Reportér Jan Sůra po třídenním testování Českých drah

Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah
velikost textu:
vydáno 11.9.2015 13:30
„České dráhy už nejsou pro smích,“ říká reportér iDNES, který od úterý do čtvrtka strávil vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976 kilometrů. A jaké má ze služeb ČD pocity? Ptejte se on-line. Na vaše dotazy začne odpovídat ve 14:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. září 2015 do 15:30

OTÁZKA: Dobrý den, během prázdnin jsem využil neomezenou jízdenku ČD na 14 dní. Pravdou je že ve více jak v 80% případech vlak nepříjel včas a občas se stalo i to že vlak nepočkal ani na spoj který ho na předešlé části trati nahrazoval v rámci nějaké té výluky. Když vezmu v potaz rostoucí kvalitu dopravních služeb, vnímáte v oblasti osobní přepravy ČD jako konkurenceschopnou? Aleš
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, myslím, že na řadě tratích konkurenceschopná je, především tam, kde došlo k výměně vozidel. Koženky příliš konkurenceschopné nejsou. 11.9.2015 14:34
OTÁZKA: Je pravda, že se uprchlíci melou do paštik? Jan
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Zkuste se poptat u výrobce:) 11.9.2015 14:35
OTÁZKA: Je skoda ze jste se nesvezl na primem spoji HK - PHA. Kombinace rychlosti vlaku a kvalitu vagonu je naprosto smrtici. Posledni kapkou je ze s prestupem pres PCE to vyjde obcas rychleji. HK
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Svezl, hned čtvrtý vlak. Ano, jedna z největších ostud, zvláště na lince, kde by mohli zcela zrušit autobusovou dopravu. 11.9.2015 14:35
OTÁZKA: Dobrý den Honzo, mrazilo Vás při průjezdu Studénkou? Chudák stanice, snad už se tu žádné neštěstí nestane... Vítek
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Doufejme, že se už nic takového nestane 11.9.2015 14:36
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, chtěl bych se Vás zeptat na srovnání kvality vlaků v Ústeckém kraji se zbytkem republiky. Jak dle Vás na tom tam u nás jsme? Přidejte třeba i srovnání s minulostí. A jaký máte názor na koženkové sedačky vs. ty modré prachovky? Děkuji za odpovědi. Zdeněk V.
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: na lince Děčín - Most - Kadaň máte moderní jednotky, v tom jste například oproti Jihomoravskému kraji a podobným trasám výrazně lépe. Na druhou stranu máte stále extrémní podíl starých vozů i na rychlících do Prahy, které jsou přitom vytěžované. Jsem zastáncem látkových potahů a jejich pravidelného čistění, nikoliv koženek 11.9.2015 14:38
OTÁZKA: Dobrý den, díky za všechny ty články a hlavně za ten nápad a odvahu do toho jít. I když se mnou v mnohém nesouhlasíte, tak v tom důležitém se snad shodneme. Já nemám nic proti výběrovým řízením na železnici, ale děsí mě že MD vůbec neřeší uznávání jízdních dokladů (nechává to jako dohodu na dopravcích) Touto cestou se vydali v Polsku a vypadá to tam tak, že každý dopravce uznává jenom to co chce. Nerad bych aby železnice v Česku takto dopadla. V jedné odpovědi níže říkáte, že bychom si měli vzít v tomto příklad ze Švýcarska. S tím naprosto souhlasím. Přitom by stačilo kdyby ministerstvo chtělo a nějaký takový univerzální tarif navrhlo. Bohužel zatím se nic neděje. Doufám, že se toho dočkáme. Přeji hezký den a ještě jednou díky. Jan Koběrský
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Vzhledem k historickým zkušenostem s ČD a jejich odboráři se obávám, že i po navržení univerzálního tarifu se najde nějaká překážka, kvůli které budou soutěže odmítat:) 11.9.2015 14:46
OTÁZKA: Jak by se Ván po té trase cestovalo s kolem,které má na zadním nosiči cyklistické brašny s oblečením a další nutnou výbavou na pěti denní cestování kolem řeky Labe?hezký den a děkuji. Miroslav Rohel
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Jak na kterých trasách. Řada modernizovaných vozů má už i oddíl pro přepravu kol. Například i podél Labe jezdí na trase 072 Kolín - Ústí řídící vozy s přezdívkou Sysel, které mají i dobrý prostor pro přepravu kol, ke kterým si můžete sednout. Jezdí myslím prakticky na všech vlacích, co tam jezdí. 11.9.2015 15:05
