruovaným vagónem Bdpee. Jaké z něj máte pocity? Já (a nejsem sám), pociťuji zatím z fotek spíše zklamání. Zachování původního uspořádání "čtyřek" s naprosto tragickou roztečí sedadel vagon činí naprosto nepoužitelným na důstojné cestování na delší vzdálenosti. Době okopávání si nohou a výměně trapných pohledů s neznámými spolucestujícími očividně ještě neodzvonilo (a kromě toho to následně nevyhnutelně vede k malým stolečkům a dalším nedostatkům)... Jakub Daniel
OTÁZKA: Čau Honzo, v zásadě s tebou souhlasím, že služby a kvalita cestování vlakem jsou v ČR úplně někde jinde než před 5 lety. Otázkou je, jestli to samo o sobě stačí k tomu, aby lidé nechali auto v garáži a šli na vlak. Vlakem jezdím pouze občas a většinou na kratší vzdálenosti a když srovnám náklady na dopravu autem a vlakem, tak mi z toho logicky (bohužel) zase vychází auto. A to nemluvím o časové náročnosti, která je nesrovnatelná. Pro příklad moje poslední cesta vlakem: Zpáteční jízdenka pro 2 osoby, délka trasy tam a zpět 26 km, cena 93 Kč, čas potřebný na dopravu z bodu A do bodu B a zpět cca. 2 hodiny. Autem to samé pořídím za cca.50 Kč a cesta mi zabere max. 30 minut. Otázka tedy logicky zní: Proč bych měl jezdit vlakem, když je to dražší a mnohem pomalejší? To hlavní, co by mohlo lidi přesvědčit, aby ve větší míře používali hromadné dopravní prostředky bude vždycky cena. A jelikož jsou ceny takové jaké jsou, tak většinu lidí vlastnících auto cesta vlakem ani nenapadne. Miloš Kulhánek
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na stav nádraží Karlovy Vary? Ostuda na lázeňské město že? Jirka
OTÁZKA: Dobrý den, také jsem bohužel odkázán na služby ČD a co mě hodně vadí je marketingový přístup ČD k provozu Pendolína. Místo aby plnilo dopravní funkci tak se honí za pochybnými rekordy na trase Praha-Ostrava, takže nezastuvují třeba ve starnici Hranice na Moravě, kde je silný přípoj z měst jako je Vsetín, Valmez, Rožno, Půchov atd. Ve finále pak stejně někde čekají v polích a přijíždí se zpoždění. Obávám se, že Vaše 3 denní cesta nemohla postihnout všechny situace, kdy např přípoj úmyslně před nosem ujíždí např Regiojetu v přestupních stanicích. Přesto děkuji za test ČD a prosím o informaci, zda Vaše závěry zajímají i nějaké odpovědné lidi z ČD nebo ministerstva. Děkuji.VPe Václav Pechanec
OTÁZKA: Co si myslíte o zastávce na znamení Kořenov-zastávka, kde vám vlak zastaví na znamení jen někdy a České dráhy tím naprosto nelogicky smazávají výhodu systému zastávek na znamení? anonym
OTÁZKA: Zdravím, zajímalo by mě, proč jste jezdil jen po koridorech a modernizovaných tratích, a ne po trasách, kterých je většina. Takto to vypadá jako tendenční článek zadaný ČD s cílem vyrovnat se mediálně konkurenci. Díky za odpověď. Lukáš
OTÁZKA: Je normální, aby dráhy měly i v 21. století tak složité storno jízdenky, že ho člověk ani na popáté nepobere? U SA je to otázkou třiceti sekund, nebo jedné SMS. Jak ale stornovat u drah, to chce vysokoškolský titul skoro... Tonda Rychlík
OTÁZKA: Co si myslíte o tom, že u ČD se stále jízdenka nerovná, že si sednete na sedačku? Zažil jste někdy na cestách s ČD nějaký vytížený spoj? Přibližně tři roky zpátky se mi pravidelně na trase z Bohumína do Brna stávalo, že jsem se tak tak vlezl do vagónu a musel jsem několikrát stát i na WC u dveří. Jaroslav
