Nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu

  15:15aktualizováno  15:15
Stojí naproti zuřícímu býkovi na Wall Street. Malá socha dívky z bronzu dokázala velké věci. Na festivalu v Cannes jednoznačně porazila ostatní soutěžící o prestižní ceny za reklamu a stala se jedním z historicky nejúspěšnějších děl soutěže. Ceny získal i kontroverzní spot Burger Kingu.

Fearless Girl | foto: Profimedia.cz

Radost z letošního ročníku má především agentura McCann. Její nebojácná dívka (Fearless Girl) získala hlavní cenu za kreativitu hned ve čtyřech kategoriích. Přestože, jak sám přiznal prezident poroty, toto dílo není klasickou reklamou, ale významem stojí nad ní, je globálně srozumitelné a výborně načasované.

Newyorská pobočka reklamní agentury sochu, symbolizující odhodlání žen vzít na sebe vůdčí roli ve firmách, zajišťovala pro společnost State Street Global Advisor.

Fearless Girl

Kampaň, která získala 4,6 miliardy kladných ohlasů na sociální síti Twitter, je teprve druhou kampaní v historii, která získala v soutěži čtyři ceny. Tou první byl televizní spot britského obchodního domu s luxusní módou Harvey Nichol’s s názvem Sorry, I Spent It on Myself, který vtipně karikoval sobectví (psali jsme zde). Vůbec nejvíce, celkem pět Grand Prix, získala v roce 2013 virální kampaň Dumb Ways to Die.

Oceněna byla i velmi diskutovaná kampaň amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. V patnáctivteřinovém spotu se tvůrcům podařilo aktivovat hlasem reproduktory Google Home pro ovládání chytré domácnosti.

Nikdy v historii se o reklamě Burger Kingu tolik nemluvilo. Důvodů je několik. Tvůrcům spotu se podařilo přímo a inovativně vstoupit do mnoha amerických domácností. Hláška v reklamě „OK, Google. Co je to Whopper burger?“ totiž spustila zařízení, které začalo číst popis hamburgeru z Wikipedie. „Oblíbený americký hamburger, stoprocentně z hovězího masa a bez konzervačních látek,“ hlásila zařízení aktivovaná spotem z televize.

Jenže to nebylo všechno. Lidé začali stránku internetové encyklopedie editovat a do Whopperu přidávat kyanid, děti nebo ho prezentovat jako nejhorší burger ze všech. Omluvu od Burger Kingu následně žádala i Wikipedie, která řetězec nařkla z editování hesla Whopper krátce před spuštěním reklamy.

Ve dvou kategoriích v Cannes zvítězila kampaň Boost Your Voice, která upozornila na diskriminaci některých skupin při volbách a proměnila prodejny řetězce Boost Mobile na volební místnosti.

V kategorii Film zvítězil televizní spot We’re the Superhumans televizní stanice Channel 4, který propagoval paralympiádu. V reklamě se objevuje na sto čtyřicet lidí s handicapem, kteří sportují, hrají v kapelách, pracují v nejrůznějších profesích, vychovávají děti, pilotují letadla a podobně.

Za pozornost stojí i další spoty, které získaly nejvyšší cenu ve svých kategoriích. Například australská kampaň Meet Graham, která v krátké filmové mystifikaci vytvořila člověka, jenž je schopen přežít autonehodu. Konstituce mutanta-svalovce vznikla na základě dat z automobilových nehod.

Oceněni byli i Češi. Agentura Young & Rubicam Prague si odnesla zlato a dvě stříbra za propagaci dnes již neexistujícího časopisu Newsweek.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Společnost Sears končí, americký maloobchodní řetězec vyhlásil bankrot

Červenec 2017, lidé míří do obchodu Sears, jenž plánuje uzavření.

Americká maloobchodní společnost Sears Holdings vyhlásila bankrot. Firma, která na trhu v USA funguje už více než sto...

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Dívky podle Mattela brzy ztrácejí iluze, Barbie má bojovat za jejich sny

Cílem kampaně Dream Gap společnosti Mattel je ukázat dívkám, že se jejich sny...

Panenka Barbie se vydá do boje proti sexistickým předsudkům. Její výrobce firma Mattel finančně podpoří výzkum toho,...



Najdete na iDNES.cz