Tesco zkouší nový model hypermarketu. Je menší a má více vchodů

  17:44aktualizováno  17:44
Obchodní řetězec Tesco testuje v Praze nový koncept prodejen, který by se v případě úspěchu mohl rozšířit i do dalších zemí. Vedle květinářství a cukrárny zavádí nově možnost osobního odběru potravin objednaných přes internet.

Prodejní plocha hypermarketu Tesco v pražských Letňanech se během necelých tří měsíců smrskla z původních 11 tisíc metrů čtverečních na osm tisíc. Přibyly dva vstupy, z nichž jeden vede přímo do prodejny s módou značky F&F, kterou řetězec vlastní.

Oddělení s oděvy má vlastní pokladnu a zákazník toužící pouze po oblečení tak nemusí procházet celým potravinovým sortimentem a stát frontu s lidmi s nákupními koši plnými jídla. „Je to nový model obchodu v obchodě. Jinde jsou prodejny F&F buď samostatně, nebo integrované do prodejen Tesco,“ popisuje novinku Květuše Chmelíková, ředitelka letňanského centra.

Řetězec v prodejně na okraji Prahy testuje nový koncept hypermarketu a pokud uspěje, mohl by se rozšířit do dalších prodejen nejen v Česku, ale i dalších evropských i mimoevropských zemích. „Vybrali jsme tento obchod, který je v úspěšné obchodním centru, který byl ale větší, než zákazníci potřebovali,“ uvedl generální ředitel Tesco ČR David Morris. I přes menší plochu se po modernizaci rozšířil sortiment o zhruba tisíc položek.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Vedle nové koncepce prodeje módy je součástí prodejní plochy také květinářství s profesionální floristikou, cukrárna nebo dětský koutek. V nejbližší době by měla přibýt i možnost osobního odběru potravin objednaných přes internet na čerpací stanici.

Jak vysoká byla investice do modernizace prodejny ani s jakou návratností společnost počítá, nechce Morris s odkazem na obchodní tajemství prozradit. Podle něj se však novinka již projevila v rostoucím počtu zákazníků. K vyhodnocení, zda se projekt osvědčil a jestli se tedy bude zavádět i v jiných lokalitách, by mělo dojít zhruba za tři měsíce.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

TEST DNES: Úplné výsledky testu smažených bramborových hranolků z fastfoodů

Hranolky

MF DNES otestovala čtrnáct vzorků smažených bramborových hranolků z jedenácti řetězců rychlého občerstvení. Zde najdete...

TEST DNES: Úplné výsledky testu ochucených vod

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala dvanáct vzorků ochucených vod s citronovou příchutí v PET lahvích. Zde najdete úplné výsledky testu.

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...

Najdete na iDNES.cz