OTÁZKA: znáte celkový součet zpoždění všech spojů za celou cestu fanda
OTÁZKA: Nepřijde Vám, že na ČD se dost často nadává "ze zvyku", podobně jako třeba na stát? Hami
OTÁZKA: Dobry den, jsem kazdodennim zakaznikem spolecnosti Ceske drahy a pravidelne narazim na jeden a staly neduh. Timto neduhem je rozdeleni zeleznice na dve spolecnosti: CD a SZDC. Komunikace mezi temito spolecnostmi mi idealni a ve chvili vyluky to odnaseji cestujici, kteri nejsou dobre informovani a nebo jsou informovani nepresne ne-li lzive. Setkal jste se s necim podobnym? Setkal jste se nekdy s pristupem CD, ktery byl zcela nezakaznicky? S pozdravem Jan Lebl Jan Lebl
OTÁZKA: v jakém stavu podle Vás jsou dnes nádražní restaurace? otas
OTÁZKA: Fajn, lepší než takové ty obecné články. Co takhle příště s kolem, nebo třeba s předem stanovenými přestupními body včetně zařazení autobusu? Jan Soukup
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte, že jste měl reportáž lehčí díky skutečnosti, že jste nikam konkrétně nemusel dojet a že v případě rozvázání přípoje jste prostě jel jinam? Jan Kučera
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, mnozí jako vzor evropských železnic poukazují na Švýcarsko. Jaké tři věci by si měly české železnice (záměrně používám železnice) vzít jako vzor právě od Švýcarů a proč si to myslíte? Děkuji a přeji pěkný den Michal Paleček
OTÁZKA: Obdivuji autora, že si během těch tří dní neuhnal stres a že už zřejmě srovnal spánkový deficit :-) A teď otázka: jak to vypadá na nádražích s možností stravování, tj. jestli je možné všude nakoupit nějaké jídlo a vzít ho s sebou a jak to hlavně vypadá s dostupností v tu kterou denní (noční) hodinu? Sice se to netýká bezprostředně Českých drah, ale s cestováním to docela úzce souvisí. Díky za odpověď a díky i za fajn "repku" :-) -ava- z Liberce
OTÁZKA: Nebojíte se toho, že je někde na světě kachna, která vás sleduje? Jiří Bayer
OTÁZKA: Měl jste někdy strach o své bezpečí, ať už na nádražích nebo přímo ve vlaku? Jaká byla obecně vstřícnost personálu ve vlacích? Lukáš
OTÁZKA: Dobrý den, připadá mi to nebo rozsah výluk shazujete na bedra ČD? Oni za zpoždění nemohou, jediným viníkem je SŽDC, která opravy realizuje a i tak je považuju za přínosné. Mějte se dobře, Pepa. Pepa
OTÁZKA: Vážený pane Sůro, vlaky ČD cestuji prakticky každý den; mám jízdní doklad IN 100% a doplatek do první vozové třídy. Souhlasím, že absence wi-fi v railjetech je největší ostuda a průšvih ČD spolu se stagnací úrovně služeb. Na druhé straně v online reportáži poukazujete na stagnaci a úbytek nočních vlaků na území ČR, ale za to do jisté míry může přístup konkurence a "otevření trhu" na Ostravu a Slovensko, což vy ve Vašich článcích podle mého názoru hodnotíte vysoce kladně a neustále toto vyzdvihujete. eprotiřečíte si tedy? Čím více dopravců na trati, tím horší rozsah služeb v okrajové časy - to je myslím logické, smutné a do budoucna to vyvolá snížení kvality cestování pro mnoho cestujících. Děkuji za Váš názor a reakci. KryštofM
OTÁZKA: jak dlouho může trvat ČD než se dostanou na kvalitu soukr. dopravců na dráze ? otas

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.