Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řetězce ovládly trh s drogerií

  16:13aktualizováno  16:13
Více než každá druhá koruna utracená v Česku za drogerii či parfumerii skončí v rukou velkých obchodních řetězců. Podle průzkumu společností Incoma a GfK už hypermarkety a supermarkety kontrolují více než polovinu trhu, který loni dosáhl přibližně 45 miliard korun.

Hranici miliardového obratu překročilo v loňském roce celkem deset společností. Z toho nad dvě miliardy se dostaly pouze dvě společnosti - Makro a česká firmy P.K. Solvent provozující síť drogerií Teta. Do první desítky se vešel ještě jeden ryze český zástupce, nákupní centrála spotřebních družstev COOP Centrum.

„České firmy se drží dobře. Teta se výrazně zlepšila, sdružila nezávislé obchodníky, inzeruje v televizi. Její vývoj velmi pozitivní. Spolu s COOP má silnou pozici především na venkově,“ říká Tomáš Drtina z Incomy.

Oproti předchozím letům ale loni velké řetězce opět menším obchodníkům z koláče ukously další díl. „Hypermarkety jsou výraznější konkurencí než supermarkety. Mají v sortimentu šestkrát tolik položek a tedy ani v rámci drogerie už není nabídka tak omezená,“ dodává Drtina.

U některých druhů zboží však zákazníci stále upřednostňují menší specializované prodejny. Jde především o parfémy nebo dekorativní kosmetiku, kde je při nákupu důležité i odborné poradenství nebo možnost si výrobky vyzkoušet.

Specializované samoobslužné prodejny zůstávají podle průzkumu stále hlavním nákupním místem drogerie a parfumerie. Přednost jim dává necelá čtvrtina kupujících. Razantní nástup hypermarketů je ovšem patrný. Podíl domácností, které pro nákup drogerie a kosmetiky zvolí právě hypermarket, vzrostl již na 19%. A pokud se k nim přičtou i preference získané supermarkety, získají nadnárodní řetězce bezmála třetinu zákazníků.

TOP TEN obchodníků s drogerií (za rok 2000, podle obratu)
TOP TEN obchodníků s drogerií (za rok 2000, podle obratu)
1. Makro ČRpřes 2 miliardy korun
2. P.K. Solvent/Tetapřes 2 miliardy korun
3. Ahold1,5-1,9 miliardy korun
4. Tesco1,5-1,9 miliardy korun
5. Rewe1,5-1,9 miliardy korun
6. Kaufland1,5-1,9 miliardy korun
7. Dm - drogerie markt1,0-1,4 miliardy korun
8. The Drogerie (droxi)1,0-1,4 miliardy korun
9. Delvita1,0-1,4 miliardy korun
10. COOP Centrum1,0-1,4 miliardy korun
Pramen: odhad Incoma Research
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Lidé kupují solární panely včetně baterií. Jistí se tak před blackouty

Zájem lidí o solární elektrárny na střechách nastartovaly peníze z dotačního programu Nová zelená úsporám. Zároveň roste obliba baterií, které umožňují...  celý článek

Lidé na volby prosázeli už 60 milionů
Volby jako hazard. Češi utratili v sázkách na Sněmovnu přes 100 milionů

Sázky na sněmovní volby překonaly 100 milionů korun. Převýšily tak více než dvojnásobně rekordní politickou událost, kterou byly prezidentské volby z roku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.