OTÁZKA: Díky za zajímavé články, snad si to někdo z ČD přečte. Myslíte, po této zkušenosti, že železnice má budoucnost (v dlouhodobém horizontu desítek let)? Nejsou současné investice jen bublinou, která praskne, a už se nevrátí? Vždyť na železnic platí (stejně jako v ostatní hromadné dopravě), že jedete odkud nechcete, kam nechcete, s kým nechcete a kdy nechcete. To přestává být akceptovatelné pro čím dál větší část populace. Martin Pištora
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Počet cestujících na železnici v posledních letech roste, takže bych byl optimistou. I když o přínosu některých investic silně pochybuji. 11.9.2015 15:06
OTÁZKA: Bylo to zajimave cteni. Trosku skoda, ze jste behem cesty improvizoval. Cesta ma tudiz nizsi vypovidajici hodnotu. Vetsina lidi se vlakem nevozi jen tak nazdarbuh, ale ma nejaky cil. Takze pokud nejaky spoj kvuli zpozdeni ujede, nemuze (nebo nechce) se spontanne rozhodnout, ze pojede jinam. Prinejmensim na to pravdepodobne nema jizdenku. Lukas KC
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Improvizace byla jednou. Podruhé byla až v závěru cesty, kdy mě napadla varianta, jak si cestu ještě prodloužit počtem kilometrů za stejnou dobu oproti původnímu plánu. Navíc pro mě bylo dost klíčové stihnout noční vlaky. 11.9.2015 15:07
OTÁZKA: Dobrý den, v čem by podle Vás měli České dráhy nejvíce investovat aktualně? A který vlak ČD je nejlepší? Myslíte si že kvalita cestovaní a služby ČD začinaji být jako například ve Francii nebo Německu nebo jsou od toho dost daleko? Jinak obdivuji vaší dlouhou cestu a přeji Vám hezký den. Richard
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, ČD by měly investovat hlavně tam, kde vozí nejvíce lidí a kde má železnice největší potenciál. je ostudou, že rychlíky Praha - Hradec a Praha - Ústí - Děčín (myslím ty zastavovací, ne EC), které slouží i ke každodennímu ježdění do práce tisíců lidí, obsluhují soupravy z 80. let a místo toho jezdí na spoustě relativně málo využitých tratích moderní soupravy. Nejlepší vlak? To je těžká otázka, hodně se mi zamlouvají modernizované vozy, své kouzlo mají pendolino i railjety. 11.9.2015 15:13
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, díky za sondu do práce a stavu Českých Drah. Možná by stálo ale za úvahu zkusit tento test rozšířit více na osobní a spěšné vlaky, protože podle mého názoru, alespoň tedy v Jihomoravském kraji, je stav takový, že po nasazení moderních jednotek RegioPanter se nyní objevují zpět jednotky řady 560 z počátku 70. let a "RegioPanteři" opět záhadně mizí a linku S2 obsluhují jen 2 soupravy (koncem loňského roku to bylo přesně naopak) Nechtěl byste zkusit i tuto výzvu a zdokumentovat i osobní vlaky a spěšné? U dálkových spojů je jasně vidět postup vpřed, ale v rámci regionu bych řekl, že to je zastavené na mrtvém bodu. Otakar B.
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, souhlasím, že osobních vlaků mohlo být více a zpětně vnímám jako chybu, že jsem si trošku více neužil Jižní Moravu, protože vozový park máte opravdu snad nejhorší v zemi. Ale snad si to pánové na kraji čtou:) 11.9.2015 15:21
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, děkuji za váš třídenní článek, musela to být jistě dlouhá cesta. Neuškodilo by ale víc objektivity, mnohdy jste svou práci dehonestoval několika větami. Vaše inklinace k Regiojetu je dlouhodobě znatelná, což je docela škoda. Jaký máte obecně názor na českou železnici? Co si myslíte, že musí dopravci (nebo České dráhy) udělat, aby nalákali ještě více cestujících zejména z automobilů? Michal Dočkal
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, snažím se popisovat to, co vidím. RegioJet i Leo Express svým nástupem výrazně Českým drahám pomohly, aby své služby zlepšily. Není to jen o dopravcích, ale také SŽDC a ministerstvu dopravy: mít v Česku tratě, kde jsou jízdní doby vlakem lepší, než u auta. Takových v ČR moc není a vzhledem k vytrvalému odmítání vysokorychlostní železnice železniční lobby silně nasáklou do vedení SŽDC a MD jich ani příliš nepřibude. Můžete mít super služby, ale pokud cesta z Prahy do Liberce trvá vlakem dvakrát déle, než po silnici, mnoho lidí tak jezdit nebude. To jen pro příklad. 11.9.2015 15:41

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.